MrSokkie schreef:
en toch blijven er ook mensen zeuren over hoofddoekjes
Met een hoofddoekje heb ik geen moeite. Ik heb wel moeite met gezichtsbedekkende kledij. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat meer vrouwen dat zijn gaan dragen.
Moderator: Moderafo's
Caligula schreef:Met een hoofddoekje heb ik geen moeite. Ik heb wel moeite met gezichtsbedekkende kledij. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat meer vrouwen dat zijn gaan dragen.
Pastafarian schreef:
Wat is hier erg aan dan? Zolang ze er niemand mee lastig vallen moeten ze het helemaal zelf weten, en voor zover ik weet zijn het vooral volwassen vrouwen van een oudere generatie die deze kleding dragen.
Caligula schreef:Pastafarian schreef:
Wat is hier erg aan dan? Zolang ze er niemand mee lastig vallen moeten ze het helemaal zelf weten, en voor zover ik weet zijn het vooral volwassen vrouwen van een oudere generatie die deze kleding dragen.
Dat is jouw kennis nogal beperkt, daar steeds meer jonge vrouwen gezichtsbedekkende kledij zijn gaan dragen.
Wat er erg aan is? Het is zeer onprettig als je iemands gezicht niet kunt zien, maar slechts de ogen.
Riska schreef:In mijn wijk is 80% allochtoon, beter gezegd: moslim. Er lopen hier géén mensen rond met gezichtsbedekkende kleding. Hoofddoeken wel, 'tentjurken en tentjassen' ook, maar ik kan ze allemaal open in het gezicht kijken...
Caligula schreef:Vanwege mijn werk kom ik regelmatig in achterstandwijken in Den Haag en Rotterdam. Het valt mij op dat ik steeds vaker vrouwen signaleer met gezichtsbedekkende kledij.
rafaell schreef:
En dan? Je wilt onze vrijheid van godsdienst in gaan perken? Ik dacht dat je zo trots was op de westerse verworvenheden. Overigens signaleer ik dit niet in Amsterdamse wijken.
Caligula schreef:Je woont in Leiden, maar bent kenner van de wijken in Amsterdam waar veel islamitische mensen wonen?
Ik pleit nergens voor inperking van de vrijheid van godsdient, tenzij een godsdienst in sterke mate pleit voor het afschaffen van de verworvenheden en tevens in toenemende mate dit in de praktijk toepast.
Overigens is het natuurlijk wel zo dat dit bepaalde islamitische groeperingen betreft.
rafaell schreef:
Tja ik kom ook wel buiten Leiden, is dat zo vreemd? Wanneer ben je overigens een kenner? Het valt mij gewoon op dat in een wijk met veel nieuwe Nederlanders relatief veel hoofddoekjes te signaleren zijn, maar de burkha is een zeer grote uitzondering.
Ik vraag me af in hoeverre de Islam dit in toenemende mate hier in praktijk brengt.
Overigens pleiten veel christenen tegen de verworvenheid van het homohuwelijk, je wilt ook hier dus een inperking van de vrijheid van godsdienst?
Veel van onze vrijheden zijn in de grondwet vastgelegd, ik zie nog geen islamitische meerderheid die deze vrijheden in wil gaan perken. Als die er overigens wel zou zijn dan zou ik er geen probleem mee hebben, als er de democratische meerderheid voor is, waarom dan niet?
Net spreek je over een godsdienst die voor afschaffing van bepaalde vrijheden pleit, nu gaat het over een deel van de aanhangers van een godsdienst. Wat is het nu?
Overigens zijn er ook christenen en seculieren die bepaalde vrijheden in willen perken. Het recht om christen of seculier te zijn dan ook maar direct een stuk inperken?
Caligula schreef:Je onderscheidend vermogen is ook niet alles. Ik sprake namelijk over de toename van. Dat is een ontwikkeling in de tijd.
Indien men discrimineert, dan wel.
Omdat dan de democratie is misbruikt om een dictatuur te vestigen.
Goed lezen ventje. Ook binnen de islam zijn er diverse stromingen. Zo vinden Alevieten bijv. dat vrouwen hun hoofden niet moeten bedekken, en andere vinden juist dat het hele lichaam bedekt moet worden.
Volgens mij snap jij de discussie niet. Particuliere opvattingen dienen niet gedwongen te worden veranderd. Praktische uitwerkingen van deze opvattingen kunnen echter wel bestreden worden.
Pastafarian schreef:ik snap nog steeds niet wat het probleem met gezichtsbedekking is... Als er nou een kerel met een bivakmuts in je buurt rondloopt snap ik het nog, dat is gewoon creepy, maar als een vrouw dit graag wil doen omdat dat binnen haar geloof past... laat haar lekker zou ik zeggen. Je hoeft toch niet een gesprek met haar aan te gaan ofzo, dus waarom stoor je je er dan zo aan?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 26 gasten