Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:
Nee hoor, zeker niet.
Hier vind je de brontekst met (engelse) vertaling.
http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... _Index.htm
Of pak de KJV, die is nog net wat secuurder vertaald dan de SV.
mealybug schreef:Die moet je ook geestelijk nemen, natuurlijk.
Rituelen hoorden bij de oude bedeling, en aangezien dit voor de kruisiging plaatsvond....
''Sacramenten'' zijn gedenktekenen geworden.
Bloed van bokken en stieren namen ook de zonde niet weg.
Ze symboliseren de gedachten en verbintenis in de geestelijke wereld.
Zo is ook de wapenrusting tegen de duivel uit Efeze 6:12 een geestelijk schild voor afweer en geen tastbaar ijzeren schild.
Je moet niet alles aannemen wat een ander je vertelt
gml schreef:De RKK kent toch zeven sacramenten?
mealybug schreef:Okay, Petrus was dus de eerste paus volgens de RKK, maar petrus was getrouds.
Waarom kan en mag de paus nooit trouwen?
Of waarom wordt hij er op zijn minst niet in vrij gelaten om dat te doen?
mealybug schreef::-)
Een beetje een omzeilend antwoord.
ok, dan stel ik de vraag anders, waarom mag een bisschop niet trowuen, en waarom hebben we een bisschop nodig, wanneer de bijbel leert dat er ouderlingen en diakenen zijn, die wat ouder moeten zijn en getrouwd met 1 vrouw, en van onbesproken gedrag etc?
Waar komt die bisschop functie vandaan,en priesters ook, die vind ik helemaal niet meer onder het nieuwe verbond, welke door de apostelen werd besproken ?
Ook de kerkelijke hierarchie komt me zo vreemd over, omdat de bijbel het heeft over één Vader, met verder allemaal kinderen, (broeders en zusters)?
Nee hoor. Maar ik probeer duidelijke en volledige antwoorden te geven. Die duren soms wat langer dan twee woorden.mealybug schreef::-)
Een beetje een omzeilend antwoord.
Omdat we de regel hebben dat wie de hogere wijdingen ontvangt niet mag trouwen. De RKK hecht waarde aan het celibaat vanuit een spirituele, een pastorale en een erfrechterlijke motivatie.ok, dan stel ik de vraag anders, waarom mag een bisschop niet trowuen,
Jullie niet, wij wel. De Kerk is nu eenmaal door Jezus van een bepaalde structuur voorzien. Apostelen, die bij opvolging bisschop heten, zijn daarbij vrij duidelijk van betekenis.en waarom hebben we een bisschop nodig,
De Bijbel leert niets. "Leren" is wat leraren doen, vaak met behulp van leerboeken.wanneer de bijbel leert
dat er ouderlingen en diakenen zijn, die wat ouder moeten zijn en getrouwd met 1 vrouw, en van onbesproken gedrag etc?
Waar komt die bisschop functie vandaan,en priesters ook, die vind ik helemaal niet meer onder het nieuwe verbond, welke door de apostelen werd besproken ?
Ook de kerkelijke hierarchie komt me zo vreemd over, omdat de bijbel het heeft over één Vader, met verder allemaal kinderen, (broeders en zusters)?
Kwestie van vertaling. Dat wat wij priesters noemen, kan je met name bij Paulus vinden. Diakens bij Handelingen. Diakenen nergensRiska schreef:Waar staat dat van die ouderlingen en diakenen?
Kan zijn, Paulus schrijft het toch.En wat bedoel je: "getrouwd met 1 vrouw"? Wat is dat voor onzin? Polygamie is, zeker in ons land en omstreken gewoon wettelijk verboden.
En wat is er voor verschil tussen een priester en een predikant?
Ik vind dat je spijkers op laag water zoekt, oftewel: er moet toch iets aan te merken zijn op die RKK? Als je eens begon binnen het protestantisme te kijken naar wat allemaal verkeerd is gegaan en nog is?
Riska schreef:Waar staat dat van die ouderlingen en diakenen? En wat bedoel je: "getrouwd met 1 vrouw"? Wat is dat voor onzin? Polygamie is, zeker in ons land en omstreken gewoon wettelijk verboden.
En wat is er voor verschil tussen een priester en een predikant?
Ik vind dat je spijkers op laag water zoekt, oftewel: er moet toch iets aan te merken zijn op die RKK? Als je eens begon binnen het protestantisme te kijken naar wat allemaal verkeerd is gegaan en nog is?
Byte schreef:
Welke zijn dat dat dan diak2b?
Met groet Byte
mealybug schreef:In het volgende filmpje zie ik de cardinalen hun kalotjes afdoen, wanneer de paus voorbij komt.
Waarom dragen zij deze dingen en waarom gaan ze af wanneer de paus voorbij komt?
http://www.youtube.com/watch?v=lx_wwx1A9vc
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten