Markie schreef:Cybercurse schreef:Eigenlijk zit ik nu al weer et wachten op een nieuwe 'bom' van boeken'lezer'. Ik merk namelijk dat hij dat steeds doet. Hij gooit er een harde stelling in en floept dan weer weg...
Ach, ik wil het ook wel doen hoor

Stelling: homosexualiteit is smerig en verwerpelijk!
Helemaal mee eens!
Dat is jullie mening en niet een feit!
Verwerpelijk is een leeg woord als je het niet netjes beargumenteerd.
Mensen met dat soort gevoelens proberen vaak allerlei uitvluchten te zoeken en het zo te draaien dat het wel mag, maar de bijbel is er ook overduidelijk over dat het niet mag. Er staat zelf dat praktiserende homo's de doodstraf verdienen. Sodom en Gommora zijn om die reden ook verwoest namelijk.
Was het niet Jezus die zei: 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'
Ik zou de doodstraf voor homo's niet kunnen verantwoorden naar God toe.
Daarbij heb ik homo's net zo lief als andere naasten. Al zegt dat weer niet dat ik het met alles eens ben, maar zij als personen heb ik lief zoals we onze naasten lief moeten hebben.
Mensen met zulke gevoelens zijn mij goed en best, ik ken er ook verschillende, als ze het maar niet in praktijk brengen en zeker niet op iemand projecteren die er niets van moet hebben. Laat ze het maar lekker voor zich houden.
Je sugereert nu hier of dat homo's hun gevoelens over willen brengen op hetero's. Ik heb hier irl nog nooit wat van gemerkt. Ik denk eerder dat je er bang voor bent dat ze het doen ipv dat het echt zo is.
Wat heb je te vrezen? je hebt toch een vriendin, dan hoef je toch niet bang te wezen voor homo's?
Zij mogen hun liefde net zo uiten als dat hetero's dat mogen.
Ik heb zelf een hekel aan de geklef in het openbaar, dat stellen nog geen 2 tellen van elkaar af kunnen blijven. Dat vind ik van hetero's net zo vervelend als van homo's
Als ik die beelden zie van die homo's op die bootjes in de Amsterdamse grachten krijg ik al kotsneigingen!
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar dit is wel van het smerigste soort in elk geval.
smerig is jou mening. Daarbij vind ik dat je je wel extreem uitlaat en het getuigt zeker niet van de christelijke naasteliefde. Ik snap niet hoe je zulke uitlatingen kunt verantwoorden naar God toe straks, maar dat laat ik dan ook aan jou over.
Ik ben ook niet voor de parade's in Amsterdam, maar ook niet voor zulke heteroparade's. laten we maar gewoon doen, dan doen we al gek genoeg.
Daarbij vinden alle homo's die ik er tot nu toe over gesproken heb vreselijk. Ze moeten nu aan alle mensen gaan uitleggen dat niet alle homo's in lere broeken rond lopen en meer van dat zo vooroordelen.