Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 sep 2006 14:47

Denkertje21 schreef:
Markie schreef:
Cybercurse schreef: Stelling: homosexualiteit is smerig en verwerpelijk!

Helemaal mee eens!

Mensen met dat soort gevoelens proberen vaak allerlei uitvluchten te zoeken en het zo te draaien dat het wel mag, maar de bijbel is er ook overduidelijk over dat het niet mag. Er staat zelf dat praktiserende homo's de doodstraf verdienen. Sodom en Gommora zijn om die reden ook verwoest namelijk.

"waar liefde woont..." wat zal dat gezellig zijn bij jou in je omgeving! Weg met die vieze flikkers en vooral niet in de kerk, want je wilt toch voraal met je maten over die "lekkere wijven' kunnen blijven praten zonder dat je het idee hebt dat zo'n viezerik naar jouw kont zit te kijken! Ophangen die handel! Niet toch?

Sorry mensen, ik WIL best geduldig en liefdevol reageren, maar ik begrijp gewoon niet dat dit nog bestaat, dat mensen zo vast zitten in hun haattraditie, dat ze zit allemaal kunne schrijven. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hen de andere wang toe keren.

Want het gaat ook wel over mij hé, als Markie schrijft over 'de smerigste soort!

Denkertje, begrijpelijke reactie, ik had ook zo gereageerd.

Dit is discriminatie. Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb, is het wel aan discriminatie!

Jammer, jammer, en nog eens érg jammer ](*,)

dick
Verkenner
Verkenner

Onvoorstelbaar

Berichtdoor dick » 02 sep 2006 14:48

Ik vind het onvoorstelbaar hoe men zich hier soms uit over mensen, die homosexueel zijn. Gun homo's hetzelfde als hetero's nl. geluk in en buiten de relatie. Ik ben zelf homo en leef al jaren heel gelukkig met mijn vriend samen. Voor zover ik weet zijn andere mensen daar ook heel blij over.
Laten we ons druk maken over zogenaamd keurige heteromannen die zich aan kinderen vergrijpen. Dat is erg omdat een kind niet voor sex kiezen kan. Waar twee mensen in vrijheid en in liefde samenleven is in mijn ogen niet snel iets fout.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Onvoorstelbaar

Berichtdoor Flappie » 02 sep 2006 15:17

dick schreef:Ik vind het onvoorstelbaar hoe men zich hier soms uit over mensen, die homosexueel zijn. Gun homo's hetzelfde als hetero's nl. geluk in en buiten de relatie. Ik ben zelf homo en leef al jaren heel gelukkig met mijn vriend samen. Voor zover ik weet zijn andere mensen daar ook heel blij over.
Laten we ons druk maken over zogenaamd keurige heteromannen die zich aan kinderen vergrijpen. Dat is erg omdat een kind niet voor sex kiezen kan. Waar twee mensen in vrijheid en in liefde samenleven is in mijn ogen niet snel iets fout.

Correct, die heteromannen die zich aan kinderen vergrijpen zijn zo te spreken nog erger. Maar vérder waarom is het onvoorstelbaar? Je weet dat dit een christelijk-reformatorisch forum is, dan kun je er vanuit gaan dat over het algemeen een afkeurende tendens richting homoseksualiteit aanwezig is.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

dick
Verkenner
Verkenner

Jammer

Berichtdoor dick » 02 sep 2006 15:29

Ik vind het jammer en opvallend dat je het christelijk geloof blijkbaar synoniem vindt met een afkeurende houding tegenover homofilie. Je zegt immers dat ik die afkeurende houding kan verwachten op deze site. Is dat nu wat het christelijk geloof de mensen te bieden heeft? Zijn we echt in 2006?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 sep 2006 15:29

Flappie schreef:...Maar vérder waarom is het onvoorstelbaar? Je weet dat dit een christelijk-reformatorisch forum is, dan kun je er vanuit gaan dat over het algemeen een afkeurende tendens richting homoseksualiteit aanwezig is.

Misschien omdat de gevoelens misschien wel voor te stellen zijn, maar het haast onvoorstelbaar is dat ze ook nog eens actief worden verdedigd (in dit geval op grond van de Bijbel). Als mensen hier een lans breken voor slavernij, omdat het nou eenmaal bijbels verdedigbaar is, dan zal dat ook aardig wat stof doen opwaaien. En in de maatschappij zoals ie is, op zo'n manier ageren tegen homosexuele naasten is voor sommigen misschien wel net zo vreemd als het verdedigen van slavernij.

En nou kan er wel iemand aankomen met: "Ja maar, met de maatschappij hebben wij als christenen niks te maken" maar dat is, mijns inziens, een misvatting om twee redenen. 1) of je nou wil of niet, je maakt nu eenmaal deel uit van de maatschappij waarin je woont, en 2) de kracht van een geloof kun je afmeten aan de manier waarop het zich kan aanpassen aan nieuwe situaties zonder geweld aan te doen aan haar kernpunten. Probeer je je geloof statisch te maken, dan is je geloof verre van levend en creeer je een geloof waar uiteindelijk niemand zich meer in zal herkennen. Net zoals het nu niet meer kan dat men slavernij zou verdedigen op bijbelse grond hoop ik dat er ooit een tijd komt waarin het niet meer kan dat homoseksuelen verketterd worden op bijbelse grond.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Jammer

Berichtdoor Flappie » 02 sep 2006 15:43

dick schreef:Ik vind het jammer en opvallend dat je het christelijk geloof blijkbaar synoniem vindt met een afkeurende houding tegenover homofilie. Je zegt immers dat ik die afkeurende houding kan verwachten op deze site. Is dat nu wat het christelijk geloof de mensen te bieden heeft? Zijn we echt in 2006?

Ten eerste heb ik het over christelijk-reformatorisch, ik ben me ervan bewust dat er andere christelijke stromingen zijn die geen afkeurende houding praktiserend richting homoseksualiteit. Ten tweede vind ik "zijn we echt in 2006" werkelijk een kúl argument, alsof de tijd iets zegt over principes. Wie bepaald wat je in welke tijd moet geloven?

MrSokkie schreef:En nou kan er wel iemand aankomen met: "Ja maar, met de maatschappij hebben wij als christenen niks te maken" maar dat is, mijns inziens, een misvatting om twee redenen. 1) of je nou wil of niet, je maakt nu eenmaal deel uit van de maatschappij waarin je woont, en 2) de kracht van een geloof kun je afmeten aan de manier waarop het zich kan aanpassen aan nieuwe situaties zonder geweld aan te doen aan haar kernpunten. Probeer je je geloof statisch te maken, dan is je geloof verre van levend en creeer je een geloof waar uiteindelijk niemand zich meer in zal herkennen. Net zoals het nu niet meer kan dat men slavernij zou verdedigen op bijbelse grond hoop ik dat er ooit een tijd komt waarin het niet meer kan dat homoseksuelen verketterd worden op bijbelse grond.

1) Ik ben mij zeer weldegelijk bewust van in welke maatschappij ik leef. Ik kom uit Groningen, dus daar ben je als christen lang niet zo met meerderheden en beschermt als elders in het land. En ja ik maak deel uit van de maatschappij, dat betekent echter niet dat ik dergelijke waarden over zou moeten nemen

2) Geloof aanpassen aan nieuwe situaties is soms nodig. Maar zoals gezegd, de kernpunten geen geweld aan doen. Dat betekent dat je ook zonde mag blijven noemen wát zonde is. Je mag het statisch noemen, alleen ik kan niet onder de bijbelse gegevens uit.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 sep 2006 16:00

Denkertje21 schreef:
Wullimpie schreef: Ja, je moet weigeren want wat jij doet gaat tegen de wil van God in.
De bijbel is duidelijk over de vorm van een huwlijkse relatie, namelijk man en vrouw.

"Die het tot zonde is, is het tot zonde!" Waarom geef je een ander die ruimte niet in een geval waarin niet duidelijk dor God gezegd wordt dat mij GEAARDHEID niet kan? Dat hoeft je eigen mening niet te veranderen...

Wullimpie schreef: * denkt er over om alles bekende bijbelteksten nog maar eens neer te gooien*
Ik leer snel en enig cynisme komt me hier zo maar aanwaaien: Zet jij nog eens alle bijbelteksten neer, alle 7 van de 35.000 die er in de bijbel staan. Maar misschien is het goed om die bijbelteksten eens voor god 'neer te gooien' en te vragen naar Zijn bedoeling met Zijn homoseksuele schepselen...

Wees eens eerlijk, je vraagt toch een beetje om zo´n reactie met een bericht als het jouwe, zie ook de reactie van Zareb.
En als we het over ruimte hebben, dit is een reformatorische forum, als je dan een post neerzet als de jouwe, moet er toch ruimte zijn voor een "refo" antwoord als het mijne.
Ik vond in iedergeval dat je wel een beetje uitlokte, daarbij komt dat ik niet anders kan, mag en wil reageren.
Niet om jouw of anderen te pesten, maar omdat dit mijn overtuiging is.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

MrSokkie

Re: Jammer

Berichtdoor MrSokkie » 02 sep 2006 16:52

Flappie schreef:2) Geloof aanpassen aan nieuwe situaties is soms nodig. Maar zoals gezegd, de kernpunten geen geweld aan doen. Dat betekent dat je ook zonde mag blijven noemen wát zonde is. Je mag het statisch noemen, alleen ik kan niet onder de bijbelse gegevens uit.

Geloof aanpassen aan nieuwe situaties is altijd nodig, wil je het niet laten vervallen tot een archaisch systeem van denkbeelden en wetjes waar niemand meer wat mee kan. En waarom kan je niet onder die gegevens uit, dat lukt bij allerlei andere bijbelse gegevens toch ook?

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 02 sep 2006 18:33

Smurffie schreef:
Denkertje21 schreef:
Markie schreef:
Cybercurse schreef: Stelling: homosexualiteit is smerig en verwerpelijk!

Helemaal mee eens!

Mensen met dat soort gevoelens proberen vaak allerlei uitvluchten te zoeken en het zo te draaien dat het wel mag, maar de bijbel is er ook overduidelijk over dat het niet mag. Er staat zelf dat praktiserende homo's de doodstraf verdienen. Sodom en Gommora zijn om die reden ook verwoest namelijk.

"waar liefde woont..." wat zal dat gezellig zijn bij jou in je omgeving! Weg met die vieze flikkers en vooral niet in de kerk, want je wilt toch voraal met je maten over die "lekkere wijven' kunnen blijven praten zonder dat je het idee hebt dat zo'n viezerik naar jouw kont zit te kijken! Ophangen die handel! Niet toch?

Sorry mensen, ik WIL best geduldig en liefdevol reageren, maar ik begrijp gewoon niet dat dit nog bestaat, dat mensen zo vast zitten in hun haattraditie, dat ze zit allemaal kunne schrijven. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hen de andere wang toe keren.

Want het gaat ook wel over mij hé, als Markie schrijft over 'de smerigste soort!

Denkertje, begrijpelijke reactie, ik had ook zo gereageerd.

Dit is discriminatie. Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb, is het wel aan discriminatie!

Jammer, jammer, en nog eens érg jammer ](*,)
En dat is het zeker. Goed, eenieder mag zeggen wattie wil, en hoe hij over bepaalde zaken denkt. Maar blijf in vredesnaam netjes. We hebben het hier niet over vuile honden of zo, maar over mensen. Waar is het respect? Laat eenieder toch lekker in z'n waarde. Is dat nou zo moeilijk? Pure discriminatie, sommige uitspraken in dit topic. Vind ik niet rijmen met een christelijk forum. En toch, ik kan er niets aan doen, ergens verbaas ik me er niets over.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 sep 2006 18:59

Flappie schreef:
dick schreef:Ik vind het onvoorstelbaar hoe men zich hier soms uit over mensen, die homosexueel zijn. Gun homo's hetzelfde als hetero's nl. geluk in en buiten de relatie. Ik ben zelf homo en leef al jaren heel gelukkig met mijn vriend samen. Voor zover ik weet zijn andere mensen daar ook heel blij over.

Correct, die heteromannen die zich aan kinderen vergrijpen zijn zo te spreken nog erger. Maar vérder waarom is het onvoorstelbaar? Je weet dat dit een christelijk-reformatorisch forum is, dan kun je er vanuit gaan dat over het algemeen een afkeurende tendens richting homoseksualiteit aanwezig is.

Afkeurende reacties zijn een vorm van meningsuiting en daar heb ik geen problemen mee. Wel met de manier waarop deze mening wordt geuit. Als ik de (zoals gebruikelijk) simplistische reactie van Markie lees, die gespeend is van elke vorm van naasteliefde, krijg ik niet echt de neiging dergelijke typetjes serieus te nemen.

Ik heb al eerder gezegd: zoals Gerdien B. en jij, Flappie, reageren, zo wens ik te discussiëren. Met open vizier en zonder flauwekul en zonder onbeschoft geraas en getier. Helaas blijken figuren à la Markie niet in staat te zijn een discussie te voeren zonder zo hard mogelijk op andermans tenen te trappen, maar o wee als je aan hun eigen kringetje komt: dan is het Hersteld-Hervormde huisje te klein.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 sep 2006 21:50

Optimatus schreef: maar o wee als je aan hun eigen kringetje komt: dan is het Hersteld-Vervormde huisje te klein.

Wat zeg je NOU toch?!!!! :lol: :lol: :lol:

Weet je, ik raak er al een beetje aan gewend om hier voor 'smerig, zondig, god-onterend en ranzig' te worden uitgemaakt.

Ik ben hier toch in het huis van mijn broeders en zusters???
Ben blij dat ik morgen weer in het huis van God zit en waar Hij met met bezig wil zijn en me wil bemoedigen om dit soort kreten hire te aanvaarden...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 sep 2006 12:33

Denkertje21 schreef:
Optimatus schreef: maar o wee als je aan hun eigen kringetje komt: dan is het Hersteld-Hervormde huisje te klein.

Wat zeg je NOU toch?!!!! :lol: :lol: :lol:

Weet je, ik raak er al een beetje aan gewend om hier voor 'smerig, zondig, god-onterend en ranzig' te worden uitgemaakt.

Ik zou niet met je willen ruilen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 sep 2006 12:52

Sorry maar volgens mij verliezen sommige mensen uit het oog dat dit een refo forum is.

Als men dan met ideeën en meningen komt die daar lijnrecht tegenover staan kan men bepaalde dingen verwachten. Hetzelfde kun je verwachten als je als refo op een moslimforum gaat posten, om maar een voorbeeld te noemen.
Als het dan zover is gaan betreffend personen zielig zitten doen en zich zitten beklagen.
Anderen gaan ( zoals gebruikelijk, en blijkbaar een teken van onmacht) tegen bepaalde kerkverbanden aan zitten schoppen.

En nogmaals ik vind homosexuele mensen goed en best zolang ze het maar niet op mij projecteren of uitleven waar ik bij ben. Als hetero stellen dit doen vind ik dat evenmin prettig maar wekt het toch minder weerzin op moet ik zeggen.

Denkertje21 schreef:Weet je, ik raak er al een beetje aan gewend om hier voor 'smerig, zondig, god-onterend en ranzig' te worden uitgemaakt.

Ik ben hier toch in het huis van mijn broeders en zusters???
Ben blij dat ik morgen weer in het huis van God zit en waar Hij met met bezig wil zijn en me wil bemoedigen om dit soort kreten hire te aanvaarden...

Waar zou dit aan liggen? Misschien is bij jezelf te rade gaan...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 sep 2006 13:20

Markie schreef:
Cybercurse schreef:
Eigenlijk zit ik nu al weer et wachten op een nieuwe 'bom' van boeken'lezer'. Ik merk namelijk dat hij dat steeds doet. Hij gooit er een harde stelling in en floept dan weer weg...

Ach, ik wil het ook wel doen hoor ;)

Stelling: homosexualiteit is smerig en verwerpelijk!

Helemaal mee eens!

Dat is jullie mening en niet een feit!
Verwerpelijk is een leeg woord als je het niet netjes beargumenteerd.

Was het niet Jezus die zei: 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'
Ik zou de doodstraf voor homo's niet kunnen verantwoorden naar God toe.
Daarbij heb ik homo's net zo lief als andere naasten. Al zegt dat weer niet dat ik het met alles eens ben, maar zij als personen heb ik lief zoals we onze naasten lief moeten hebben.
Mensen met zulke gevoelens zijn mij goed en best, ik ken er ook verschillende, als ze het maar niet in praktijk brengen en zeker niet op iemand projecteren die er niets van moet hebben. Laat ze het maar lekker voor zich houden.

Je sugereert nu hier of dat homo's hun gevoelens over willen brengen op hetero's. Ik heb hier irl nog nooit wat van gemerkt. Ik denk eerder dat je er bang voor bent dat ze het doen ipv dat het echt zo is.
Wat heb je te vrezen? je hebt toch een vriendin, dan hoef je toch niet bang te wezen voor homo's?
Zij mogen hun liefde net zo uiten als dat hetero's dat mogen.
Ik heb zelf een hekel aan de geklef in het openbaar, dat stellen nog geen 2 tellen van elkaar af kunnen blijven. Dat vind ik van hetero's net zo vervelend als van homo's

Als ik die beelden zie van die homo's op die bootjes in de Amsterdamse grachten krijg ik al kotsneigingen!
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar dit is wel van het smerigste soort in elk geval.

smerig is jou mening. Daarbij vind ik dat je je wel extreem uitlaat en het getuigt zeker niet van de christelijke naasteliefde. Ik snap niet hoe je zulke uitlatingen kunt verantwoorden naar God toe straks, maar dat laat ik dan ook aan jou over.
Ik ben ook niet voor de parade's in Amsterdam, maar ook niet voor zulke heteroparade's. laten we maar gewoon doen, dan doen we al gek genoeg.
Daarbij vinden alle homo's die ik er tot nu toe over gesproken heb vreselijk. Ze moeten nu aan alle mensen gaan uitleggen dat niet alle homo's in lere broeken rond lopen en meer van dat zo vooroordelen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meboy

Berichtdoor meboy » 03 sep 2006 13:29

* Arghh

* Peins

* zucht

* weet je?

* zak allemaal...

* hoopt vurig op rustiger vaarwater...

Terug naar “Archief”