Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Ik ben blij dat ik daar niet zo over hoef te praten, zou ik niet kunnen.
joepie schreef:En met wie zou je er beter over kunne praten als je ouders? Die hebben je van God gekregen en hebben daarbij de opdracht om je op te voeden.
En daar hoort heel gewoon ook de seksuele opvoeding bij.
Als jij als ouders je kinderen niet verteld hoe mooi God dat heeft geschapen, en ze leerd om daar op een Christelijke manier mee om te gaan, van wie moeten ze het dan leren?
Van boekjes, van de straat, van school?
Wie zijn nu eigenlijk de opvoeders? De ouders of die anderen?
joepie schreef:Raido schreef:Ik ben blij dat ik daar niet zo over hoef te praten, zou ik niet kunnen.
Waarschijnlijk omdat het nooit gedaan is?
En met wie zou je er beter over kunne praten als je ouders? Die hebben je van God gekregen en hebben daarbij de opdracht om je op te voeden.
En daar hoort heel gewoon ook de seksuele opvoeding bij.
Als jij als ouders je kinderen niet verteld hoe mooi God dat heeft geschapen, en ze leerd om daar op een Christelijke manier mee om te gaan, van wie moeten ze het dan leren?
Van boekjes, van de straat, van school?
Wie zijn nu eigenlijk de opvoeders? De ouders of die anderen?
Ik denk dat als er met jou vanaf dat je klein was op een hele gewone manier over gesproken was, je dat dus wel heel gewoon had gevonden.
Ik merk dat in gezinnen waar dat niet gebeurd er wel vaak de meest schunnige moppen over verteld worden.
Dan ben ik liever maar open en op een goede manier erover aan het praten dan op zo een negatieve manier.
Gewoon simpel een quote van joepie... die het niet goed vind als je het jeweetwel noemt... Ik praat daar gewoon niet fijn met mijn ouders over, de reden heb ik gegeven.Markie schreef:Raido schreef:Wat doet het er toe of je het nou jeweetwel, vrijen, neuken of geslachtsverkeer hebben noemt?
Waar slaat dit nou weer op?![]()
Volgens mij is dit een reformatorisch forum, dus gelieve een beetje op je woorden te letten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten