Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jan 2005 09:21

Ik wil gewoon niet dat ze zulke dingen denken van mij... daarom doen we het gewoon niet meer (op slaapkamer zijn)...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 07 jan 2005 10:05

wie denkt er zoiets van jou, of wie zou het moeten zijn.
What a wonderfull girl!!

Technico

Berichtdoor Technico » 07 jan 2005 10:09

Dan is dat idd een logisch gevolg. Toen ik nog verkering had, hebben mijn ouders gewoon gezegd:

Wij vertrouwen je gewoon, je mag gerust een uurtje of twee op je kamer zitten. Mijn ouders hebben dan ook weinig slechte ervaringen ermee gehad. Ik deel een kamer met mijn broertje, maar dan moest hij er gewoon ff uitblijven en alstie dringend wat nodig had, kloppen.
Maar ik denk niet dat het goed is dat je ouders geen vertrouwen in je hebben. Zelfs de moeder van mijn vriendin (mijn vriendin is resultaat van een ongewenste zwangerschap dus das wel bijzonder) had er niks op tegen.

Dat is gewoon een goede houding denk ik.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 07 jan 2005 10:59

Tis sowieso al beter als je ouders het er mee eens zijn, eigenlijk kan ik hier niet over mee praten, want mijn ex-vriendin is weinig bij ons geweest.
What a wonderfull girl!!

joepie

Berichtdoor joepie » 07 jan 2005 12:38

Ik weet niet of het altijd met niet vertrouwen te maken heeft.
Want ben je dan ook niet te vertrouwen?
Hebben je ouders wat dat betrefd een slechte ervaring met je?
Wij vertrouwen onze kinderen dat ze (net als wij vroeger) de intentie hebben om geen gemeenschap met elkaar te hebben. Dat vertrouwen is er gewoon. Om dat we veel met onze kinderen erover praten.
Seksualiteit is hier in huis altijd een open boek geweest.
En we weten met welke intenties onze kinderen in hun relatie met elkaar omgaan.
Maar we weten ook dat het soms best wel eens moeilijk is.
Dat je op een verhit moment weleens je grens over zou kunnen gaan.
En als je alleen op je kamer bent zonder anderen in huis, dan is er wat dat betrefd in ieder geval geen "rem".

Dus: heeft het altijd wel met geen vertrouwen te maken?
In ons geval: zeker niet!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jan 2005 13:13

Ik ben blij dat ik daar niet zo over hoef te praten, zou ik niet kunnen.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 jan 2005 13:24

Raido schreef:Ik ben blij dat ik daar niet zo over hoef te praten, zou ik niet kunnen.

Waarschijnlijk omdat het nooit gedaan is?
En met wie zou je er beter over kunne praten als je ouders? Die hebben je van God gekregen en hebben daarbij de opdracht om je op te voeden.
En daar hoort heel gewoon ook de seksuele opvoeding bij.
Als jij als ouders je kinderen niet verteld hoe mooi God dat heeft geschapen, en ze leerd om daar op een Christelijke manier mee om te gaan, van wie moeten ze het dan leren?
Van boekjes, van de straat, van school?
Wie zijn nu eigenlijk de opvoeders? De ouders of die anderen?

Ik denk dat als er met jou vanaf dat je klein was op een hele gewone manier over gesproken was, je dat dus wel heel gewoon had gevonden.
Ik merk dat in gezinnen waar dat niet gebeurd er wel vaak de meest schunnige moppen over verteld worden.
Dan ben ik liever maar open en op een goede manier erover aan het praten dan op zo een negatieve manier.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jan 2005 13:26

Wat jij een negatieve manier vind... we hebben vooral gewoon veel gepraat, met mijn beste vriend, over seks etcetra (ja peentje... wij tweetjes).

Met mijn ouders? omdat ik ze zoveel pijn heb gedaan, we hebben er wel over gepraat, zeker... maar ik kan dat niet...

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 07 jan 2005 13:36

joepie schreef:En met wie zou je er beter over kunne praten als je ouders? Die hebben je van God gekregen en hebben daarbij de opdracht om je op te voeden.
Als jij als ouders je kinderen niet verteld hoe mooi God dat heeft geschapen, en ze leerd om daar op een Christelijke manier mee om te gaan, van wie moeten ze het dan leren?

Mmm, joepie, ik denk dat dit heel makkelijk gezegd is.
Niet elk kind heeft een open relatie met zijn/haar ouders...
Zij kunnen dus ook niet alles bespreken met hen, wat wel weer lukt met vrienden enzo...
Ook de ouders moeten dat kunnen!

Verder denk ik niet dat het zo'n probleem is, wanneer iemand dit wel makkelijk kan bespreken met vrienden dan met de ouders... :wink:
Je bent een parel in Gods hand!!!

joepie

Berichtdoor joepie » 07 jan 2005 13:51

Ik zeg ook niet dat het MOET als kind.
Maar als ouders heb je de opdracht om het te doen.
Om ze op te voeden tot Gods eer. En daar hoort alles bij.
Ook de seksuele opvoeding.
Vanaf dat ze klein zijn.
Zodat je kinderen ook naar je toe durven komen als er zich problemen voordoen.
Ik dacht trouwens dat het onderdehand wel een gepasseerd station was dat ouders het niet zouden durven.
Dat mijn ouders er nu zo tegenaan keken. Vroeger werd nergens over gesproken. Werd je als je ongesteld werd een "groot meisje"en noemden ze dat : "jeweetwel". Terwijl er nooit over gesproken werd, dus wat was nu "jeweetwel"? ;-)
Zo ook met alles. Maar tegenwordig vind ik dat dat als ouders niet meer kan. Zeker in een maatschappij die in veel dingen zo seksueel gericht is. Alles moet kunnen en alles is mogelijk. Daarin behoor jij je kinderen op te voeden op de manier waarop God wil dat er met seksualiteit omgegaan wordt. Dat is heel gewoon je opdracht.

En als je dat als ouders moeilijk vind? Opvoeden is ook niet makkelijk, maar dat hoefd toch ook niet? Dan zit je maar te stotteren en met een rood hoofd, daar is niks mis mee. Maar je kind niets vertellen zodat hij op zijn 21ste nog steeds niet weet wat b.v. ongesteldheid inhoud, vind ik ronduit een schande.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 07 jan 2005 13:53

joepie schreef:
Raido schreef:Ik ben blij dat ik daar niet zo over hoef te praten, zou ik niet kunnen.

Waarschijnlijk omdat het nooit gedaan is?
En met wie zou je er beter over kunne praten als je ouders? Die hebben je van God gekregen en hebben daarbij de opdracht om je op te voeden.

Ik denk dat als er met jou vanaf dat je klein was op een hele gewone manier over gesproken was, je dat dus wel heel gewoon had gevonden.
Ik merk dat in gezinnen waar dat niet gebeurd er wel vaak de meest schunnige moppen over verteld worden.
Dan ben ik liever maar open en op een goede manier erover aan het praten dan op zo een negatieve manier.

Hoe kom je erbij dat Raido er beter dan met wie dan ook met zijn ouders over zou kunnen praten? Je weet toch niet hoe Raido's verhouding tov zijn ouders is? En als de ouders tekort schieten in die opvoeding is het noodzakelijk dat anderen dat zo goed en kwaad als het kan overnemen.

Wat je zegt van die gezinnen waar er nooit over gepraat wordt, maar waar wel de meest schunnige moppen verteld worden is zeker waar. Dat zijn nou juist van die 'schijn' heiligen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jan 2005 14:28

Wat doet het er toe of je het nou jeweetwel, vrijen, neuken of geslachtsverkeer hebben noemt?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 07 jan 2005 14:45

Raido schreef:Wat doet het er toe of je het nou jeweetwel, vrijen, neuken of geslachtsverkeer hebben noemt?

Waar slaat dit nou weer op? :?

Volgens mij is dit een reformatorisch forum, dus gelieve een beetje op je woorden te letten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jan 2005 14:49

Markie schreef:
Raido schreef:Wat doet het er toe of je het nou jeweetwel, vrijen, neuken of geslachtsverkeer hebben noemt?

Waar slaat dit nou weer op? :?

Volgens mij is dit een reformatorisch forum, dus gelieve een beetje op je woorden te letten.
Gewoon simpel een quote van joepie... die het niet goed vind als je het jeweetwel noemt... Ik praat daar gewoon niet fijn met mijn ouders over, de reden heb ik gegeven.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 jan 2005 16:02

Volgens mij heb je er geen reden voor gegeven, dus dat ten eerste.
Ten tweede haal je nu iets aan over benamingen die ik juist in het geheel niet zou gebruiken. Je kunt ook op een beschaafdere manier over seksualiteit praten maar blijkbaar had ik dus toch gelijk.
Dat als je het niet van je ouders leert om het op een christelijke manier te doen je leert om er dus op een vulgaire manier over te praten.
Je reactie op mijn stukje slaat gewoon kant nog wal. Maar ik heb al vaker gemerkt dat ook jij niet goed kunt lezen en dingen uit zijn verband rukt, en verdraaid. Dus voor mij is deze discussie gesloten. Er is al genoeg over gezegd, in dit topic en in de andere die ik al aangehaald heb.

En Markie: Probeer nu eindelijk eens te lezen wat ik schrijf!!
Ik zeg niet dat RAIDO HET MOET!!!!!!
Net zo min als ik ooit gezegd heb dat jij het MOET.

Terug naar “Archief”