Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 03 jan 2012 13:22

ajl, wat vervelend dat hij zo onrustig is. Zou je niet (weer) overproductie hebben? Wel begrijpelijk dat je er zat van bent, doe je voorzichtig met afbouwen, dat je geen borstonsteking dr bij krijgt?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jan 2012 15:30

Als ik de verschijnselen lees, lijkt het hier inderdaad wel op. Hij heeft alleen geen krampjes, maar dronk wel heel ontrustig. Wat ik wel al vaak deed was na het toeschietreflex hem van de borst afhalen en de hoeveelheid even laten spuiten.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 jan 2012 22:49

Hij hoeft ook niet alle symptomen te hebben zegmaar. In principe kun je er vanuit gaan dat het wat bijtrekt als je gaat blokvoeden (3 uur achter elkaar alleen dezelfde borst aanbieden), als je zoals jij gewend bent geloof ik (?), elke 3 of 4 uur voed bereik je dat misschien ook ongeveer (weet ik niet zeker hoor), je zou kunnen proberen het dan ook bij één borst te houden.
Ik had trouwens na elke keer dat ze regeldagen had, ongeveer een week (!) nodig om door middel van blok voeden weer terug te komen op een goed afstemming zonder spugen, krampjes, stuwing etc.
Maar goed, dat is met de gedachte als je door zou gaan met bv, dus voor jou waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, sorry 8)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2012 11:47

Toen zijn onrusige drinken begon had ik eigenlijk het gevoel dat mijn borsten helemaal op hem afgestemd waren. Weinig stuwing en soepele borsten. Eigenlijk liep deze bv het best van alle drie de keren dat ik bv heb gegeven. Krampjes had hij alleen als ik boerenkool had gegeten en spugen deed hij bijna niet. Toen hij om meer voeding vroeg ben ik vaker gaan aanleggen met enorme stuwing tot gevolg.

Dat blokvoeden heb ik wel eens gelezen, maar mijn rechterborst liep met de voeding beduidend achter op de linker. Die was in het begin minder gestimuleerd. Daarom durfde ik niet die borst links te laten liggen, omdat ik bang was dat daar de productie helemaal achteruit liep.

Ik ben al bijna gestopt met de bv. Ik doe dat altijd cold turkey, maar het kostte mij nu de meeste moeite van de 3. Ik ben gaan kolven op het moment dat de stuwing te erg werd al merkte ik wel dat de harde stukken er met kolven slecht uitgaan, die drinkt hij er nu nog uit. De rechterborst is al 3 dagen leeg en de linkerborst laat ik af en toe nog wel legen.

Heel vreemd, als ik de kleine de fles geef, krijg ik nog altijd een toeschietrefelx. Dat ken ik echt niet van de vorige keer.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 05 jan 2012 13:42

Dat de ene borst wat achterloopt op de andere komt heel vaak voor hoor, da's niet gek.
Ik heb tot zeker een jaar 1 borst per keer gegeven. Ging prima. Zelf zag ik wel welke borst aan de beurt was :wink: maar anderen viel het echt niet op dat de ene borst voller zat dan de andere...
Zijn er meer die dat zo deden trouwens?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 jan 2012 13:58

bij mijn oudste dochter gaf ik op een gegeven moment ook maar 1 kant per keer. maar dochterlief nu heeft daar niet genoeg aan, alleen soms 'sochtends als ze erg vol zijn, maar verder over de dag drinkt ze beide kanten en voor mijn gevoel drinkt ze ze dan ook allebei helemaal leeg.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 jan 2012 15:05

Ik geef nu wel vaak één kant per keer, maar ook wel regelmatig twee. Om te weten welke aan de beurt is moet ik soms wegen, soms weet ik t gewoon nog. Ik heb wel ongelijke productie, AJL, dat schijnt vrij normaal te zijn. Ik heb wel eens gelezen dat meestal links (waar je hart zit) meer producteert, bij mij is t andersom.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 jan 2012 19:37

Ik ging hier ook zo snel mogelijk over op een kant per keer, eigenlijk vooral uit gemakzucht. Hoefde ik niet beide kanten uit - en in te pakken ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2012 21:36

Ik gaf alleen 's nachts 1 kant, dan had hij daar genoeg aan. Hij schreeuwde overdag moord en brand als hij er maar 1 kreeg. Het is gewoon een hongerig ventje. Aan 5/6 flessen op een dag heeft hij ook maar ternauwernood genoeg. Ik ben benieuwd hoe dat de komende maanden nog moet, voordat hij fruit en groente mag hebben.

@ parkiet Mijn linkerborst was altijd veel voller dan de rechter. De toeschietreflex was ook sneller bij de linkerborst.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2012 09:16

Ik had het niet verwacht, maar Manoël krijgt nu al 17 maand borstvoeding!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2012 10:52

Wow, das lang :) zolang ga ik het niet geven hoor, wil er met 3 maanden toch wel vanaf zijn, dus nog even volledig en dan afbouwen.
Hoevaak krijgt hij dan nog TJ? Alleen smorgens en savonds? Of ook nog een aantal kéer overdag?
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 jan 2012 14:07

Dippie schreef:Wow, das lang :) zolang ga ik het niet geven hoor, wil er met 3 maanden toch wel vanaf zijn, dus nog even volledig en dan afbouwen.
Hoevaak krijgt hij dan nog TJ? Alleen smorgens en savonds? Of ook nog een aantal kéer overdag?

waarom?? als ik mag vragen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2012 14:51

gempa schreef:waarom?? als ik mag vragen.

Omdat ik dan weer ga werken.
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 jan 2012 17:39

Dippie schreef:

Omdat ik dan weer ga werken.

vindt je dat niet zonde dan?? kolven is niet zo ingewikkeld hoor,

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2012 17:57

Nee, heb er geen moeite mee. Af en toe kolven vind ik niet zo erg thuis, maar wil het niet op mn werk doen.
Afbeelding

Terug naar “Archief”