Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2011 21:44

Nee, absoluut niet maar het woordje overdreven vindt ik gewoon toch wel een beetje raar over komen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 feb 2011 21:52

Evelien schreef:Nee, absoluut niet maar het woordje overdreven vindt ik gewoon toch wel een beetje raar over komen.

Dat kan, ik zeg gewoon hoe ik het vind. Ik reageer op een mening/bewering van iemand en zeg niks over die persoon zelf.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 feb 2011 21:56

Wat fijn Liefie, dat jullie bijna alles al op orde hebben!
Moet toch wel een goed gevoel geven :D

Hoe gaat het met AG? las dat je het toch wel zwaarder vind als vorige keer.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 feb 2011 22:02

Las ergens iets over hoeveel luiers je van tevoren in huis moet hebben; als je ervan uit gaat dat een pasgeborene 7-10 luiers per dag gebruikt, kan je uitrekenen hoelang je met je voorraad toe kan. Zo'n pak is zo leeg; je voorraad is dus niet gauw te groot :wink:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 22 feb 2011 22:06

of je moet een paar luiertaarten krijgen;) (met minder fijne luiers die je toch niet gebruikt :oops: )
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 feb 2011 22:06

Maar je man (of een ander natuurlijk) gaat toch regelmatig boodschappen halen? Dan kan hij toch ook gelijk wat pakken luiers meenemen? Zo ging het hier altijd en dat ging prima :wink: ...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2011 22:06

Ik heb nu denk ik ruim 100 luiers voor de eerste paar dagen toch wel genoeg :lol: En de winkel is dichtbij :wink:
Misschien dat ik een grotere maat bijhaal want die ik nu heb zijn van 3 tot 5 kilo en vind ze zo klein!
Volgens mij zit er in de prenatal doos nog pamper bonnen ga ik er daar nog wel wat van halen :wink:

Welk merk luiers gebruiken jullie ik hoorde dat die van de kruidvat ook goed zijn?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 feb 2011 22:22

Uhm luiers? Die hadden wij niet, behalve wat probeerverpakkingen uit dat pakket :oops: Mijn man stond binnen een kwartier weer keurig met een bak newborn luiers in huis hoor, dus het kwam goed :mrgreen: Nu heb ik nog een pak liggen, omdat we die als cadeau kregen, maar Jurian paste die maat toen al niet meer. Al vond ik het cadeau op zich wel origineel!

Ik ben trouwens fan van kruidvat luiers. Pampers heb ik weggemikt, wat een vieze stinkdingen :oops: C1000 was ook goed, maar kruidvat blijf ik het beste vinden. al vond ik ze een tijdje terug zo stinken, maar dat bleek dus met alle luiers te zijn, van welk merk ook, en bedacht ik me dat het mijn hormonen waren :oops:

En paar duizend euro voor babyspullen? :shock: Als ik goed reken zijn we denk ik bij Jurian voor alles bij elkaar, inclusief duur behang op de ene muur, en verf voor het ledikantje en de muren enzo denk ik zo'n 500 euro maximaal kwijt geweest. En dan was het behang al 100, en zijn 2 kasten ook totaal 100. En dat vond ik al zo veel.
Dit keer zijn we minder kwijt, terwijl we toch hetzelfde 'nieuw' moeten kopen. nieuwe commode, nieuw behang, nieuwe verf, nieuw aankleedkussen en luieremmer en al dat spul, nieuwe kinderwagen. Eigenlijk hetzelfde als bij Jurian, alleen heeft dit kindje een inbouwkast, dus die hoeft dan weer niet. Nu zijn we denk ik voor 300 euro klaar inclusief verf en behang enzo.

maargoed, het kan best zijn dat we weer de helft vergeten hoor. net als flesvoeding, en goede flesspenen. Die hadden we ook niet, terwijl ik al wist dat ik flesvoeding zou geven. Zoogcompressen, tuurlijk had ik die niet, ik gaf toch geen bv? Maar nooit bedacht dat borsten ook lekken als je geen bv geeft ;) lekker naief, en het kwam allemaal prima goed, dus daar vertrouw ik nu ook weer op.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2011 22:27

Sophie77 schreef:Maar je man (of een ander natuurlijk) gaat toch regelmatig boodschappen halen? Dan kan hij toch ook gelijk wat pakken luiers meenemen? Zo ging het hier altijd en dat ging prima :wink: ...

niet alle mannen kunnen dat hoor, zeker niet bij een eerste. Die van mij kwam toen thuis met de grootste maat luiers. Hij zag luiers en nam ze mee.

Als er nog iemand katoenen luiers wil, ik heb er nog wel een zootje leggen. Ze doen het prima en je kunt goed merken of je kind voldoende plast.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 feb 2011 22:30

Ik heb daar echt aan zitten denken Annet, het lijkt me eigenlijk wel leuk, maar mijn moeder zei dat ik dat 2 dagen zal zeggen, daarna niet meer. Zij deed het ook omdat het zo schattig was, maar achteraf vond ze het toch wel veel werk, elke dag weer. Dus ik denk dat de kleine babybilletjes hier gewoon een papieren luiertje omkrijgen ;)

En je man boodschappen laten doen: de kraamverzorgster zei gewoon wat hij moest hebben: een pak luiers waar 'newborn' op staat, en een pak flesvoeding nummer 1.
en welke het dan is doet er niet toe. Hij kwam thuis met kruidvat luiers en Friso, en dat was prima :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 feb 2011 22:39

@Annet: Mijn man doet normaalgesproken ook nooit boodschappen en komt áls hij ze doet ook vaak met het verkeerde thuis. Hij krijgt dus een heel uitgebreid lijstje mee, met merken en eigenschappen en soms zelfs nog wel een plattegrond van de winkel erbij (waar ik dan op aankruis waar hij wat kan vinden :mrgreen:) :wink:...

Ik ben ook wel nuchter in het aanschaffen van alle babyspullen eigenlijk. Mijn man heeft zelf de commode en het ledikantje gemaakt; een wieg kochten we tweedehands (met een nieuw matrasje :wink:); het behang wat op de muur zat was prima (en sowieso stond de wieg altijd bij ons op de kamer, behalve bij de tweeling, maar toen hadden we net leuk nieuw behang in het kamertje); de badstandaard kwam bij mij thuis vandaan. We schaften alleen een maxi-cosi en de standaard baby-uitzet aan plus wat leuke kleinigheidjes. En ja, er zaten bij die uitzet ook katoenen luiers; bij de oudste heb ik ze gebruikt tot hij 13 maanden was. Alleen als ik een dagje wegging, nam ik papieren luiers mee. 'k Gebruikte ze toen hij 's nachts door ging slapen, omdat anders de kans op lekkage groot was. Bij de tweede heb ik ze 8 maanden gebruikt; toen had hij een hardnekkige luieruitslag die pas overging toen ik hem papieren luiers aandeed. Bij de tweeling was ik vol goede moed, maar na 2 maanden was ik het beu. Bij nummer 5 en 6 heb ik er nog wel uitgewassen en in de commode gelegd, maar zijn ze hoegenaamd niet gebruikt.
Een box, kinderstoel, kinderwagen, buggy, campingbed, wipstoel etc. kwamen allemaal van lieverlee na de geboorte.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2011 22:41

Katoenen luiers zijn hier helemaal hip! Je kunt er mega leuke van krijgen, ik zou er bijna baby voor willen ;)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 feb 2011 22:42

Een schoonzusje gebruikt van die voorgevormde katoenen luiers. Die lijken me wel heel handig. Hoef je niet te vouwen en ik geloof ook niet dat je een plastic broek nodig hebt; die zit er aan vast/overheen volgens mij.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2011 22:46

Ja, dat klinkt als dezelfde. Je kunt ze laten maken met je kindjes naam en nog heel veel meer leuke dingen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 feb 2011 23:32

Ik heb hier ook nog wel overwogen om van die voorgevormde katoenen luiers te gaan gebruiken, maar door alle gedoe na de geboorte van Sylke is het er gewoon niet meer van gekomen om me er verder in te verdiepen. Wie weet bij een evt. volgende :wink:
Verder hebben we hier ook niet veel uitgegeven aan de baby-uitzet: wiegje uit de familie, commode van de kringloop (ik vind die commodes van tegenwoordig veel te kolossaal, dus ik wilde echt geen nieuwe), kast hadden we nog en hebben we geverfd, box, badstandaard en wipstoeltje hebben we ook tweedehands gekocht. De wagen hebben we wel nieuw gekocht want ik wilde goed kunnen vergelijken en uitproberen en dat wordt met marktplaats toch wat lastiger :wink: De duowagen heb ik trouwens wel van mp, omdat het soort wat ik wilde niet meer nieuw geleverd wordt.

Terug naar “Archief”