Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor MissF » 14 dec 2010 13:20

Potjes deden we ook heel weinig, alleen als wij patat aten ofzo, en als we onderweg waren rond etenstijd. Hij at al snel met de pot mee. Dat ging prima. Ik kookte zelden iets anders voor hem, zeker vanaf 1 jaar at hij alles gewoon mee. Nu eet hij niks meer mee ;) maar krijgt ook geen potje, dat vond hij al snel helemaal niet lekker meer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 dec 2010 13:20

Ik had, toen ze nog niet met de pot mee aten, altijd wat prakjes in de vriezer staan. Zo hoefde ik niet altijd apart te koken, maar kon het gewoon opwarmen. Heel af en toe gebruikten we een potje, maar ik vond dat zelf zo vies en zo stinken :oops:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 dec 2010 13:24

Afgelopen zaterdag aten wij patat en Cato kreeg haar laatste potje ( wij hadden er nog 1 staan) Zij was echt woest dat wij wat anders dan wij. Gelukkig aten wij er dit keer ook groente bij. De groente bij haar op het bord gedaan en daarnaast 3 patatjes en ze straalde van oor tot oor. De patat heeft ze niet opgegeten, maar het ging volgens mij om het idee. Vanavond krijgt ze voor het eerst boerenkool, ben benieuwd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 dec 2010 13:40

ajl schreef:@ laura hoe is het met Michael vandaag? Wat zei de dokter?

We zijn vandaag allemaal ziek :? ! Manlief en Michael doen een middagdutje, mama probeert het een en ander op te ruimen en weg te strijken :roll: De dokter nam wat details en zei dat ik vanaf nu gewoon vanaf 38 graden meteen met de paracetamol moet beginnen. Volgens hem is het beter dat je lichaam er wat langer over doet om de ziekte te bevechten (zonder koorts) dan dat je een koortsstuip krijgt. Dus dat doen we maar braaf ;) Hij zou er met een jaar of 5 overheen moeten zijn...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 14 dec 2010 13:55

Haai, gefeliciteerd met Timon!
Wij hebben Joëlle niet voor haar eerste verjaardag gewone melk gegeven, omdat wij van mening waren dat dat niet goed is voor die leeftijd. Zout krijgt ze nu ook nog maar beperkt, in ieder geval kook ik het nooit mee. Maar het zit natuurlijk wel in brood, e.d. dus daar ontkom je niet aan.
Potjes deden we alleen als we onderweg waren, of als de nood aan de man kwam. Verder kookte ik af en toe extra en deed dat in plastic bekertjes in de vriezer. Voor het geval we macaroni, o.i.d. aten.
Wat bacteriën betreft: die krijgen ze toch wel, hoe schoon je ook bent. En misschien zijn we wel té schoon :wink: . Dan kunnen we niets meer hebben.

Beterschap Laura!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 dec 2010 14:02

wat vervelend laura, beterschap allemaal!
dat lijkt me zo naar om te zien, zon koortsstuip bij je kind...

annet, ben jij inmiddels al bij de kinderarts geweest (daar moest je toch eind dit jaar heen met je dochter?) of heb ik het nu helemaal mis..?

gisteren weer op het cb geweest. dochterlief is een 'tenger' meisje volgens de mevr. daar. 10,5 kg en 83 cm bij 1,5 jaar. verder ging alles prima, mevrouw stond verbaasd van wat ze allemaal al praat. ik hoor dat ze nu ook al weer wakker is, ze ligt te zingen: nee nee nee, boem boem boem, tik tik tik. (het liedje op de nijntjesite met boris beer) :mrgreen:

haai, nog gefeliciteerd met timon!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 dec 2010 14:22

We moeten 22 december naar de kinderarts. Het gaat nog niet echt beter met haar. Ze slaapt nu ook weer. Keek net op het potje vanaf 18 nov. krijgt ze 3x per dag staaltabletten maar ze blijft moe. Gistermiddag sliep ze een paar uur, daarna heeft ze meest op de bank gehangen (met haar broer meegekeken op zijn laptop) en zonder protest gaat ze om half 7 weer plat!

Het moet zomer worden, kan ze weer lekker naar buiten! Nu willen ze niet buiten spelen zonder papa of mama in de buurt en ik heb er echt geen zin in :oops: om er een beetje bij te kijken wat hun doen buiten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 dec 2010 14:41

Beterschap voor alle zieken!

@Annet: misschien een tip (misschien ook dat je dat allang wist, maar het staat niet altijd op de verpakking/gebruiksaanwijzing): melkproducten verhinderen een goede opname van ijzer... dat betekent dus dat de ijzertabletten (vooral graag in combinatie met vitamine c/sinaasappelsap) alleen goed werken mits er 2-3 uur voor en na het innemen geen melkproducte/zuivel is ingenomen... succes ermee!
(je postte laatst iets over melk, vandaar dat ik er meteen aan dacht)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 dec 2010 14:47

In ziekenhuizen zeggen ze een half uur voor en 2-3 na de maaltijd inderdaad met sinaasappelsap innemen (sorry als ik betweterig overkom :oops: )

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 dec 2010 14:59

@ajl: het zal wel van de fabrikant afhangen, wat ze precies zeggen, denk ik. :wink: (ik moet bijv. 1 uur voor ontbijt met sinaasappelsap slikken) Het zal wel om de optimale werking gaan, en daar zal de een wel een wat ruimere marge hanteren dan de ander.
Het principe blijft hetzelfde: vit. C bevordert ijzeropname, calcium (melkproducten) gaat het tegen.
(Ik wist het eerst ook niet en vroeg me af waarom die staalpillen niet echt leken te werken. :oops: Vraagt mijn vrouwenarts of ik wel zuivelproducten van ijzerrijke maaltijden scheidde... nee dus. Moest ik mijn hele eetpatroon omgooien, haha.)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 dec 2010 15:03

Melk is mijn inziens voor zuigelingen, en koeienmelk is voor de koe.
Calcium krijg je idd wel voldoende binnen door andere producten.

Sterkte met alle zieke en moeie kindjes!

Oja, wat vreselijk wat er op die kinderdagverblijven is gebeurd he, in Amsterdam.
Lijkt me afschuwelijk voor die ouders om te horen.. en dan die kindjes... Pfff. :(

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 dec 2010 15:31

ajl schreef:@ laura hoe is het met Michael vandaag? Wat zei de dokter?

@ schipje calcium krijg je voornamelijk binnen via melkproducten en in veel mindere mate via groente. Vooral kinderen die in de groei zijn hebben veel calcium nodig
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... lcium.aspx
De vitamine D die kinderen moeten gebruiken zorgt er alleen maar voor dat de calcium door het lichaam opgenomen kan worden. Vitamine D zorgt niet voor nieuwe botaanmaak.

Cato at best wel af en toe olvarit. Voor mij is het niet altijd mogelijk om altijd wat anders te koken. Zij vond het niet zo lekker, dus ze is nu wel blij dat ze met de pot meeeet.

Ik heb zo mijn eigen(wijze) bedenkingen en meningen over bepaalde adviesen van het voedingscentrum.
Het voedingscentrum adviseert m.i. meerdere onzinnigheden.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 dec 2010 15:37

Inderdaad AG, vreselijk. Ik kan daar ook echt even mee 'rondlopen' zeg maar. Het zou je kind maar zijn die daar op school zat..... Ik hoop dat Lenthe zoiets nooit hoeft mee te maken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 dec 2010 16:31

Schipje schreef:Inderdaad AG, vreselijk. Ik kan daar ook echt even mee 'rondlopen' zeg maar. Het zou je kind maar zijn die daar op school zat..... Ik hoop dat Lenthe zoiets nooit hoeft mee te maken.

Ja erg, wij hadden een paar weken terug ook het proces van zo'n zelfde zaak :? Maar las ik nou goed op refdag.nl dat je in NL niet perse een VOG nodig hebt om met kinderen te werken?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 dec 2010 16:44

Geen idee, in het onderwijs heb je hem in elk geval wel nodig!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”