Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 sep 2010 18:02

Galateia schreef:Klinkt leuk, AJL, die felle kleuren.

Kindlief zit net mijn zijn duplo te spelen, staat hij ineens op en zegt: "Mama bed toe, slapen!"

Hij wil naar bed. En zo zal het geschieden. :mrgreen:

haha... geniet er maar van, als je een paar jaar verder bent issie er niet in te kijken!...

neeh, die zilveren..wow.. moooooooooooi....... juul had vorigjaar een zilverachtige, nu heeft ze een kort zwart met grijs jasje, zo lekker stoer en eigenwijs!

ajl, gaaf zo gekleurde jas. foto??

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 sep 2010 18:09

Leuke jassen... al moet ik niet met zo'n zilveren jas thuiskomen voor Ilona.. dat vindt mijn man helemaal niets. :)
Ilona past haar winterjas van vorig jaar nog wel.

Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 sep 2010 18:37

Die vind ik ook erg leuk Aikongirl! Makkelijk dat ze hem nog past.

Vanavond de vuurproef doorstaan met onze peuterpuber. Hij had de kaas gezien, en het stokbrood met kruidenboter, toen we brood zaten te eten, en die wilde hij beiden. maar hij moest van ons eerst zijn 2 boterhammen met appelstroop opeten.
Pfff, hij heeft 15 minuten gegild en gekrijst, ondertussen 10 keer zijn bord met nog 4 kleine stukjes op de grond gegooid, waarna ik die dus 10 keer weer heb opgeraapt en weer voor zijn neus heb gezet, 3 x uitgelegd dat hij een plakje kaas en een stukje stokbrood krijgt als hij die stukjes op heeft.
En uiteindelijk gaf hij de strijd op, griste woedend zijn bordje van tafel en propte de 4 stukjes achter elkaar in zijn mond. We hebben met zijn drietjes gejuichd en geklapt :) En hij genoot volgens mij dubbel van zijn plakje kaas ;)
Maar je moet niet bepaald moe zijn of shagrijnig zeg, als zo'n kereltje deze kuren vertoont.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2010 19:31

Ook een leuke jas AG...lekker meisjesachtig. Het valt mij op dat er voor meiden zoveel meer kleuren zijn dan voor jongens. Voor Hugo baal ik er wel af en toe van. Voor jongens vind ik het vaak wel erg donker en dat kan hij ook nog dragen als hij 80 is :wink: Meestal heeft hij wel donkere broeken, maar ik probeer wel wat kleur in de rest van zijn kleding te krijgen.

Sinds vrijdag slaapt Hugo in een echt jongensbed ( geen juniorbed). Hij was echt apentrots, helemaal toen hij ook nog eens een kussen kreeg. Het grappige is dat hij nog steeds zijn bed niet uitkomt, maar roept als hij wakker wordt/is. Hopelijk zet deze trend zich voort. Ik denk het eigenlijk niet, want wij hebben net zo'n peuterpuber thuis als Missf. Een paar weken geleden hadden wij hetzelfde tafereel. Hugo wilde smeerworst op brood, omdat Cato dat ook had. Alleen hij lust geen smeerworst. Halverwege zijn boterham wilde hij er 1 met hagelslag. Dat was ook drama toen hij tot de ontdekking kwam dat hij toch echt eerst zijn andere boterham moest opeten. Dat heeft ook een 20 minuten geduurd en vervolgens heeft hij de hele boterham in zijn mond gepropt en vervolgens met volle mond gevraagd om een 'ham met hakkakak' :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 sep 2010 19:40

ajl schreef:Ook een leuke jas AG...lekker meisjesachtig. Het valt mij op dat er voor meiden zoveel meer kleuren zijn dan voor jongens. Voor Hugo baal ik er wel af en toe van. Voor jongens vind ik het vaak wel erg donker en dat kan hij ook nog dragen als hij 80 is :wink: Meestal heeft hij wel donkere broeken, maar ik probeer wel wat kleur in de rest van zijn kleding te krijgen.

Inderdaad! Wij zoeken ons ook altijd helemaal suf. Die kleine kindjes hoeven er niet bij te lopen als iemand van 80!

Haha, die boterham. Dan moet je toch ook je lachen inhouden :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 sep 2010 19:44

Hier deed kindlief vanmiddag tijdens het middageten niet goed luisteren. Beetje duwen met zijn benen, dat soort werk. Ok, hoppa, even nadenken op de gang. Vroeg mijn man op een gegeven moment: "Heb je al nagedacht?" Het antwoord: "nee!"

Dat duurde en duurde maar voort. Toen waren wij klaar met eten en gingen we een spelletje doen aan de tafel. En een lol dat we hadden. Nou, toen probeerde hij nog eigenwijs vol te houden, maar... toen papa en mama in een deuk lagen om het spel, toen kwam hij toch maar vertellen, dat hij had nagedacht. :mrgreen:

En toen hebben we samen tijdens het eten allemaal spelletjes gedaan aan tafel. Helemaal gezellig.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 sep 2010 20:35

Haha, heerlijk Galateia! Geweldig he, als je kind zo lekker eigenwijs is.
Wij moesten ook enorm lachen eigenlijk allebei, toen hij zo woedend zat te schreeuwen. En toen hij zijn kaas zat te eten was hij een en al lach, continu, hardop. Hij vond zichzelf helemaal leuk (en wij hem natuurlijk ook, want we hebben vrolijk met hem meegelachen ;) ).

En qua kleding, ik hou wel van grijs en zwart, maar combineer het vaak ook met een felle kleur. Zo heb ik dan een vest met zwart, maar waar ook felgroen in zit. En ik heb pas 2 shirtjes gekocht bij de Hema (die hebben ze in alle kleuren van de regenboog), en strijkapplicaties besteld, 1 met 'papa's kanjer' en 1 met een koe en het woord 'boe' erop. Die erop gestreken en het zijn superleuke gekleurde shirtjes geworden. Ook Lief! heeft leuke kleurtjes. Maar diep van binnen hou ik wel heel erg van grijs en donkerblauw, dus kom ik daar best wel eens weer op uit. Zeker voor broeken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 sep 2010 20:40

Leuk Tj je foto!! :-D

Moet voor Danique denk ik wel een nieuwe winterjas maar niet erg hoor!! :mrgreen:
Morgen met ze naar het bureau ben benieuwd!
Ylana is alweer de 6 maanden gepasseerd... :roll:

Wat snoezig sterretje haar zomerbroekje onder de winterjassen! :-)

En Laura Micheal is echt fan van die tractor of niet? :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2010 20:43

O, maar donkerblauw koop ik ook heel veel voor hem, maar dat combineer ik toch ook wel met andere kleuren. Grijs koop ik soms en zwart helemaal niet. Ik vind zwart echt niet mooi bij van die kleine ukken.

Maarre....nog een vraagje Wat voor kinderbijbel hebben jullie? Momenteel heb ik een prentenbijbel, maar die vind ik wat te makkelijk worden en wij zijn hem al 6x doorgeweest. Ik heb ook nog een kleuterbijbel van Anne de Vries, maar die vind ik wat gedateerd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 sep 2010 20:43

Ben opeens nieuwschierig naar jou kindjes AJL volgens mij
heb ik Hugo alleen als baby een keer voorbij zien komen? :-)
En Cato nog nooit!! :cry:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2010 20:48

Je hebt ze geen van beiden langs zien komen. Ik heb een zwaar verbod van thuis gekregen om foto's op internet te spammen. Al kriebelt mn moedertrots af en toe wel behoorlijk. Ik wil ze wel omschriiven :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 sep 2010 20:56

Ohh maar prive mag ook hoor!! :lol:
Hier houden we er ook niet van maar soms... :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 sep 2010 09:39

Pssst... ons aller Henkie is pappa!
pobody's nerfect

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 sep 2010 11:16

Hier veel rood en donkerblauw qua kleding. Net als z'n mama ;)
@liefje: Michael is he-le-maal gek van tractors en alles wat wielen heeft eigenlijk. Weet je wat nou zo gek is: dat hebben we nooit gestimuleerd. Dat zit er dus echt ingebouwd bij hem!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 sep 2010 12:02

Heb jij geluk!! Hier onder de stofzuiger zitten ook wielen!! :lol:

Terug naar “Archief”