Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 28 sep 2010 11:17

Evelien schreef:k heb net de 1e was in de machine gegooid. Verder zien we wel.

Ik heb de derde net droog.
Was aan het strijken, zo eerst ff eten en dan verder.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 sep 2010 12:38

Mag ik even een applaus: ik ben de ramen aan het zemen! :mrgreen:
De zon schijnt, en nu zat ik zo tegen die wazige dingen aan te kijken, echt erg :oops:
De buitenkant is klaar. Nadeel: dan wil ik de binnenkant ook gelijk doen, anders zie je nog niet het hele resultaat.
Maar dat is dan weer best een klus :?
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2010 12:58

=D> =D> =D> =D>

Alsjeblieft :D Echt goed!
Ik doe al dagen niks, en dat gaat niet gebeuren ook vandaag en morgen. Hopelijk vrijdag weer. Wel vannacht 1 was gedraaid (mijn man komt er gisteravond achter dat we 's nachts goedkope stroom hebben, lekker slim ;) dus ik heb meteen maar een was erin gegooid gisteravond), en die hangt nu buiten in de zon
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 sep 2010 13:00

Heb vanmorgen gelukkig mijn hulp weer gehad. Het is nu boven brandschoon en ze heeft beneden gedweild. Vrijdag de rest beneden nog maar eens doen. De glazenwasser is gisteren geweest :mrgreen: , dus ik zie ook weer eens wat. Vanmorgen alle bedden verschoond en de 5e was staat nu aan vandaag. Vanavond nog strijken en opvouwen en dan kan ik morgen weer rustig aan het werk ( over het algemeen vind ik een werkdag ontspannender dan thuis)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 sep 2010 13:25

MissF schreef:=D> =D> =D> =D>

Alsjeblieft :D Echt goed!
Ik doe al dagen niks, en dat gaat niet gebeuren ook vandaag en morgen. Hopelijk vrijdag weer. Wel vannacht 1 was gedraaid (mijn man komt er gisteravond achter dat we 's nachts goedkope stroom hebben, lekker slim ;) dus ik heb meteen maar een was erin gegooid gisteravond), en die hangt nu buiten in de zon

Nu pas ? Heb jij dan 2 meters of is het gewoon standaard in jullie gebied ?
Dan heb je op zaterdag en zondag ook goedkope stroom, als je het adequaat gebruikt kun je tientallen euro's per jaar besparen (op zn minst dan, het loopt op naarmate je stroomvretende apparaten in de goedkope uren gebruikt !)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2010 13:34

geen idee Schelpje, ik bemoei me eigenlijk niet met dat soort dingen als meterstanden enzo :oops: Eigenlijk vind ik dat stom, maar het is nog steeds erg makkelijk. Als mijn man echt wat overkomt en ik moet het zelf doen, dan bel ik wel iemand die wel weet waar ik alles kan vinden, en dan lukt het me vast zelf :)

En de was enzo in het weekend doen, dat lijkt me ook niet alles. Op zaterdag doe ik meestal lekker zo min mogelijk. En ik heb geen droger, dus moet alle was wel meteen ophangen, en dat kost toch weer wat tijd, zeker met 4 wassen achter elkaar (en die passen ook amper op mijn rekjes). Maar de nachten kan ik zeker benutten.

We hebben ook niet zo veel stroomvretende apparatuur, we hebben een ouderwetse tv, gebruikt veel minder dan die flascreens enzo, geen droger. Alleen de computer, die staat best vaak aan, maar we hebben er ook maar 1 en geen laptop, dus dan nog valt het mee. We zitten nu qua gebruik onder het gemiddelde van gewone Nederlandse gezinnen met 2 kinderen, terwijl we wel een best groot huis hebben nu. Dus ik denk dat we het netjes doen

Ideaal al die hulp ajl :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 sep 2010 13:37

Ik ben er ook erg blij mee. De glazenwasser komt ongeveer ix in de 6-8 weken en kost 15€ Hij lapt de ramen tot aan zolder. Dat zou ik dus echt niet zo vaak gaan doen.
En met mn hulp ben ik ook erg blij. Op woensdagmorgen werken wij gewoon samen het huis door. Zij iets meer dan ik, omdat Hugo en Cato dan ook thuis zijn. Dan is het lekker klaar en hoef ik de rest van de week alleen nog maar bij te houden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 sep 2010 14:11

MissF schreef:geen idee Schelpje, ik bemoei me eigenlijk niet met dat soort dingen als meterstanden enzo :oops: Eigenlijk vind ik dat stom, maar het is nog steeds erg makkelijk. Als mijn man echt wat overkomt en ik moet het zelf doen, dan bel ik wel iemand die wel weet waar ik alles kan vinden, en dan lukt het me vast zelf :)

En de was enzo in het weekend doen, dat lijkt me ook niet alles. Op zaterdag doe ik meestal lekker zo min mogelijk. En ik heb geen droger, dus moet alle was wel meteen ophangen, en dat kost toch weer wat tijd, zeker met 4 wassen achter elkaar (en die passen ook amper op mijn rekjes). Maar de nachten kan ik zeker benutten.

We hebben ook niet zo veel stroomvretende apparatuur, we hebben een ouderwetse tv, gebruikt veel minder dan die flascreens enzo, geen droger. Alleen de computer, die staat best vaak aan, maar we hebben er ook maar 1 en geen laptop, dus dan nog valt het mee. We zitten nu qua gebruik onder het gemiddelde van gewone Nederlandse gezinnen met 2 kinderen, terwijl we wel een best groot huis hebben nu. Dus ik denk dat we het netjes doen

Ideaal al die hulp ajl :D

Ik moet je effies tegenspreken :wink:
Een plasma scherm gebruikt meer stroom, maar de allernieuwste LCD gebruikt gem 2 tientjes stroom per jaar ! Jouw ouderwetse toeter gebruikt veeeeel meer, zeker alsie standby blijft staan. :)
Je kunt om te beginnen elke nacht een was draaien, dat scheelt al.
En je hebt geen afwasmachine begrijp ik ? Zo ja, dan kun je die ook snachts laten draaien.
Bij ons begint de goedkope stroom om 11 uur (helaas) maar ik kan mijn machines programmeren.
Ik bemoei me juist wel met de meterstanden, want ik vind het zonde van het geld als het verbrast wordt aan ongebruikte of dure stroom.
Strijken doe ik op zaterdag, niet alles, dat zou teveel zijn, maar laat ik zeggen 3/4 van het geheel.
En batterijen en telefoons opladen doe ik ook of na 11 uur, of als ik smorgens om 6 uur opsta (wat soms gebeurt)
Ik leef er niet al te krampachtig naar, maar wel zo veel mogelijk.
Ik moet nl betalen voor mijn extra stroommeter ! Als ik het niet zou doen, zou het mij juist geld kosten !

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2010 14:17

Wij hebben ook een dubbeltarief meter en proberen er echt wel op te letten.
Was draai ik altijd 's nachts gewoon met uitstel aanzetten zodat hij om 07.00 klaar is en dan kan ik het 's morgens zo ophangen.

Vandaag doe ik niet veel morgen ben ik lekker vrij en ga ik weer aan de gang als ik zin heb :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2010 14:33

@Schelpje, dan moeten we maar aan een allernieuwst LCD scherm ;) Nee, natuurlijk niet, want dan betaal ik al die kosten die ik nu misschien ietsje meer betaal aan mijn ouderwetse tv (geen hele oude hoor, geen energievreter, maar gewoon geen moderne), aan de aanschaf van dat ding. Dus dat gaat mooi niet door. Ons tv'tje voor 50 euro was ideaal :D
En een vaatwasser hebben we wel ja, maar die draai ik als die vol is, ik vind het zo irritant als ik 's morgens beneden kom en ik kan meteen beginnen met het leegruimen van het ding, dat doe ik liever 's avonds.
En ik bemoei me er verder niet mee, omdat mijn man dat al doet. Maar hij zegt dan wel van: joh, we hebben 's nachts goedkopere stroom.
En dan kan ik zelf bedenken wat ik ermee doe ;)
En ik was stiekem wel trots dat we onder het gemiddelde zitten, dus blijkbaar let ik automatisch wel goed op. Zo laat ik nooit zomaar lampen branden, en heeft de cv wel een programma. Maar we werken niet voor niks, dus ik zou weer niet zomaar 2 truien aandoen omdat de verwarming een graadje lager moet. Zo zuunig hoeven we niet te zijn, dus dat doe ik dan ook niet.
Maar een beetje opletten kan helemaal geen kwaad nee! Daar heb je gelijk in!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 sep 2010 15:25

Jo'tje schreef:Mag ik even een applaus: ik ben de ramen aan het zemen! :mrgreen:
De zon schijnt, en nu zat ik zo tegen die wazige dingen aan te kijken, echt erg :oops:
De buitenkant is klaar. Nadeel: dan wil ik de binnenkant ook gelijk doen, anders zie je nog niet het hele resultaat.
Maar dat is dan weer best een klus :?

Applaus!!!!!

@ MissF: Wij hebben ook een zogenaamde wasmand van Sarfath. Hij gaat maar niet leeg :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 sep 2010 16:21

Hier draaien wasmachine en vaatwasser standaard 's nachts.

Zo, hier is het hele huisje van boven tot onder gesopt en opgeruimd. De makelaar kwam vandaag foto's maken, dus ik moest wel :mrgreen: Inmiddels ligt de hele woonkamer weer bezaaid met speelgoed, dus dat opgeruimde huis was maar van korte duur :wink:
Maar goed, ik vind dat ik voor deze week wel weer genoeg heb gedaan :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 sep 2010 18:45

Ik zet een machine aan als ik het nodig heb. Nu draait bv de vaatwasser en die probeer ik vanavond nog leeg te ruimen. Vandaag heb ik 6 wassen gedraaid en ook regelmatig de droger aangezet, ik probeer vanavond nog veel weg te strijken. Morgen moet ik werken en vrijdag ben ik er niet, dus voor ik weer kan wassen is het zaterdag. Daarbij heeft mijn man ook een hekel aan een wasmachine die 's nachts draait, hij slaapt al slecht en kan dan helemaal niet slapen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 29 sep 2010 19:23

Voorheen hadden wij ook een dubbele meter. We gebruikten ongeveer evenveel 's nachts als overdag. Ik draaide de wasmachine en de afwasmachine altijd 's nachts, maar redde het daar niet mee; soms draait de afwasmachine wel 3 x per dag en de wasmachine draait elke week ook heel wat meer keren dan 6a7. Op zaterdag was ik standaard 2 wassen, vaak ook wel 4, maar als ik echt alles in de daluren zou moeten doen, draaide de wasmachine de hele zaterdag. Dat wassen kost nog niet zoveel tijd, maar de rest wel :roll: (ophangen, afhalen, strijken, in de kast leggen).
Strijken doe ik als ik zin en tijd heb en 'k denk dat ik het dan beter niet uit kan stellen, want het duurt al vaak lang genoeg voor ik én zin én tijd tegelijk heb :mrgreen:.
Bij onze verbouwing hebben we weer een enkele meter gekregen. Er kwamen nogal wat groepen bij en toen paste het niet meer. Een nieuwe meterkast kostte behoorlijk veel en we zouden járen in daluren moeten wassen etc. om dat er weer uit te krijgen dus hebben we hem maar weg laten halen. Ik zet dus machines aan als dat nodig is, zonder op de tijd te letten en eigenlijk vind ik dat ook wel weer handig.
Laatst gewijzigd door Sophie77 op 30 sep 2010 06:23, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 sep 2010 21:39

MissF schreef:@Schelpje, dan moeten we maar aan een allernieuwst LCD scherm ;) Nee, natuurlijk niet, want dan betaal ik al die kosten die ik nu misschien ietsje meer betaal aan mijn ouderwetse tv (geen hele oude hoor, geen energievreter, maar gewoon geen moderne), aan de aanschaf van dat ding. Dus dat gaat mooi niet door. Ons tv'tje voor 50 euro was ideaal :D
En een vaatwasser hebben we wel ja, maar die draai ik als die vol is, ik vind het zo irritant als ik 's morgens beneden kom en ik kan meteen beginnen met het leegruimen van het ding, dat doe ik liever 's avonds.
En ik bemoei me er verder niet mee, omdat mijn man dat al doet. Maar hij zegt dan wel van: joh, we hebben 's nachts goedkopere stroom.
En dan kan ik zelf bedenken wat ik ermee doe ;)
En ik was stiekem wel trots dat we onder het gemiddelde zitten, dus blijkbaar let ik automatisch wel goed op. Zo laat ik nooit zomaar lampen branden, en heeft de cv wel een programma. Maar we werken niet voor niks, dus ik zou weer niet zomaar 2 truien aandoen omdat de verwarming een graadje lager moet. Zo zuunig hoeven we niet te zijn, dus dat doe ik dan ook niet.
Maar een beetje opletten kan helemaal geen kwaad nee! Daar heb je gelijk in!

Nee joh, je zou wel mal zijn om perse daarom een nwe tv te kopen,, maar als hij de geest geeft en je dan toch moet kiezen, dan zou ik zeggen, investeer iets meer en dat heb je dan zo terug verdiend.
Goedkoper met stroom omgaan, is idd een andere manier van leven. Als ik savonds ga douchen moet ik bijv nog naar beneden om een handdoek, of een shirt in de wasmachine te stoppen en hem aan te zetten.
Maar er zijn ook dagen dat ik denk: toedeloe, ff geen zin meer, en laat ik het hoor. Ik moet geen slaaf van mijn energierekening worden :wink:
MissF: dat jullie desondanks onder het gemiddelde zitten, is heel knap, wij zitten volgens Eneco er boven :? gemeten naar de rest van onze wijk.
Daar snap ik dus niks van, of al die mensen moeten allemaal de hele dag van huis zijn.

Terug naar “Archief”