Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor LauraC » 29 apr 2010 11:41

Waarom is hij bang voor vliegjes TJ? Is er een keer 1 in z'n oog gevlogen ofzo? Dan kun je a.d.h. daarvan iets bedenken dat hij bv een zonnebril opzet zodat ze niet in zn ogen kunnen komen etc etc. Anders maak je er een spelletje van om de vliegjes te 'vangen'. Ik zou eerst eens uitzoeken waarom hij er bang voor is...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 apr 2010 11:56

TJ... hierook eentje... die vreselijk bang is voor vliegen mieren oid! ik gooi het maar op het, onvoorspelbare van die beestjes... overigens sla ik ze gweoon dood binnen, buiten worden ze opgeraapt en weggegooid, weet het anders ook niet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 apr 2010 11:58

hij is bang dat ze hem opeten :lol: :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 apr 2010 12:06

Misschien eens samen naar een plaatje van een vliegje kijken op internet en laten zien dat ze geen tandjes hebben?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 apr 2010 12:37

Of gewoon zelf rustig buiten zijn, zodat hij ziet dat er niets aan de hand is.

Ik was altijd panisch voor wespen. Ik vind het nog steeds rotbeesten hoor. Ben ook wel eens geprikt enz, bah.
Maar afgelopen zomer zaten we op een camping met fruitbomen. Echt vreselijk, zoveel wespen zaten er.
Sowieso zaten er toen overal veel wespen. Maar na twee weken op de camping was ik al heel wat minder panisch.
Behalve als ze me blijven achtervolgen, dan wordt ik wel gek, en dan schaam ik me ook echt niet om de meest debiele manoeuvres uit te halen middenin de stad ;)
Toch durf ik nu wel gewoon m'n boterhammetje te smeren als er wat wespen boven tafel hangen. Dus misschien toch een kwestie van wennen?
pobody's nerfect

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 apr 2010 13:28

Hier ook èèn bang voor insecten, althans was, heb inderdaad verteld dat ze geen mondje hebben en geen tandjes, nu laat ze
de mieren over haar handje heen lopen. :-)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 apr 2010 15:20

ajl schreef:Hoe oud is Julian? Een paar weken ouder dan Cato of niet?

Cato was deze week 6800 gram en 65 cm lang. Haar hoofdje was met de geboorte erg klein...ver onder het gemiddelde, maar is al behoorlijk gegroeid. Zij zit nu op de middenlijn. Cato wordt echt een mollige baby, alles is rond aan haar...erg grappig.

Mijn Julian is van 23 december :lol: :lol:

Die van Petra is van juli??? Vandaar Julian

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 apr 2010 20:58

Moeders, help. Vraagje. Geen groot probleem, maar ik vraag me iets af en mijn moeder - zelf moeder van 4 totaal verschillende kinderen en daarom mijn grote bron van wijsheid - neemt de telefoon niet op.

Kindlief heeft een 'fase', ofzo. Of misschien wel niet. De 'mama-fase'. Het is mama voor, het is mama na en het is mama tussenin. Vandaag hebben we wat gewinkeld in de bouwmarkt en door een winkelstraat hier in de buurt. Nou, ik kan geen hoekje omlopen of ik hoor 'Mama!' Het klinkt heel lief, maar soms een beetje, ik weet niet, alsof hij me kwijt is. Als ik dan weer tevoorschijn kom, dan straalt zijn gezicht en is het 'Mi! Mi!' (= ik heb je gemist 8) ) en krijg ik kusjes, knuffeltjes en kletsverhaaltjes.

Is dit nou normaal? Hebben alle kindjes dat weleens? Het lijkt echt ineens zo'n fase te zijn. Ook gewoon thuis, als hij met papa in de tuin druk met zand in de weer is (papa is aan het straten in de achtertuin) en ik binnen iets doe, dan hoor ik de hele tijd uit de tuin verhaaltjes met mama als hoofdonderwerp. Als ik dan mijn hoofd laat zien, dan straalt hij zo hard, dat ik bijna een zonnebril nodig heb!

Vind ik dit een probleem? Nee. Maar als kersverse moeder schiet ik meteen in de stress: is dit echt gewoon een fase, of is hier iets diepers aan de hand, basisvertrouwen, hechting... tja, als moeder van een geadopteerd kindje heb je veel - soms te veel - gelezen. En hij doet het zo goed. En dan ineens zo'n fase. Moet ik er iets achter zoeken, of hoort dit gewoon bij een kindje?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 apr 2010 21:16

hier hebben ze dat allebei ook gehad! de ene periode een mama-fase.. alles moest mama met ze doen enzo.. en papa mocht eigenlijk niks.. en dan was er weer een papa-fase en dan was het net andersom.. Matteo heeft het nu ook nog steeds.. momenteel is het mama voor en mama na..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 apr 2010 21:30

Michael is ook helemaal 'into' mama. Altijd geweest trouwens 8) ;) Het eerste woord als hij wakker wordt en het laatste als hij gaat slapen. Hij wil mee naar de wc, niet naar buiten als ik niet buiten ben en als hij aan het kletsen is over bv. Michael in de bus, dan is de volgende zin steevast: mama in de bus, Michael en mama in de bus!!!
Ik zou me niet heel ongerust maken. Je manneke houdt gewoon veel van z'n mama :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 apr 2010 21:32

Ok, thanks, dat stelt gerust. We kunnen er ook best wel om lachen, maar de laatste tijd is echt alles MAMA. Nou ja, moet dus wel goed komen :mrgreen:

Verder is hij gewoon zo'n ontzettende knuffelkont. Sjongejonge, wat heb ik een lief kind. Hij is best wel braaf, lekker ondeugend op zijn tijd (en dan moet ik soms echt mijn lachen inhouden!), het is een heerlijk mannetje. Echt, ik snap niet waar ik zo'n kind aan verdiend heb. Dat ik voor zo'n wezentje mag zorgen... pfoe... het leven is mooi :yahoooo:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 apr 2010 21:37

Michael is momenteel helemaal van het 'tongzoenen' en ik vind dat zoooo goor. Weet ook niet hoe hij eraan komt, maar hoe komt 'ie er weer vanaf :lol:
Ik heb ook een appeltje te schillen met manlief als hij terugkomt morgen :x Een paar weken geleden mocht Michael van hem in zo'n ding (Pieter Post auto) dat voor de supermarkt staat waar je dan centjes in doet en dan gaat 'ie op neer rijden. Hoe noem je dat in NL? Maar goed, vanmiddag een mega-driftbui toen we er 1 zagen staat in het tuincentrum en hij erin wilde en ik zoiets had van: Nee dank u, als je daar eenmaal aan begint :roll:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 apr 2010 06:22

Haha, die karren zijn echt een bron van irritatie, hier hebben ze dr een voor de Kruidvat, en bij de Bas.. Ik pin meestal dus eigenlijk heb ik nooit kleingeld in mijn portemonnee. Als ik de rits opentrek en dat laat zien dan berust ze er meestal in, dan meteen afleiden met iets anders en dan wordt het meestal geen drama. 'Gewoon even nieuwe centjes kopen, mama..' :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 apr 2010 07:18

hier willen ze juist dat ik er geen centje in doe.. als ik er eens een in doe springen ze er allebei meteen uit :lol: :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 apr 2010 07:41

Argh, ja, die karren. Afschaffen die handel. Inderdaad: afleiden met iets anders en dan heel veel schietgebedjes afvuren in de hoop een drama te voorkomen 8)

Terug naar “Archief”