Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:Maar zodra de wet verandert, dan heb je er dus geen recht meer op en is er dus niets oneerlijks aan. Ik zou ook balen, hoor, als ik in een huisvrouwen-positie zat, maar als de wet verandert, dan heb je er dus geen recht meer op.
ajl schreef:Ik moet zeggen dat ik het nut niet zo inzie van de aanrechtsubsidie. Waarom is deze ontstaan? Van veel toeslagen kan ik het waarom nog wel beredeneren, maar van de aanrechtsubsidie echt niet.
ajl schreef:Ok, maar waarom is die ingevoerd? Waarom heeft een huishouden met 1 inkomen daar meer recht op dan een huishouden met meerdere inkomens? Ik begrijp dat niet.
*Annet* schreef:doordat ik niet werk en dus meer tijd over heb, heb ik tijd om op school te helpen als computermoeder, met spelletjesdagen, pannenkoeken bakken enz. Dus zie ik die 'subsidie' als een beloning voor mijn vrijwilligerswerk in de maatschappij
gempa schreef:ajl schreef:Ok, maar waarom is die ingevoerd? Waarom heeft een huishouden met 1 inkomen daar meer recht op dan een huishouden met meerdere inkomens? Ik begrijp dat niet.
ieder werkend mens heeft die vrije voet ook, alleen merk je het niet omdat je hem niet uitgekeerd krijgt maar hij wordt inmindering gebracht bij de hoeveelheid belasting die je betaalt
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten