Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor MissF » 13 dec 2009 08:31

Ik kocht maar zelden kleertjes als kraamcadeautjes, omdat ik ook dacht dat een kindje dat maar zo kort draagt, en het vast al genoeg daarvan krijgt. Maar daar ben ik nu helemaal van teruggekomen. Ik geef nu veel eerder wel kleertjes. Omdat ik dolblij ermee was. Misschien dat het bij een meisje anders zou zijn, dat vind ik smaakgevoeliger dan voor een knul.
Ik zocht vaak ander soort cadeatujes, zoals tandendoosjes, deurbordjes met de naam, voor een meisje een ringetje met een lieveheersbeestje enzo. Dat vind ik heerlijk om uit te zoeken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 dec 2009 09:18

Ik heb nog niet zoveel kraamcadeautjes gegeven, maar beide keren was het een prentenboek. Dat zegt misschien meer over mij dan over de ontvangers... het is zo leuk om naar de kinderboekenwinkel te gaan en daar iets moois uit te zoeken :-D Mijn neefje vond het Nijntje voelboek helemaal geweldig (toen hij ietsje ouder was geworden). Helaas is dat nu uitverkocht.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 dec 2009 15:20

Wij kregen juist bijne helemaal geen kleertjes en eigenlijk vond ik dat wel jammer. De meeste mensen namen boekjes en/of speelgoed mee. Wat wij wel kregen was een paar schoenen voor hem. Dat was niet zo heel handig, want die maat heeft hij op dit moment, maar hij loopt nog niet.

Aan de andere kant vind ik kleertjes ook wel erg smaakgevoelig.Ik geef het alleen als ik de persoon heel goed ken en een beetje weet wat voor smaak mensen hebben. Zo kreeg ik voor Hugo een spijkerbroekje maat 62. Dat vond ik zelf niet zo heel handig, omdat Hugo met 3 weken al die maat had en ik zelf toch liever voor zachtere stoffen kies/koos.

Vanaf morgen begint mijn zwangerschapsverlof.....ben er nu ook wel aan toe. Ik merk de laatse dagen dat ik slechter ga slapen....niet omdat ik last heb van mn buik o.i.d., maar mijn neus zit potdicht ( en ben niet verkouden). Volgens de verloskundige komt dit ook door de zwangerschap ( bloedvatverwijding en meer bloed).Ik heb nu ook steeds een bloedneus....hebben jullie daar wel eens van gehoord? Ik nog nooit, maar ik hoop dat het snel over is.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 dec 2009 17:26

bloedneus heb ik ook regelmatig last van gehad! nu ik er over nadenk is dat al weer een tijdje geleden :D

een tante van ons heeft zelf ook nooit kinderen gehad, maar die zei nu al jullie krijgen geen kleertjes van mij, niet omdat ze het moeilijk vind om uit te zoeken, maar meer omdat ze onze smaak niet weet en zelf niet weet welke maat. Nu krijgen we een spaarpot van haar ( heb ik zelf uitgezocht 8) ) met geld er in. vind ik ook wel een heel leuk idee!
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 dec 2009 12:19

lalage, boekjes zijn ook erg leuk om te krijgen! ik heb hier ook een leuk voorleesboek gekregen!

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 14 dec 2009 16:51

Ik vind het voor een tweede wel leuker om kleertjes te krijgen merk ik. Dan ligt er al een berg speelgoed thuis en kleding ook wel , aar toch is het wel leuk als ze ook eens af en toe iets nieuws aan kunnen.
Ik zocht vaak ander soort cadeatujes, zoals tandendoosjes, deurbordjes met de naam, voor een meisje een ringetje met een lieveheersbeestje enzo. Dat vind ik heerlijk om uit te zoeken :D

Dit soort dingen vind ik altijd heel leuk en origineel. Handdoek met de naam erop is ook leuk.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 15 dec 2009 11:41

Iedereen bedankt voor de felicitaties erg leuk!
hier gaat alles gelukkig goed. nathan is een tevreden mannetje slaapt en eet goed.

ik weet dat het off/topic is, maar voor de moeders onder ons die ook bv hebben gegeven:
Nathan heeft naar mijn idee meer moeite om uit de re-borst te drinken. als die kant aan de 'beurt' is en ik doe het zittend drinkt hij niet zo goed als dat ik dit liggend doe. hebben jullie dat ook weleens meegemaakt en hoe lostten jullie dit op?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 dec 2009 11:55

jah, hier ook een voorkeurkant gehad, ik heb toen alleen een tijdje die kant aangelegd, de andere kant gekolft, toen ging het goed.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 15 dec 2009 17:07

Ik ben zelf kraamverzorgster maar dat komt heel vaak voor hoor dat kindje 1 voorkeurskant hebben.
Daar kan je niet veel aan doen!
In een andere houding voeden aan de andere kant kan idd de oplossing zijn!
Heb je het al een keer in de Rugbey houding geprobeerd dan moeten zijn beentjes onder de arm doorgeschoven worden.
Dit kan gewoon zittend, zo'n getob anders als je elke keer 1 kant liggend moet geven;-)!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 dec 2009 20:48

ik ben benieuwd hoe het met jpc en ajl gaat!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 dec 2009 21:40

goed hoor ;) vanmiddag weer naar verloskundige geweest, en bloeddruk was weer aan hoge kant, 155/100 dus naar ziekenhuis, bloedprikken, ctg enz enz. uitslagen waren gelukkig wel weer goed. ben nu officieel overgenomen door de gyneacoloog. dus nu daar onder controle. maar voel me verders prima hoor!

ben ook benieuwd hoe het met ajl en bumba gaat :P
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 dec 2009 13:01

Vervelend jpc dat je RR steeds te hoog is. Gelukkig maar de de kleine het nog goed doet. Voor jou is het echt aftellen geblazen! Gaan ze de kleine nu ook eerder halen, omdat je RR steeds te hoog is?

Hier is alles prima, heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat het aftellen is begonnen ( moet nog 4 weken, maar heb het idee nog 4 mnd). Bij Hugo had ik ook al veel gerommel, maar op een enkele voorwee na is het doodstil in mn buik ( op het getrappel na dan).

Ben ook erg benieuwd hoe het met Bumba is, misschien is zij al wel bevallen.Zij was toch ook rond deze datum uitgerekend?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 dec 2009 13:11

Dooodstil in je buik op getrappel na??, denk dat er nog wel meer actief is daar!!. ;-)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 dec 2009 13:12

Hoever ben jij eigenlijk, liefje?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 dec 2009 13:19

liefje schreef:Dooodstil in je buik op getrappel na??, denk dat er nog wel meer actief is daar!!. ;-)

haha...klopt, maar bij Hugo had ik enorm veel voorweeën en dacht ik elke avond dat het wel die nacht geboren zou worden. Nu is het eigelijk heel rustig.

Jij bent volgens mij na mij aan de beurt of niet Liefje?

Terug naar “Archief”