de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Acire » 03 aug 2010 19:56

Ik zou eerst 3 maanden slikken en dan pas conclusies trekken. Je moet er ook niet mee spelen natuurlijk, dan ff een stripje slikken en dan een paar maanden niet en dan weer wel. Dat lijkt me niet echt gezond.
Als je echt te ernstig pijn hebt zou ik direct de huisarts bellen natuurlijk...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 aug 2010 20:07

Acire schreef:Ik zou eerst 3 maanden slikken en dan pas conclusies trekken. Je moet er ook niet mee spelen natuurlijk, dan ff een stripje slikken en dan een paar maanden niet en dan weer wel. Dat lijkt me niet echt gezond.
Als je echt te ernstig pijn hebt zou ik direct de huisarts bellen natuurlijk...

Ik ben ook van plan om hem nu weer voltijd te gaan slikken... Heb de afgelopen 3-4 maanden echt gewoon helemaal niks geslikt dus het is niet zo dat ik dan weer wel een stripje en dan weer niet een stripje slik..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 03 aug 2010 22:25

jans1 schreef:
nita schreef:
jans1 schreef:Ik ben nu weer bijna aan het einde van mn strip.. Heb 3 maanden niet geslikt, maar de laatste 2 weken heb ik wel elke dag ff een heftige kramp, voelt echt als menstruatie kramp.. Is dat dan normaal??

kan normaal zijn, zeker in het begin als je weer gaat starten met de pil
heb je dezelfde pil als eerst?
vergeet ook niet dat je een stoot hormonen krijgt waar je lichaam aan moet wennen
ik zou zeggen kijk het nog even aan, merk je bij de volgende strip dezelfde klachten, vraag dan of je een andere pil kan krijgen

als je dezelfde pil als eerst heb en je heb deze klachten nooit gehad, dan vind ik het wel vreemd

heb je links of rechts pijn? of merk je daar geen verschil in?

Het is de zelfde pil als eerst, en heb meestal rechts pijn... Zonder pil had ik daar ook altijd de meeste pijn

het `vervelende`van pijn in de buik is dat het zoveel oorzaken kan hebben, dacht nog even aan je blindedarm, maar je geeft aan dat je daar zonder de pil ook last van heb.
ik vrees alleen dat de huisarts je zal vragen bij te houden wanneer je pijn heb. Hoe de pijn voelt, hoe lang het aanduurt, en wat je evt die dag gegeten heb. Misschien zowiezo handig om daar mee te beginnen, misschien kan je dan zelf in kaart brengen wanneer het steeds komt. Succes in ieder geval!!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 09 aug 2010 12:29

Hmmm... menstruatiepijn en een blaasontsteking tegelijk.. Ik raad het niemand aan... Men wat heb ik een pijn, en dan mag ik niet aanstellen van m'n moeder... :?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 09 aug 2010 21:22

Niemand weet hoeveel pijn jij kan hebben, zo had/heb ik volgens artsen teveel pijn qua m'n klachten...
Zij voelen toch niet wat ik voel ](*,)??

@Jans1; Beterschap!! Hopelijk zakt de pijn snel!
Wat de toekomst brengen moge........

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 30 mar 2011 16:22

Ik heb even tips/raad nodig! :)

Op m'n trouwdag wil ik niet het risico lopen dat ik ongesteld word/ben, en die kans is wel heel groot omdat ik het heel onregelmatig ben. Ik heb daarom de pil maar opgehaald bij de apotheek, maar ben vergeten te vragen wanneer ik 't beste kan beginnen. Dus, ik probeer het hier even.. En, wat zou (volgens jullie) het verstandigst zijn, 3 weken slikken en dan een stopweek of gewoon blijven doorslikken?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 mar 2011 16:29

Het beste is gewoon te beginnen op de dag dat je ongesteld wordt. Als ik jou was zou ik zeker beginnen met 3 weken slikken en dan een stopweek (hoewel ik al maanden 2 strippen achter elkaar slik). Verder heb ik de eerste maand enorm last van doorbraakbloedingen gehad, dus hou daar wel rekening mee. Ik weet niet waneer je precies ga trouwen, maar je kunt geloof ik de eerste 3 maanden wat last hebben van doorbraakbloedingen. Na die eerste maand geen doorbraakbloeding meer gehad.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 30 mar 2011 16:36

Zo.. dat is een snelle reactie, dank je!
Ja, ik lees op internet meer over doorbraakbloedingen en daarom begin ik er nu ook mee.
Ik heb de pil vorig jaar ook gebruikt (zo'n 4 maanden) en heb er toen geen last van gehad.
Sja, ik had misschien beter nog iets eerder kunnen beginnen :wink: Ik trouw 10 juni!

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 30 mar 2011 18:08

Inderdaad, op de eerste dag van je menstruatie met de pil beginnen. Ik zou gewoon je aan de 'regel' houden 3 weken slikken, 1 week stoppen.
Maar als je eenmaal ongesteld bent geworden, kun je zo wel uitrekenen of je op je trouwdag ongesteld zou zijn. Is dat het geval dan kun je altijd
een keer doorslikken of eerder een stopweek houden.

Hier is m'n menstruatie hopeloos, ik weet soms niet zo goed wat ik ermee aan moet ](*,)...
Wat de toekomst brengen moge........

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 mar 2011 16:36

Ik geloof dat ik 3 maanden voor onze trouwdag begonnen ben, zodat je die eventuele doorbraakbloedingen in het begin tijdig achter de rug hebt. Overigens heb ik daar nooit last van gehad en hou ik me ook niet aan het 'stopwekenregime'. Gaat prima.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 07 apr 2011 19:37

Jij slikte 'm dus al die maanden gewoon door, zonder stopweek?
Dat wil ik eigenlijk ook het liefst, anders loop ik nog de kans dat ik die week ongesteld word/ben!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2011 20:51

Maneah: als je doorslikt weet je nooit wanneer het (een doorbraakbloeding) komt, dus als ik jou was zou ik bijvoorbeeld twee weken voor je trouwdag een stopweek inlassen

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 apr 2011 10:31

Als ik me goed herinner, heb ik toen wel stopweken ingelast (die maanden voor m'n trouwdag dus). Volgens mij is het redelijk uniek om helemáal geen last te hebben van doorbraakbloedingen. Zoals Lalage al zegt, dat risico is er natuurlijk wel, dus ik zou inderdaad wel stopweken ingelasten en waar nodig wat schuiven zodat je op je trouwdag in een 'veilige' week zit.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 apr 2011 10:37

Ik heb ook nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen. Slik hem regelmatig een paar keer door.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 apr 2011 11:09

hmm ik riep dat ook járen goed gegaan met veel doorslikken helaas nu al 2 maanden doorbraakbloedingen terwijl ik netjes gestopt was ](*,) ach ja...nog maar een keer netjes stoppen en anders ga ik maar weer door slikken...
PaSaP Hoogh!!

Terug naar “Archief”