Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 04 jun 2010 07:47

Groot-Brittannie stelde in de Falklandoorlog ook een oorlogszone in rond de Falklands (van 200 mijl zelfs, dus ruim in internationale wateren). Om nog maar te zwijgen van wat de VS deed tijdens de Cubacrisis: ook een blokkade.
Als er sprake is van een oorlogs- of crisissituatie, mag een land, als het zich bedreigd voelt, inspecties uitvoeren op schepen die het oorlogsgebied binnenvaren en ook schepen terugsturen, ook als het om internationale wateren gaat. Tenminste, dat is de mening van een deel van de zeerechtdeskundigen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 04 jun 2010 09:55

Optimatus schreef:Tja, Gekke Gretta moet je maar laten praten.
Net als Nitwit Netanyahu en zijn extremistische vriendjes.

Het zou fijn zijn als het gezond verstand weer eens boven tafel zou komen. Dat convooi kon de inhoud lossen in Asdod (als ik mij niet vergis), waarna het naar Gaza vervoerd had kunnen worden.

Feit is wel, dat in internationale wateren Israelische militairen niet actief horen te zijn - dat mag namelijk geen enkel land, zonder instemming van de Veiligheidsraad.

Als Israël moet luisteren naar alle regeltjes en wetjes worden ze van de kaart geveegd dat is de rede dat ze niet luisteren en dat is maar goed ook!
Het is pure zelfbescherming, als ze de vijand 1 vinger geven nemen ze heel hun hand.
Die bootjes met hulpgoederen was pure provocatie, ze willen op die manier de blokkade doorbreken.
Gelukkig gaat Israël dit niet toelaten, ze zijn een eigenwijs/dwars volkje, God zegt dat zelf in Zijn woord, in dit geval helpt het hun wel zichzelf te beschermen tegen terrorisme.

Israël een volk wat nu nog op zichzelf vertrouwd, maar als over korte tijd de hele wereld tegen ze is zullen het uitroepen naar hun God, die hun van den beginnen heeft uitgekozen!
Dan zullen ze niet meer zelf alles willen regelen op een menselijke manier, maar dan zal alles veranderen en zal het weer op Gods manier gaan.
Dan zullen de vuurlanden aan hun rokken hangen, of ze met ze mee mogen... verzin ik dit zelf?
Nee! Het staat allemaal geprofeteerd in de bijbel.
Hij laat Zijn volk niet vallen, bij mensen zijn ze afgeschreven maar gelukkig bij God niet!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 04 jun 2010 10:00

Spons schreef:eh mischien bekijk ik het verkeerd hoor , maar 700 man voor een aantal boten ...met militaire wapens aanvallen, schieten , op hun weg alles kapot maken... logisch dat je je dan gaat verdedigen met wat je in huis hebt... (en lijkt me dat er wel buizen enzo op een schip zijn ! Ik dacht (weet het dus niet zeker ) dat er van af het convooi geschoten is !

Afgezien daarvan zijn er burgers van een ander land aangevallen en gedood !

Maar de andere kant van het verhaal is dat er geprovoceerd is door met een convooi de Gaza proberen te bereiken buiten Isreal om. niet echt tactisch ! maar om dan maar een kleine 700 man in te schakelen..

Ach op deze manier zet Israel zich steeds meer buitenspel... er komt een keer een grens dat ook Amerika zijn handjes er van af trekt.. en dat lijkt me voor de stabilisatie in het midden oosten niet handig !

Waar haal jij het vandaan dat America ook hun handjes van Israël af gaan trekken?
Dat dat gaat gebeuren is wel zeker!
Maar wat of wie is je informatiebron?
De bijbel? Daar ben ik wel heel benieuwd naar....
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 04 jun 2010 10:05

ostrogoot schreef:

Het zou fijn zijn als het gezond verstand weer eens boven tafel zou komen. Dat convooi kon de inhoud lossen in Asdod (als ik mij niet vergis), waarna het naar Gaza vervoerd had kunnen worden.

Feit is wel, dat in internationale wateren Israelische militairen niet actief horen te zijn - dat mag namelijk geen enkel land, zonder instemming van de Veiligheidsraad.

Hoe sta jij dan tegenover de ontvoering van Eichmann, de interventie in Entebbe? Hadden zij daar ook de toestemming nodig van de Veiligheidsraad? Dit waren heldendaden er zijn zelfs films van gemaakt.

Ik hou zo van dit eigenaardig en dwars volkje die hun eigen gang gaan om het recht te halen waar ze recht op hebben.
Maar nog meer zie ik uit naar de tijd dat God zelf de schillen van hun ogen af gaat halen zodat ze allen zullen zie wie Jezus is.
Misschien gaan wij dit wel meemaken Ostrogoot?
Dat zou gaaf zijn hé?

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 04 jun 2010 10:08

elbert schreef:
Spons schreef:eh mischien bekijk ik het verkeerd hoor , maar 700 man voor een aantal boten ...met militaire wapens aanvallen, schieten , op hun weg alles kapot maken... logisch dat je je dan gaat verdedigen met wat je in huis hebt... (en lijkt me dat er wel buizen enzo op een schip zijn ! Ik dacht (weet het dus niet zeker ) dat er van af het convooi geschoten is !
De Israelische commando's zijn niet al schietend aan boord gegaan. Dat wil de Arabische pers ons natuurlijk graag doen geloven, maar een gewelddadig incident is niet in het belang van Israel. Want zo dom zijn de Israeli's nou ook weer niet.
Er werd pas geschoten toen de eerste militairen bij aankomst op het dek met knuppels en messen werden afgetuigd.

Waar Israel in heeft geblunderd, is dat ze ervan uitgingen dat ze hooguit op wat verbaal geweld konden rekenen. Hierin is de veelgeprezen geheime dienst de mist in gegaan. Daarom gingen de commando's ook met paintballpistolen (!! en als reserve een echt pistool) aan boord, die natuurlijk geen indruk maken op een woedende menigte. Als de situatie dan levensbedreigend wordt, heb je algauw grof geschut nodig om je soldaten te redden, met als gevolg doden en gewonden. Als ze op verzet hadden gerekend, hadden ze eerst gezorgd dat er geen mensen op het dek aanwezig waren, door er bijv. traangasgranaten op te gooien, voordat de soldaten uit de helicopters naar beneden gingen. Dan was het niet zo uit de hand gelopen als nu.

Dit nog afgezien van het feit of het wel zo slim is om op deze manier een blokkade te forceren. Ik denk dat het slimmer is om alleen die schepen tegen te houden, waarvan je op basis van harde inlichtingen aan kunt nemen dat er wapens aan boord zijn. De overige schepen zou je dan door kunnen laten.

Schepen doorlaten zou toegeven zijn, hallooo we hebben te maken met een volkje met een iegen wil uit zelfbescherming, als je die gasten 1 vinger geeft nemen ze je hele hand!
Lijkt me niet verstandig.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 jun 2010 11:29

Antoinette schreef:Schepen doorlaten zou toegeven zijn, hallooo we hebben te maken met een volkje met een iegen wil uit zelfbescherming, als je die gasten 1 vinger geeft nemen ze je hele hand!

Israel heeft vorig jaar al meerdere schepen doorgelaten met humanitaire goederen. Dus zo vreemd is dat niet. Het heeft geen zin om een stel commando's op schepen te laten zakken als je vrij zeker bent dat er niks clandestiens aan boord is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 jun 2010 15:53

Antoinette schreef:

Afgezien daarvan zijn er burgers van een ander land aangevallen en gedood !

Maar de andere kant van het verhaal is dat er geprovoceerd is door met een convooi de Gaza proberen te bereiken buiten Isreal om. niet echt tactisch ! maar om dan maar een kleine 700 man in te schakelen..

Ach op deze manier zet Israel zich steeds meer buitenspel... er komt een keer een grens dat ook Amerika zijn handjes er van af trekt.. en dat lijkt me voor de stabilisatie in het midden oosten niet handig !

Waar haal jij het vandaan dat America ook hun handjes van Israël af gaan trekken?
Dat dat gaat gebeuren is wel zeker!
Maar wat of wie is je informatiebron?
De bijbel? Daar ben ik wel heel benieuwd naar....

zie mijn markering ! btw heb jij plannen om in Israel te gaan wonen ? je zou mooi passen in de ultra rechtse flank ! Het is gewoon eng zoals jij geindoctrineerd bent mbt Israel !

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 04 jun 2010 18:12

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 05 jun 2010 08:20

Volgende episode:

http://www.nu.nl/buitenland/2262935/schip-negeert-bevel-aanmeren.html

Ik neem aan dat Israël nu beter is voorbereid op wat ze kunnen verwachten en dit tactischer aanpakt.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2010 13:13

ostrogoot schreef:

Hoe sta jij dan tegenover de ontvoering van Eichmann, de interventie in Entebbe? Hadden zij daar ook de toestemming nodig van de Veiligheidsraad? Dit waren heldendaden er zijn zelfs films van gemaakt.

Stond Eichmann op de lijst van oorlogsmisdadigers? Ik meen van wel - deze lijst is aan het eind van de oorlog al samengesteld door de VN (het tribunaal in Neurenberg was overigens ook een VN-instelling). Het ware wellicht beter dat hij, net als de anderen, in Duitsland of Oostenrijk was berecht door een VN-tribunaal.

Waren het Israelische staatsburgers in Entebbe?

Heldendaden, prima, maar dat is geen legitimatie.

dalethvav schreef:Daarover lopen de meningen van de verschillende deskundigen over het zee(oorlogs)recht nogal uiteen. Zou je werkelijk denken dat Israel met z'n armen over elkaar blijft zitten wachten en het flottielje door liet varen totdat de deskundigen eruit zouden zijn of het nu wel of niet geoorloofd is?

Noem eens wat verschillende zeerechtsgeleerden en hun meningen.

Voorts, Israel had zich kunnen beperken tot het inspecteren van de vracht. Dat zou redelijk legitiem zijn geweest - binnen de territoriale wateren (contrabande en zo). Er wordt terecht geroepen dat Iran zich aan het internationale recht dient te houden, maar Israel net zo goed. Israel heeft geen enkel voorrecht ten opzichte van welk ander land dan ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 06 jun 2010 15:04

Antoinette schreef:
Harm-J schreef:Franklin ter Horst schreef...! Dan kan men net zo goed schrijven: Mijn buurman schreef!
Nee Antoinnette, je zal toch echt met een betere en vooral "betrouwbare" bron moeten komen.

Jij haalt je info uit "wereldse" :roll: informatiebronnen :(
Ik haal mijn info uit de "bron" die leven geeft! De Heilige Geest.
Ik haal ook mijn info bij mensen die zich laten leiden door Gods Geest =D> =D> .
Ik weet wel zeker dat de heilige Geest de enige betrouwbare is.

satan heerst over de aarde, en de media is in de macht van satan!
Hij is de mensenmoordenaar van den beginne, in wie niets goeds te vinden is!
Enkel haat, nijd, leugen, valsheid en gemeenheid.
Is dat waar jij blindelings achteraan wil hobbelen?
Denk toch eens een keer simpel en logisch na man, voordat je wat zegt.

Je verkoopt onzin. En je gelooft in complottheorietjes.

Verder ben ik het met Optimatus eens, overigens.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2010 16:14

elbert schreef:
Antoinette schreef:Schepen doorlaten zou toegeven zijn, hallooo we hebben te maken met een volkje met een iegen wil uit zelfbescherming, als je die gasten 1 vinger geeft nemen ze je hele hand!

Israel heeft vorig jaar al meerdere schepen doorgelaten met humanitaire goederen. Dus zo vreemd is dat niet. Het heeft geen zin om een stel commando's op schepen te laten zakken als je vrij zeker bent dat er niks clandestiens aan boord is.

Ik heb begrepen dat er onder de afzenders van de hulpgoederen een aantal dubieuze organisaties waren. Wellicht dat Gretta dat anders ziet, maar dat is haar zaak.

Als Israel het tactisch slim had aangepakt, had Israel de schepen doorzocht, hetzij binnen de territoriale wateren, hetzij in een haven nabij de Gazastrook. Vervolgens had Israel de hulpgoederen naar de plaats van bestemming kunnen (laten) vervoeren. Daarmee zou Israel in elk geval een publicitaire slag gewonnen hebben, in plaats van verloren.

Wellicht dat Fräulein Antoinette zich zou kunnen gaan realiseren dat de inwoners van Gaza lijden onder de blokkade, gelijk de inwoners van Israel lijden onder neersuizende raketten en ontploffende terroristen. Uiteindelijk zijn de gewone inwoners de dupe van het beleid van Likoed en extreem-rechtse Israeliërs en van Hamas en aanverwante verenigingen.

Antoinette schreef:Ik haal mijn info uit de "bron" die leven geeft! De Heilige Geest.

Hoe weet jij zo zeker dat jij de informatie juist verstaan hebt?

Antoinette schreef:Ik haal ook mijn info bij mensen die zich laten leiden door Gods Geest =D> =D> .

En hoe weet jij zo zeker dat zij zich laten leiden door de H. Geest?

Antoinette schreef:Ik weet wel zeker dat de heilige Geest de enige betrouwbare is.

Dat spreken wij hier niet tegen. Ik vraag mij echter af, of jij inderdaad jouw informatie uit de bron, die leven geeft, hebt verkregen. Er zijn vele mensen die mensen dat zij hun informatie van de H. Geest verkregen hebben, maar dat betekent niet dat dit ook echt zo is. Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van jouw bewering, dat jij jouw informatie uit de bron, die leven geeft, hebt gehaald.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 06 jun 2010 16:46

Daar komt nog bij dat ze verdachtmakingen uit richting alle media die ook nog eens totaal nergens op gebaseerd zijn.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 06 jun 2010 19:11

Optimatus schreef:Noem eens wat verschillende zeerechtsgeleerden en hun meningen.

Er zijn genoeg artikelen te vinden die weergeven dat israel niet juist handelde. Hieronder enkele artikelen die Israel wel rechtvaardigen.
Dus nogmaals: Moest Israel met de armen over elkaar wachten tot men eindelijk uit het seeoorlogsrecht was?

Off. antwoord van Verhage op de vragen van kamerlid Peters:
Israëlische woordvoerders hebben de bevoegdheid om op te treden gebaseerd op de aanname dat er sprake is van een gewapend conflict met Hamas, hetgeen betekent dat het zeeoorlogsrecht van toepassing is. Dit rechtsgebied is onder andere terug te vinden in de Haagse Vredesverdragen van 1899 en 1907, en is gezaghebbend bijeengebracht in het San Remo Manual on International Law applicable to Armed Conflict at Sea (1994). Het VN Zeerechtverdrag bevat geen rechtsregels voor de zeeoorlog.
Regels 93 ev. van het San Remo Manual geven rechtsregels weer met betrekking tot de blokkade in de zeeoorlog. Blokkades zijn eenzijdige maatregelen van een strijdende partij die aan alle andere strijdende partijen en aan neutralen bekend moeten worden gesteld. Schepen die een blokkade breken mogen opgebracht worden.
Het zeeoorlogsrecht brengt ook met zich mee dat de strijdende partijen, i.c. Israël, bevoegd zijn neutrale schepen op volle zee te controleren op hun neutraliteit: de strijdende partijen mogen controleren of er tussen de lading mogelijk goederen bestemd voor de militaire inspanningen van de vijand zitten. Neutrale schepen, en neutrale vlaggenstaten moeten deze controles gedogen anders verliest het schip de neutraliteit.
De feiten en omstandigheden zoals zij nu bekend zijn, leiden tot de conclusie dat Israël op zich bevoegd was op te treden in de vorm van een inspectie van de schepen om hun neutraliteit vast te stellen, en dus de lading te controleren. Ook is Israël bevoegd een blokkade af te kondigen; het risico van het breken van een blokkade ligt bij degenen die dat doen, ervan uit gaande dat de blokkade deugdelijk is afgekondigd. Een vervolgvraag is of de wijze waarop is opgetreden juist is geweest. Dienaangaande is vooralsnog onvoldoende bekend om tot een oordeel te komen. Het onderzoek van Israël en van de vlaggenstaten zal meer duidelijkheid moeten verschaffen.

http://www.reuters.com/article/idUSTRE65133D20100602

http://www.ireport.com/docs/DOC-454965?ref=feeds%2Flatest
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2010 20:50

Ha! Iemand die in elk geval moeite doet voor research. Ik zal je links aandachtig lezen alvorens er iets (zinnigs) over te (kunnen) zeggen.

In elk geval bedankt voor je serieuze antwoord.

Terug naar “Archief”