Opwekkingsliederen FOUT?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 04 jul 2005 00:16

Nou ja, in dat geval is Bach in ieder geval niet de aanstichter van het postmodernisme geweest :D

En waag het niet om me daarom uit te lachen :P

Toch, ondanks alles, hou ik op zijn tijd ook wel eens van heerlijk simpele, makkelijk meezingbare, muzikaal en tekstueel lekker eenvoudige praise/worship/opwekking :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Maja de Bij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:52

Berichtdoor Maja de Bij » 05 jul 2005 15:12

Marnix schreef:Tja... maar vergeet niet dat we niet allemaal zo'n hoog niveau en intellect hebbenom enkel en alleen Bach te kunnen waarderen.... Dat is voor ons zo hooggegrepen, en met ons beperkte verstand en intellect vinden we het fijn om af en toe te kunnen terugvallen op eenvoudige opwekking :)


Nou, ik ben ook niet overdreven muzikaal of zo. Maar Bach vind ik altijd prachtig. Het maakt me rustig. Bach is niet moeilijk. Eerder eenvoudig, hij heeft misschien wel de eenvoud tot kunst verheven.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2005 17:03

Ik zou maar snel je post aanpassen voor Jas leest wat je hier over Bach schrijft. De tranen zouden hem in de ogen springen. Hoe durf je Bach en "eenvoudig" in 1 zin te noemen? ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jul 2005 21:25

Marnix schreef:Ik zou maar snel je post aanpassen voor Jas leest wat je hier over Bach schrijft. De tranen zouden hem in de ogen springen. Hoe durf je Bach en "eenvoudig" in 1 zin te noemen? ;)

Ik begrijp heel goed wat hij bedoelt. Ik zal het anders zeggen. Bach is voor de luisteraar eenvoudig, en voor de speler zeer complex. De kunst is nou, om die complexe Bach eenvoudig te laten klinken.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2005 23:04

Tja... msischien geldt dat ook wel voor opwekking... dat het zo eenvoudig overkomt omdat je het niet wil spelen :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jul 2005 23:52

Marnix schreef:Tja... msischien geldt dat ook wel voor opwekking... dat het zo eenvoudig overkomt omdat je het niet wil spelen :D

Nee, ik kan noten lezen hoor. Dus ook opwekkingsnoten. Ik weet hoe iets klinkt als ik de noten zie.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten