Mooi verhaal!
Ik denk ook niet dat God wil dat we zo lang zitten te vroeten in onze zonden, maar ik denk wel dat hij oprechte spijt wil zien.
Moderator: Moderafo's
M@rije schreef:Mooi verhaal!
Ik denk ook niet dat God wil dat we zo lang zitten te vroeten in onze zonden, maar ik denk wel dat hij oprechte spijt wil zien.
Uiteraard werkt God niet bij iedereen het zelfde, maar volgens mij is een bepaald zondebesef en een hartelijk leedwezen daarover toch wel noodzakelijk.
Ik mis namelijk dat zondebesef waar we het al over hebben gehad. Let wel, ik wil niet oordelen over iemand, maar dat wat ik zelf ervaren heb, mis ik. Uiteraard werkt God niet bij iedereen het zelfde, maar volgens mij is een bepaald zondebesef en een hartelijk leedwezen daarover toch wel noodzakelijk.
M@rije schreef::mrgreen: je bent een goede motivator in ieder geval. Haha, volgens mij wordt iedereen hier blij van je enthousiaste verhalen! Ik in ieder geval wel. Dat kan ik dan weer mooi overbrengen aan mn ouders en vriend, misschien werkt t aanstekelijk.
hijwel schreef:PeterD schreef:Sorry, maar ik wordt er niet blij van, ik ben er huiverig van.
Ik mis namelijk dat zondebesef waar we het al over hebben gehad. Let wel, ik wil niet oordelen over iemand, maar dat wat ik zelf ervaren heb, mis ik. Uiteraard werkt God niet bij iedereen het zelfde, maar volgens mij is een bepaald zondebesef en een hartelijk leedwezen daarover toch wel noodzakelijk.
wou zou volgens jou dat besef in moeten houden dan?
hijwel schreef:jas schreef:hijwel schreef:jas schreef:Nou, dan ken je toch ook je ellende?
Ik ken mijn ellende niet echt... Ik weet alleen dat ik wil leven met God en voor God! Ik hoef niet eerst mijn ellende goed te leren kennen voordat ik naar Jezus mag. wie/wat/hoe/waar ik ook ben.. ik ben welkom.
en mischien ken ik wel mijn ellende.. Het maakt mij niks uit wat voor regels/dogmas jij of je kerk heeft. de moorman lag binnen 2 uur in het water om gedoopt te worden omdat hij zijn leven had toevertrouwt aan God. (ach ja hij had vast wel een catechesatie les gehad op de wagen over hoe groot je zonde en ellende zijn)
Jer. 3:13; "Alleen ken uw ongerechtigheid, dat gij tegen den HEERE, uw God, hebt overtreden" Ik heb nooit gezegd dat de ellendekennis een voorwaarde is om tot Christus te gaan. Ik zeg dat de ellende pas goed gekend wordt als men reeds wedergeboren is.
ja haha dan zijn we het toch eens? ik zeg ook dat je alleen je zonde leert kennen door Jezus.
dus je staat niet achter deze leer?
- eerst moet je je zonde en ellende leren kennen
- dan moet je naar jezus gaan
- dan wordt je verlost van je zonde en ellende
- en dan mag je uit dankbaarheid leven.
Gelukkig hoef ik niet voor te schrijven wat ellendekennis moet zijn.
Echter begrijp ik niet dat jij zonde kan doen zonder daarbij het gevoel te hebben dat je weer de fout in bent gegaan. Wij mensen zijn zo geneigd zonde te doen, het is onze natuur, en dat is gekomen door onze val in Adam.
16 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, dan erken ik dat de wet goed is. 17 Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. 18 Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. 19 Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. 20 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst
Doordat wij die neiging hebben, doen we dus zonde. En iedere keer als we dat doen is het alsof we God een klap in Zijn gezicht geven. Als je dat vervolgens beseft, kan je je heel ellendig voelen. Dan voel je ook dat het op zijn plaats is als je vergeving vraagt. En dat het puur genade is als je die vergeving krijgt. Dan dank je God bij wijze van spreken op je blote knieën dat Hij weer naar je om wilt zien, omdat je dat zo verzondigd hebt. Dan ben je verwonderd dat Hij ondanks die klap in Zijn gezicht nog bemoeienissen met je wilt hebben.
PeterD schreef:Kortom, lees maar raak, en zondig maar raak, alles is toch al vergeven op Golgotha?
hijwel schreef:PeterD schreef:Kortom, leef maar raak, en zondig maar raak, alles is toch al vergeven op Golgotha?
hohow (zucht).
Jezus volgen is op vrijwillige basis. Ik dien God vrijwillig.
Ik leef uit dankbaarheid voor mijn Vader. Hij die mij terug wou hebben, en daarvoor terug is gekomen op aarde! En ja al mijn zonden 2 jaar geleden over 3 jaar zijn vergeven.
Ik ben nu schoon, en wordt nooit meer vies.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten