Harm-J schreef:Dan gooi ik wel even vraag in de groep, waarom viel Bush Irak binnen en dreigt hij alleen maar naar Iran? Komt bij mij toch iets bovendrijven van belangen enzo
Misschien omdat de capaciteiten van de Verenigde Staten beperkt zijn?
Bush had kunnen weten dat het land in chaos zou vervallen ten tijde dat hij Irak binnenviel. Dit heeft de geschiedenis ons ook vaak geleerd. Bush is gewoon oorlogzuchtig en in mijn ogen een machtswellusteling.
Wie zegt dat Bush de huidige chaos niet heeft ingecalculeerd? Wat heeft de geschiedenis ons geleerd dan?
Waar zijn nu overigens die massa-vernietigingswapens?!!
Dat ze niet gevonden zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet waren. Maar los gezien daarvan, Saddam was een dreiging voor zijn eigen bevolking en voor de volkeren rondom hem. Goed dat hij niet langer heerser over Irak is.
Daarbij haal ik ook nog even Cuba aan, waar ik ook niet verder op in zal gaan, omdat het topic over de oorlog in Irak gaat. De mensen in Cuba leven ook onder
en "dictator", precies vlak onder de mat van Amerika... Het is alleen dat daar niks te halen valt....daarom gebeurt daar ook niets.... Wachten op de dood van Castro is geen argument, dan word de macht netjes overgedragen aan een opvolger of ander familie lid.
Ik geloof niet dat Castro is te vergelijken met Hoessein, bovendien dreigt Cuba haar buren niet met geweld. Tot slot ben ik van mening dat de VS ook zonder het voeren van oorlog hun belangen wel kunnen behartigen in Cuba.