masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 14:31

Daar heb je inderdaad gelijk in.

Nu vraag ik me af wat PeterD dan bedoelt met masturbatie binnen het huwelijk, in elkaars bijzijn.

sela

Berichtdoor sela » 22 dec 2004 14:36

ik stel dat mannen die niet gericht zijn op de vrouw, maar op het bevredigen van zichzelf binnen een vrijpartij ook aan het masturberen zijn.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 14:38

Hannibal Lecter schreef:PeterD, ik krijg het gevoel dat we het wel eens zijn.

Masturbatie uit zelfbevrediging beschouwen we als zonde. Masturbatie bínnen het huwelijk, met als doel elkaar liefde betonen (dus géén zélfbevrediging) beschouwen we als niet zondig.

Masturbatie is sowieso altijd zelfbevrediging. Masturbatie is niet een betoning van liefde aan de ander, maar van liefde aan jezelf. Liefde aan de ander betoon je op een andere manier. Bijv. een man of vrouw die 20 jaar lang haar verlamde partner verzorgt o.i.d. Dat is betoning van liefde.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 14:39

Hannibal Lecter schreef:Daar heb je inderdaad gelijk in.

Nu vraag ik me af wat PeterD dan bedoelt met masturbatie binnen het huwelijk, in elkaars bijzijn.

Yep, masturberen in elkaars bijzijn

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 14:40

sela schreef:ik stel dat mannen die niet gericht zijn op de vrouw, maar op het bevredigen van zichzelf binnen een vrijpartij ook aan het masturberen zijn.

Die stelling onderschrijf ik. Da's geen bedrijven van de liefde, maar bevrediging van eigen genot.

Met masturberen binnen een vrijpartij bedoelde ik eigenlijk het bevredigen van elkaar, met de handen. Dat is dus eigenlijk geen masturbatie.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 14:43

"Want die naar het vlees zijn, bedenken, dat des vleses is; maar die naar den Geest zijn, bedenken, dat des Geestes is.
Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede. Daarom dat het bedenken des vleses vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich der wet Gods niet; want het kan ok niet. En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen". Rom. 8:5-8
Ik stel dat masturberen vleseliks is, ook niet dienende tot de opbouw van de liefde tussen man en vrouw, die een afspiegeling moet zijn van de liefde van Christus tot Zijn gemeente.
Het bedenken van vleselijke dingen is dus zonde en derhalve de dood.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 14:47

Masturbatie is altijd zelfbevrediging, elkaar bevredigen binnen of buiten het huwelijk is geen masturbatie omdat je het niet zelf doet.

** edit: argument wat in deze discussie totaal niet van toepassing is, een herhaling is, en tevens op de persoon spelen is: verwijderd. **edit.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 14:47

sela schreef:ik stel dat mannen die niet gericht zijn op de vrouw, maar op het bevredigen van zichzelf binnen een vrijpartij ook aan het masturberen zijn.

Ja, en even hypocriet zijn degenen die tijdens het vrijen met hun partner aan een ander denken. Ook dat is overspel.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 14:51

Ja en welke dodo doet dat? Als je vrouw geniet en jij geniet, van elkaar, maar ook voor je zelf, voor het genot en voor het gevoel is het niet verkeerd.

Maar als de vrouw seks wil of de man seks wil en de ander geen seks wil is het geen masturbatie maar verkrachting.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 14:54

PeterD schreef:
Overigens nog even over je laatste zinsnede. Het interreseert me helemaal niet wat jij als zondig beschouwd. Het gaat er om wat God als zonde ziet.

Nee, je bent niet eerlijk.
Het gaat je er niet om wat God als zonde ziet.
Het gaat je er om dat jij datgene wat je lekker vindt niet als zonde wilt zien.
De teksten die al aangedragen zijn, verwerp je omdat je niet wilt dat het zonde is.
Denk je dat Jezus het ook gedaan heeft?

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 14:54

Raido schreef:Masturbatie is altijd zelfbevrediging, elkaar bevredigen binnen of buiten het huwelijk is geen masturbatie omdat je het niet zelf doet.

Hohohohoho.

Ik heb niemand persoonlijk beschuldigd van zonde. Ik heb slechts zonde genoemd wat zonde is. Ik heb toch niet gezegd: "Raido, jij bent een zondaar want je masturbeert?". Ik denk dat ik op grond van Gods Woord kan zeggen dat masturbatie zonde is.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 14:55

Raido schreef:Ja en welke dodo doet dat? Als je vrouw geniet en jij geniet, van elkaar, maar ook voor je zelf, voor het genot en voor het gevoel is het niet verkeerd.

Maar als de vrouw seks wil of de man seks wil en de ander geen seks wil is het geen masturbatie maar verkrachting.

Op welke post reageer je nou?

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 22 dec 2004 15:02

Hannibal Lecter schreef:Ik onderschrijf de stelling.

Voor God zijn alle zonden gelijk. Of je nu praktiserend homo bent, of stiekum masturbeert.

vraagt zich af of alle zonden gelijk zijn :roll:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 15:05

"Want gij zijt duur gekocht; zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn". 1 Kor. 6:20
Staat hier: masturbeer tot eer van God?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 15:10

Wie weet, masturberen is tenminste met lichaam en geest, God heeft het gemaakt dus kun je daar God mee verheerlijken... Je zit ook tot eer van God op de WC omdat God dat zo gemaakt heeft...

Terug naar “Archief”