Daar heb je inderdaad gelijk in.
Nu vraag ik me af wat PeterD dan bedoelt met masturbatie binnen het huwelijk, in elkaars bijzijn.
Moderator: Moderafo's
Hannibal Lecter schreef:PeterD, ik krijg het gevoel dat we het wel eens zijn.
Masturbatie uit zelfbevrediging beschouwen we als zonde. Masturbatie bínnen het huwelijk, met als doel elkaar liefde betonen (dus géén zélfbevrediging) beschouwen we als niet zondig.
sela schreef:ik stel dat mannen die niet gericht zijn op de vrouw, maar op het bevredigen van zichzelf binnen een vrijpartij ook aan het masturberen zijn.
sela schreef:ik stel dat mannen die niet gericht zijn op de vrouw, maar op het bevredigen van zichzelf binnen een vrijpartij ook aan het masturberen zijn.
PeterD schreef:
Overigens nog even over je laatste zinsnede. Het interreseert me helemaal niet wat jij als zondig beschouwd. Het gaat er om wat God als zonde ziet.
Raido schreef:Masturbatie is altijd zelfbevrediging, elkaar bevredigen binnen of buiten het huwelijk is geen masturbatie omdat je het niet zelf doet.
Raido schreef:Ja en welke dodo doet dat? Als je vrouw geniet en jij geniet, van elkaar, maar ook voor je zelf, voor het genot en voor het gevoel is het niet verkeerd.
Maar als de vrouw seks wil of de man seks wil en de ander geen seks wil is het geen masturbatie maar verkrachting.
Hannibal Lecter schreef:Ik onderschrijf de stelling.
Voor God zijn alle zonden gelijk. Of je nu praktiserend homo bent, of stiekum masturbeert.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten