Mariamagdalena schreef:lin schreef:Ik ben ook erg benieuwd waarom jullie wel denken dat Jezus getrouw was of juist waarom niet?!
Hij had wel een vriendin: Mariamagdalena
Hij had een heleboel vriendinnen. Ik weet niet, of Hij ook een jas had.
Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:lin schreef:Ik ben ook erg benieuwd waarom jullie wel denken dat Jezus getrouw was of juist waarom niet?!
jas schreef:Mariamagdalena schreef:lin schreef:Ik ben ook erg benieuwd waarom jullie wel denken dat Jezus getrouw was of juist waarom niet?!
Hij had een heleboel vriendinnen. Ik weet niet, of Hij ook een jas had.
jas schreef: In de Bijbel staat niet dat Jezus getrouwd was. Maar uit Zijn geschiedenis en Zijn doel, kunnen we gevoeglijk aannemen dat dit niet het geval geweest is. Hij kwam nl. om de wil van Zijn Vader te doen; het mens zijn, de vleselijke natuur aannemen was geen doel op zich, maar een noodzaak.
Cathy schreef:jas schreef: In de Bijbel staat niet dat Jezus getrouwd was. Maar uit Zijn geschiedenis en Zijn doel, kunnen we gevoeglijk aannemen dat dit niet het geval geweest is. Hij kwam nl. om de wil van Zijn Vader te doen; het mens zijn, de vleselijke natuur aannemen was geen doel op zich, maar een noodzaak.
Ik heb toch m'n twijfels; als het waar is dat Yeshua in alles zijn broeders moest gelijk worden (hebr 2:17 en 4:15) dan ontkom je er niet aan dat Yeshua weet heeft van sexualiteit. Of je moet alle sex als zonde zien......met de nodige consequenties.
jas schreef:Volgens mij maak je een vergissing. Je stelt eigenlijk dat om mens te zijn het criterium geldt het wel of niet aanwezig zijn van seksualiteit.
Er wordt bijv. wel gesproken over zijn verhuizing, doch in enkelvoud; "En Nazareth verlaten hebbende, is komen wonen te Kapernaüm, gelegen aan de zee, in de landpale van Zebulon en Nafthalï." Matth.4:13 Niets hier over een vrouw en/of gezin.
Aragorn schreef:Cathy schreef:jas schreef:Volgens mij maak je een vergissing. Je stelt eigenlijk dat om mens te zijn het criterium geldt het wel of niet aanwezig zijn van seksualiteit.
Seksualiteit is geen criterium, maar wel een onderdeel van het algemeen mens-zijn.
Inderdaad, seksualiteit wel, getrouwd zijn niet.
Corine schreef:Even andere vraag hoor. Zijn we na de zondeval niet pas aan sex begonnen?
Want daarna moest eva ineens met smart kinderen baren, toch een gevolg van de zonde? Ik weet het ook allemaal niet hoor.. Adam was dan toch ook al geschapen met de mogelijkheden kinderen te verwekken..
Corine schreef:Bedenk me ineens zou Eva in het paradijs een kind hadden kunnen baren? Ik heb (nog) geen kind maar weet wel dat het pijn doet. Of zou dat in het paradijs dan geen pijn hebben gedaan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten