Verloven: hoe pak je dat aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 12 mei 2003 12:13

Lalage schreef:Ikke heb een zilveren hartje met een M erop gehad, van Borkdude, voor aan mijn ketting :D Lief he? btw zijn echte naam begint met een M ;)

voor jullie verloving? (trouwens wel lief hoor)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2003 18:18

tweetietwee schreef:
Lalage schreef:Ikke heb een zilveren hartje met een M erop gehad, van Borkdude, voor aan mijn ketting :D Lief he? btw zijn echte naam begint met een M ;)

nah, om het nou verloving te noemen... Langzamerhand wordt het gewoon duidelijk dat je altijd bij elkaar wilt blijven, maar daar ga ik geen feest voor geven ofzo. Feest komt wel als we gaan trouwen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2003 10:04

iedereen op zijn eigen manier he..... :P :P :P

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2003 10:07

ff off-topic....

wat zouden jullie doen als de ouders van een gescheiden zijn, die mekaar niet willen zien, en je gaat verloven en trouwen.. nodig je dan beiden uit en laat ze het maar uitvechten??? is dat je eigen probleem of is dat hun probleem??

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 13 mei 2003 10:24

oei dat is moeilijk.

Een vriendin van mij had dat ook, ik weet verder niet hoe de relatie tussen die ouders was, maar zei heeft allebei haar ouders uitgenodigd en ze zijn ook allebei gekomen.

Misschien is het belangrijk als je eerst met allebei de ouders gaat praten en vragen wat ze er van vinden en hoe ze er over denken.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2003 10:26

Ikke21 schreef:oei dat is moeilijk.

Een vriendin van mij had dat ook, ik weet verder niet hoe de relatie tussen die ouders was, maar zei heeft allebei haar ouders uitgenodigd en ze zijn ook allebei gekomen.

Misschien is het belangrijk als je eerst met allebei de ouders gaat praten en vragen wat ze er van vinden en hoe ze er over denken.

hmm, jah misschien een idee... maar is het ons probleem, of is dat hun probleem???

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 13 mei 2003 10:39

uhm.....ja in hoeverre kan je van een probleem spreken, oke jullie willen verloven/trouwen dus jullie moeten met allebei de ouders gaan praten, dat zullen ze zelf niet doen en als je dan van allebei hoort van we willen komen alleen als de ander niet komt, moet je daar een redelijke oplossing voor verzinnen, kom dan zelf ook met een oplossing aan, bijvoorbeeld de een uitnodigen en met de ander ga je een keer uiteten of wat dan ook, maar goed daar moet je wel met hun en met je vriend uitkomen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2003 10:47

Ikke21 schreef:uhm.....ja in hoeverre kan je van een probleem spreken, oke jullie willen verloven/trouwen dus jullie moeten met allebei de ouders gaan praten, dat zullen ze zelf niet doen en als je dan van allebei hoort van we willen komen alleen als de ander niet komt, moet je daar een redelijke oplossing voor verzinnen, kom dan zelf ook met een oplossing aan, bijvoorbeeld de een uitnodigen en met de ander ga je een keer uiteten of wat dan ook, maar goed daar moet je wel met hun en met je vriend uitkomen.

ik ga niet zeggen,nou mama, kom maar niet, want papa komt hoor... we gaan wel eens een keer wat anders doen.. oke voor de verloving kan ik me dat nog wel voorstellen.. maar de trouwerij... nee daar zeg ik het niet bij... dan zou één van beide niet welkom zijn...

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 13 mei 2003 10:55

ik zeg ook niet van je moet tegen de een zeggen dat hij/zij niet welkom is, maar misschien vinden ze dit zelf wel de beste oplossing, je weet tenslotte niet hoe ze er zelf overdenken.
Ga eerst maar eens met hun praten, daar schiet je denk al een heel stuk mee op!!

Ga je verloven trouwens?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2003 10:55

nee nog niet hoor, maar ik wil wel graag vantevoren weten wat je dan zou moeten doen

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 13 mei 2003 11:05

gelijk heb je......daarom moet je ook van te voren met hun praten, tenminste dat lijkt mij de beste manier.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 13 mei 2003 17:21

Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouders om na de scheiding op een normale manier deze zaken op te lossen. De ouders hebben gekozen te scheiden en daar hoeft het kind geen onnodige last van te ondervinden. Ik heb deze zaken ook wel regelmatig meegemeaakt in mijn omgeving (examenuitreikingen, verjaardagen, bruiloften) en vaak kunnen ouders daar wel mee omgaan door bewust wat (fysiek) afstand tot elkaar te houden. Maar als jouw vriend zich daar zorgen ovcer maakt of geen vertrouwen heeft in een goed verloop, lijkt het me goed dit open te bespreken met zijn ouders. Maar wel allbei uitnodigen in principe, lijkt me.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jun 2003 10:33

dat was ik ook wel van plan, want wij zouden echt niet kunnen kiezen tussen één van tweeën.. en dat zou ik ook niet eerlijk vinden, want waarom zou die ene dan wel mogen komen en die andere niet... het is gewoon heel lastig.. je wilt ze allebei niet kwetsen, dus geen keuze maken, maar je wilt wel een leuk feest hebben

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jun 2003 20:27

Lalage schreef:
tweetietwee schreef:

nah, om het nou verloving te noemen... Langzamerhand wordt het gewoon duidelijk dat je altijd bij elkaar wilt blijven, maar daar ga ik geen feest voor geven ofzo. Feest komt wel als we gaan trouwen.

scheelt weeer wat geld :mrgreen: :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 aug 2003 07:38

wanneer maak je ongeveer bekend dat je wilt gaan verloven?? ik bedoel dan het sturen van kaartjes met daarop wanneer het is? en wanneer moet je je ring uitzoeken om het op tijd klaar te laten zijn?

Terug naar “Archief”