Thema fotowedstrijd maand Januari: Mens in zijn omgeving

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 09 dec 2004 21:49

sela je kunt de foto's beter in deze topic plaatsen zo blijft het discusieren over de inzendingen en de inzendingen zelf wat gescheiden wel zo prettig
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=440396#440396

sela

Berichtdoor sela » 09 dec 2004 21:51

heb daar al een zonsondergang geplaatst.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 09 dec 2004 22:16

Tis voornamelijk om straks makkelijk een poll aan te kunnen maken.
Als er eerst 10 pagina's geklets doorgeworsteld moet worden komt die poll er nooit.
In het scherm om een poll aan te maken zie je namelijk alleen platte tekst en geen foto's.
Nu weet ik dat er in elke posting (dus voor elke naam) een inzending staat.
Gaat al een stuk sneller.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 dec 2004 22:34

Het onderscheid tussen de topics is begrijpelijk, maar mi. in de praktijk net zo onhoudbaar als het niet mogen feliciteren in het nieuwe-stelletjes-topic.

sela

Berichtdoor sela » 09 dec 2004 22:36

ik sprak gewoon ff in beeld in plaats van in woorden, was niet direct bedoeld als inzending al heeft het natuurlijk wel met licht te maken en zijn het ook geen bewerkte maar wel digitale foto's.
excuses voor de onderbreking met beeld, wilde niet irritant overkomen oid.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 09 dec 2004 22:46

Aragorn schreef:Het onderscheid tussen de topics is begrijpelijk, maar mi. in de praktijk net zo onhoudbaar als het niet mogen feliciteren in het nieuwe-stelletjes-topic.

Ligt eraan wie er mod Aragorn :)
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 10 dec 2004 01:21

Ik heb de foto van de zon wel zelf gemaakt .. het is niet de hele foto. Op de hele foto staat ook nog een bijzon.

Ik wil ook nog wel een foto maken van een cola light fles hoor .. geen probleem ... maar dan krijg je dus bijna dezelfde bewerking.

Laat er idd duidelijke afpraken komen over wat er wel en niet mag qua bewerking.
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

roger
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor roger » 10 dec 2004 01:42

mensuh, die hele verkiezing is nu zo vaag geworden als het maar kan:
wel/niet bewerkt,
sommige hebben meerdere foto's geplaatst.

dus ff duidelijkheid nu:
wat zijn de spelregels?
welke foto plaats je om mee te dingen?

mij persoonlijk gezien ga ik voor de onbewerkte foto's,
is gewoon eerlijk, iedereen maakt dan dezelfde kans, als ik dit zo zie,
verlangen veel mensen trug naar de kleuterschool, met van die "knip en plakwerkjes" :mrgreen:

Heb m'n foto nu ook truggetrokken uit de verkiezing, maak eerst eens duidelijke spelregels, zodat iedereen weet wat hij of zij kan inzenden om eerlijk mee te spelen.

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 10 dec 2004 02:29

Kijk ...

Laten we vaststellen: er mag bewerkt worden ! Quote Spons: Zodra spons zijn fotobwerkingsprogramma heeft gevonden gaat hij er ook een opzetten. In dit topic. (eerste post).

Om te beginnen zijn er geen duidelijke afspraken gemaakt over hoever een bewerking mag gaan of niet ... Alleen helderheid aanpassen werd er hier en daar gezegd: maar kijk nu naar de eerste inzending! Dat vind ik ook al een vrij rigoreuze bewerking!

Bewerking toestaan heeft naast nadelen ook een aantal voordelen. Je betrekt hier meer mensen in de wedstrijd. (de 1 kan t beter bewerken en de ander beter foto's schieten) en je krijgt meer variatie in de inzendingen.

Ook is er onduidelijkheid of het een recente foto moet zijn (dus speciaal gemaakt voor het thema) of dat het ook een archieffoto mag zijn. Ook worden in het topic "Inzendingen" door meerderen meerdere foto's geplaatst ... dat kan sowieso niet de bedoeling zijn denk ik !

Het is misschien verstandig om te zeggen dat of alle bewerkingen toegestaan mogen worden, of geen 1! En bij de optie "alles toegestaan" zou je zeggen dat alle gebruikte beeldmatriaal van jezelf moet zijn. Wat je ook beslist ... het is moeilijk controleerbaar. Je moet vertrouwen in elkaars eerlijkheid.
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 10 dec 2004 10:10

Ik ben het helemaal eens met The Shadow dat er duidelijke regels moeten komen en dat we dan toch nog elkaar daarin moeten vertrouwen.

De opties zijn duidelijk, maar mijn keuze is dan weer niet zo makkelijk. Ik wil aan de ene kant dat het een wedstijd is waarvoor mensen speciaal nieuwe foto's maken en de bewerking doen in het maken zelf (dus geen programma's achteraf, gewoon 20 plaatjes schieten en de mooiste selecteren).
Aan de andere kant zie ik ook wel in dat het dan wel heel erg een fotografenwedstijd wordt, waarbij een heleboel mensen iets zullen hebben van: 'dat is mij te moeilijk' en 'daar is mijn plaatje niet mooi genoeg voor'. Of dat echter opgelost wordt door collages toe te staan (waarmee het bewerken ook ingeperkt wordt: liever niet met filters en ingevoegde lijnen e.d. knoeien, maar gewoon het knippen-en-plakken-met-de-computer-idee) weet ik niet. Misschien dat juist de die-hard fotografen hierdoor afgeschrikt zullen worden, omdat je met een collage een heel ander effect kunt bereiken dan met een foto alleen.

Verder dunkt me dat we het gewoon met zijn allen over die regels eens moeten worden. Misschien kunnen we de regels ook per maand aanpassen, om eens te kijken wat het oplevert (de ene maand alleen eigen, originele foto's, niks geen filter of wat dan ook eroverheen na het schieten, de andere maand knip-en-plak-stukken bestaande uit 20 eigen foto's toestaan)

Het gebruiken van andermans foto's voor collages maakt het meer tot een plaatjesbewerking, en dat is dus wat mij betreft precies buiten de grens van een fotowedstrijd. Hoe jammer dat af en toe ook is.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 12 dec 2004 11:46

de aarde

Ik vind de beeldtaal op dit forum een beetje armoedig . . . dit bedoel ik niet negatief, maar opbouwend. Het zou kunnen dat de beeldtaal hier vooraal gericht is op de natuur. . . . maar er zijn toch wel meer verwijzingen om ons heen die met licht te maken hebben? Go out en schiet foto's. Als je echt gaat zoeken vindt je veel meer dat met licht te maken heeft dan alleen zonsondergangen!

Anyway . . . scape is dus op zoek naar diversiteit. Als dan alle foto's op een rij staan kunnen we veel meer leren over het 'licht' in deze wereld d.m.v. fotografie.

peace, scape

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 12 dec 2004 12:33

Geweldige foto, Scape! net of je met die fiets op de maan staat :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

sela

Berichtdoor sela » 12 dec 2004 12:55

scape schreef: Ik vind de beeldtaal op dit forum een beetje armoedig . . . dit bedoel ik niet negatief, maar opbouwend. Het zou kunnen dat de beeldtaal hier vooraal gericht is op de natuur [...]

jeah, terug dan maar naar de wortels van ons bestaan. refoweb -> kunsttopic -> foto -> Het Licht..

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 12 dec 2004 13:06

Ik hb diverse fotoos van landschappen maar die staan er al zoveel.

Heb gisteren een nieuwe foto gemaakt voor dit thema

http://nl.msnusers.com/_Secure/0RwBmAxUVGupSDXaE8UF0hsDixGyMjZQCobig7WMJ1wfiFlBTcVnONrHgKqlNaAG67hqSP*5STuJ47Qk!0CIB*XBYuvVjZmJWBqKg6gfkToI/test%20013.jpg?dc=4675501283964653160

waarom werk de img tag niet????

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 12 dec 2004 13:12

sela schreef:
scape schreef: Ik vind de beeldtaal op dit forum een beetje armoedig . . . dit bedoel ik niet negatief, maar opbouwend. Het zou kunnen dat de beeldtaal hier vooraal gericht is op de natuur [...]

ja scape, helemaal gelijk in, laten we teruggaan naar de wortels van ons bestaan. refoweb -> kunsttopic -> foto -> Het Licht..

Zeker Sela, Ik zie een vrouw met een verlicht gezicht, de houding is ootmoed. Verder lijkt het een krijsing tussen Maria en het melkmeisje van Vermeer . . . associatief: ootmoed, warmte een icoon, de moeder(melk) . . . . je foto prikkelt me in ieder geval, thanks.

Gershwin schreef:Geweldige foto, Scape! net of je met die fiets op de maan staat :)

Ja, ik vond het ook cool dat iemand zo'n enorme poster geplakt had. Ik hou er van om door de stad te zwerven en zo allerlei mooie zaken te ontdekken. Mijn stad wordt vaak las donker door veel christenen omschreven, maar er is zoveel moois . . . mij geeft het in ieder geval moed en hoopvol.

peace, Scap3

Terug naar “Archief”