Halve communisten? Dat is weer zo melkert-compromis.
Foei Tabitha.
Het zijn of communisten of niet communisten, maar niet iets er tussenin.
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Halve communisten? Dat is weer zo melkert-compromis.
dat ze duidelijk kiezen en geen compromissen zoeken.
ik ben niet van die massa.
sela schreef:sgp zal ik niet snel stemmen.
sela schreef:antiglobalist. nee, maar wel andersglobalist. globalisering van de wereld is op zich ok, mits cultuur behouden mag worden en de verschillen kleiner worden.
sela schreef:nog beloofd..waarom rood?
betreffende het communisme dat direct in uw gedachten opkwam: inderdaad, klassenstrijd... minder verschillen in inkomens en klasse.
En jij denkt dus dat met rood een periode van sociale gelijkheid aanbreekt???? De USSR heeft aangetoond dat dat ook met rood niet mogelijk is, want er zal altijd een 'heersende elite' zijn en juist door de mogelijkheden die het communisme liet voor de politieke medewerkers, waren deze zo corrupt als het maar zijn kan.geen macht voor de rijken en de ethiek overlaten aan hen die van de economische belangen profiteren.
Is dat eerlijke verdeling van macht, als de macht alleen voor de armen is? Beiden horen hun plek te krijgen.de vrije markt kent geen moraal. neoliberale ideologie drijft me ver weg van bush en o.a. het cda met hun betrekkingen overzee. het buidt mensen uit. verschillen in welvaart. en dat is niet wat god wil mijns inziens.
De vrije markteconomie is mijns inziens inderdaad gebaseerd op egoisme, maar het is wel een enorm sterk economisch systeem gebleken. Noem jij eens een economisch systeem dat wel een moraal heeft, ik ben het nog nooit tegengekomen.
Wat betreft die uitbuiting: Worden er in Nederland zovelen uitgebuit??.een veiliger nederland van bovenaf? jeah, als het god betreft, maar we zullen never nooit in een theocratie leven, denk ik. we moeten m.i., de mensen die hier verblijven een eerlijke kans geven op integratie, emancipatie en participatie. en dus accepteren dat ze andere normen en waarden hebben
Hier hoef je geen rood voor te stemmen, dit vind het CDA ook.nu ja, standpunten ten aanzien van de huidige bezuinigingen en het privatiseringen laten zich raden. zie hier: daarom vindt sela rood een verantwoordere keuze dan de sgp, de cu of het cda.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten