Stemkeuze van christenen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 23:13

Halve communisten? Dat is weer zo melkert-compromis.

Foei Tabitha.

Het zijn of communisten of niet communisten, maar niet iets er tussenin.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

sela

Berichtdoor sela » 08 nov 2004 23:14

dat ze duidelijk kiezen en geen compromissen zoeken.
ik ben niet van die massa.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 23:16

Optimatus schreef:Halve communisten? Dat is weer zo melkert-compromis.

Ik heb niet gezegd dat de andere helft niet-communistisch was :wink:

[/quote]

dat ze duidelijk kiezen en geen compromissen zoeken.

Dan kun je ook SGP stemmen :)
Wat betreft dat niet van de massa zijn, er zijn massa's studenten die SP stemmen (in mijn omgeving in ieder geval).
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

sela

Berichtdoor sela » 08 nov 2004 23:18

sgp zal ik niet snel stemmen. :oops:

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 23:21

sela schreef:sgp zal ik niet snel stemmen. :oops:

Kun je verklaren waarom je SP stemt?

Mijns inziens zijn ze bijna communistisch, hebben ze een zeer eenzijdig buitenlands beleid, en schuilt er achter hun ideologie een onrealisme en naiviteit.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

sela

Berichtdoor sela » 08 nov 2004 23:21

nu ben ik ook student. och, toch een massa gekozen.

'k zal eerdaags onderbouwd uitleggen waarom rood een betere keuze is dan bijv. cda. u hoort nog van mij.

vrede,
sela

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 23:32

Ik zat maar te stangen, Tabitha :P

SP... Tja... ik ken die malle Driek van Vugt. Dat zegt genoeg.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 08 nov 2004 23:36

Optimatus schreef:Ik zat maar te stangen, Tabitha :P

Agnes Kant zegt mij meer dan genoeg :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 nov 2004 23:38

O, da's die muts die uit alle macht probeert plat te praten maar het eigenlijk niet kan.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 09 nov 2004 00:25

Tabitha schreef:
Optimatus schreef:Ik zat maar te stangen, Tabitha :P

Agnes Kant zegt mij meer dan genoeg :roll:

Agnes Kant moet op de elektrische stoel ofzo. Wat is dat een miep zeg...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 nov 2004 00:56

Als Agnes al op die stoel moet, wat moet jij dan wel niet?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2004 13:34

sela schreef:dat ze duidelijk kiezen en geen compromissen zoeken.

Daar heb je zeker een punt. Volgens mij zijn de SP en de SGP de meest principiele partijen van Nederland, de SP misschien wel meer dan de SGP.

sela

Berichtdoor sela » 09 nov 2004 23:13

nog beloofd..

waarom rood?
betreffende het communisme dat direct in uw gedachten opkwam: inderdaad, klassenstrijd... minder verschillen in inkomens en klasse. geen macht voor de rijken en de ethiek overlaten aan hen die van de economische belangen profiteren. de vrije markt kent geen moraal. neoliberale ideologie drijft me ver weg van bush en o.a. het cda met hun betrekkingen overzee. het buidt mensen uit. verschillen in welvaart. en dat is niet wat god wil mijns inziens. antiglobalist. nee, maar wel andersglobalist. globalisering van de wereld is op zich ok, mits cultuur behouden mag worden en de verschillen kleiner worden. een veiliger nederland van bovenaf? jeah, als het god betreft, maar we zullen never nooit in een theocratie leven, denk ik. we moeten m.i., de mensen die hier verblijven een eerlijke kans geven op integratie, emancipatie en participatie. en dus accepteren dat ze andere normen en waarden hebben. nu ja, standpunten ten aanzien van de huidige bezuinigingen en het privatiseringen laten zich raden. zie hier: daarom vindt sela rood een verantwoordere keuze dan de sgp, de cu of het cda.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2004 23:17

sela schreef:antiglobalist. nee, maar wel andersglobalist. globalisering van de wereld is op zich ok, mits cultuur behouden mag worden en de verschillen kleiner worden.

Grappig is wel dat toenemende globalisering vanzelf een trend naar lokalisering (of: het benadrukken van lokale waarden en eigenheden) met zich meebrengt.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 10 nov 2004 02:21

sela schreef:nog beloofd..

waarom rood?
betreffende het communisme dat direct in uw gedachten opkwam: inderdaad, klassenstrijd... minder verschillen in inkomens en klasse.

En jij denkt dus dat met rood een periode van sociale gelijkheid aanbreekt???? De USSR heeft aangetoond dat dat ook met rood niet mogelijk is, want er zal altijd een 'heersende elite' zijn en juist door de mogelijkheden die het communisme liet voor de politieke medewerkers, waren deze zo corrupt als het maar zijn kan.

geen macht voor de rijken en de ethiek overlaten aan hen die van de economische belangen profiteren.

Is dat eerlijke verdeling van macht, als de macht alleen voor de armen is? Beiden horen hun plek te krijgen.

de vrije markt kent geen moraal. neoliberale ideologie drijft me ver weg van bush en o.a. het cda met hun betrekkingen overzee. het buidt mensen uit. verschillen in welvaart. en dat is niet wat god wil mijns inziens.

De vrije markteconomie is mijns inziens inderdaad gebaseerd op egoisme, maar het is wel een enorm sterk economisch systeem gebleken. Noem jij eens een economisch systeem dat wel een moraal heeft, ik ben het nog nooit tegengekomen.
Wat betreft die uitbuiting: Worden er in Nederland zovelen uitgebuit??

een veiliger nederland van bovenaf? jeah, als het god betreft, maar we zullen never nooit in een theocratie leven, denk ik. we moeten m.i., de mensen die hier verblijven een eerlijke kans geven op integratie, emancipatie en participatie. en dus accepteren dat ze andere normen en waarden hebben
.

Hier hoef je geen rood voor te stemmen, dit vind het CDA ook.

nu ja, standpunten ten aanzien van de huidige bezuinigingen en het privatiseringen laten zich raden. zie hier: daarom vindt sela rood een verantwoordere keuze dan de sgp, de cu of het cda.

Het is gebleken dat de overheid de kosten van de verzorgingsstaat niet meer kunt opbrengen. Dan kan rood wel keihard roepen dat het sociale zekerheidsstelsen niet veranderd mag worden, maar daar is gewoon geen geld voor.

Terug naar “Archief”