(Wanneer)Mag je de ander veroordelen tot de hel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 21:14

jas schreef:Want nu gaan jullie in gesprek met Collateral, de duivel zelf.
Collateral schreef:Dan zal het je vast verrast hebben dat die 'duivel' voor je gebeden heeft.
Grote leugenaar. Je weet niet eens tegen wie je je gebed moet richten want je gelooft nauwelijks in het bestaan van een god, laat staan in de Enige Waarachtige God. Bovendien stel ik je gebed niet op prijs dus doe het liever maar niet. Ik weet mij geborgen door Jezus, die jij verloochent of ontkent.

jas schreef:De waarheid in pacht hebben is, er een exclusief recht op hebben.

Collateral schreef:Nee, dat is praten alsof je de enige bent die de waarheid kent. En dat doe jij. Je zegt dat je de Waarheid in je hart hebt ontvangen, maar gezien de hatelijkheid die je uitbraakt kan dat in mijn ogen alleen maar een satanische waarheid zijn. Hoe denk je zo zeker te weten dat God achter die 'waarheid' zit???

Spreuken 8:13; "De vreze des Heeren is, te haten het kwade, de hovaardigheid, en den hoogmoed, en den kwaden weg; Ik haat ook den mond der verkeerdheden."

Jas schreef:Wat jou betreft, de reden dat ik je satan noem ligt in het feit, dat je zo bewust de Bijbel verdraait. Want ik weet, dat je heel goed op de hoogte bent van de inhoud. Als je echt integer zou zijn, zou je niet heel subtiel telkens zaken verdraaien.
Collateral schreef:Dan mag jij me aanwijzen waar ik de bijbel verdraaid heb.

Je vergelijking van Genesis 1 en 2, de ontkenning van Paulus autoriteit op gebied van de Schrift, je stelling over Jezus kruiswoord "Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn", je ontkenning van Jezus Godheid, is het niet genoeg?

Jas schreef:Ik ben zo benieuwd naar je motivatie, de reden dat je op refoweb zit, en niet bijv. op satanisten.nl of wat voor andere site dan ook.

Collateral schreef:Ik zit hier om te leren en waar nodig mijn overtuiging te veranderen of juist sterker te laten worden. Met het satanisme heb ik niks; (moderne) satanisten zijn atheïstisch en dat ben ik absoluut niet. Ze hebben wel meer kaas gegeten van liefde dan jij, misschien kan jij wat van ze leren?
De satanisten zijn volgelingen van satan, derhalve komen al hun gevoelens van wat jij liefde noemt, uit een verkeerde bron, nl. satan zelf. En daar moet ik een voorbeeld aan nemen? Ik kan me overigens wel voorstellen dat je dat vindt.
Collateral schreef:Later heb ik boeken gelezen over de waarheidsgetrouwheid van de bijbel. In deze boeken werd duidelijk gemaakt dat het zeer onaannemelijk is, dat de bijbel historisch correct is. Het ontstaansproces van de bijbel wordt uitgelegd, waardoor het ook begrijpelijk is waarom de bijbel in ontstaan zoals ze is ontstaan. Het lullige is alleen, dat je dat als leek niet ziet. Daarom zijn en worden er zo veel mensen misleid door het Christendom. Verder heb ik veel geleerd van de diverse 'Bestaat God-topics' op het 'Levenschap & Wetensbeschouwing'-forum van http://gathering.tweakers.net. Ik kwam zodoende tot de overtuiging dat de bijbel mensenwerk is, net als bijvoorbeeld de Koran. Er is wel geschreven over God, maar niet door God.
Jas schreef:Als een mens nog in zijn natuurlijk staat is, dus onbekeerd, dan redeneert hij ook vanuit die staat. Zo ook de wetenschap. De gelovige neemt het zaligmakendgeloof van God uit Diens handen aan. Verder wordt de gelovige onderwezen in de Schrift door de Heilige Geest en gaat hij zien wat een heerlijk Godswerk de Bijbel is van kaft tot kaft. Maar de natuurlijke mens wil bewijs zien vanuit de wetenschap, hetgeen er niet is. Daarom lezen we ook in Hebr. 11:1; "Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet".
Collateral schreef:Natuurlijk. En religie is de opium voor het volk. Waarom heeft God, de almachtige God dan de bijbel niet laten stroken met de wetenschap?

Je motivatie is duidelijk. Wie ben jij dan wel dat je God naar het waarom vraagt? Dus de tekst die ik aanhaal uit Hebr. wijs je ook af?
Je doet me denken aan de profeet Micha in de geschiedenis van Achab, waarvan we lezen in 1 Kon. 22;20-22;"En de HEERE zeide: Wie zal Achab overreden, dat hij optrekke en valle te Ramoth in Gilead? De een nu zeide aldus, en de andere zeide alzo.
Toen ging een geest uit, en stond voor het aangezicht des HEEREN, en zeide: Ik zal hem overreden. En de HEERE zeide tot hem: Waarmede?
En hij zeide: Ik zal uitgaan, en een leugengeest zijn in den mond van al zijn profeten. En Hij zeide: Gij zult overreden, en zult het ook vermogen; ga uit en doe alzo.
Nu dan, zie, de HEERE heeft een leugengeest in den mond van al deze uw profeten gegeven; en de HEERE heeft kwaad over u gesproken. " En zo is het ook hier op refoweb. De Heere heeft je toegestaan een leugengeest te zijn en niemand merkt op in welke mate je dat bent. Er is een blindheid over deze arme reformatorische, veelal jonge mensen gekomen, die zijn weerga niet kent. Ik zou je bijna willen smeken ze met rust te laten maar dat mag ik niet. Ze zullen verhard worden tot het oordeel, sommigen uitgezonderd. Dus doe wat je moet doen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 21:18

Collateral schreef:
jas schreef:Maar ik vind dat je wel iets heftiger Collateral moet verdedigen hoor. Want zo kom je nooit in de hemel. Je moet veel beter je best doen om het die baälpriester naar de zin te maken.

Wee jou, farizeër, want je gaat voorbij aan de liefde Gods.

Baälpriester... je bent wel origineel.

Nee, ik ben geen farizeër, ik doe me niet anders voor dan ik ben. Ik kom op voor Gods heilig Recht, omdat ik daartoe geroepen ben. Dat is mijn enige motivatie. En alleen met erkenning van Gods Recht kan ook ware liefde ontstaan, liefde die uit God is. Ik heb God van ganser harte lief, en mijn naasten als mijzelf. Maar daaruit vloeit tevens een harde strijd als de Waarheid in het geding is. Geloof me, ik zou veel liever deze correspondentie niet voeren.

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 03 nov 2004 21:24

:shock: waar gaat dit over ik dacht dat onzin niet mocht...

Beste Jas..

Ik denk niet dat je God een plezier doet met jou uitspraken..
1kor13:2
Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen-had ik de liefde niet, ik zou niets zijn

tot zo ver even
Laatst gewijzigd door yezz op 03 nov 2004 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 21:26

JialiKelly schreef:oh nee, help, inderdaad :mrgreen:

Sjongejonge... en op blz 2 zei hij toch écht dat hij het Oordeel in de Handen van zijn Meester zou leggen!
Dat is meneer Jas vást vergeten, anders had ie zn mond wel gehouden.
Jij weet helemaal niet waar je het over hebt. Ik hoor weinig inhoudelijk argumenten van je m.b.t. de meningen van Collateral en wat ik gefundeerd tegen hem ingebracht heb. Als je de Waarheid liefhad, zou je je daar wel meer op richten dan op mij te vitten. Ik ben ook niet begonnen om hier op jullie te vitten of je te beledigen. Ik richt me puur op Collateral vanwege zijn satanische ideëen. Maar blijkbaar is het nog niet goed tot je doorgedrongen dat hij die heeft en dat hij jullie zand in de ogen strooit. Ik hoop dat je eens wakker wordt. Ik wens niemand, maar dan ook niemand naar de hel, behalve de duivel zelf. En ik weet wie de vorst der duisternis is, ik ga niet voor niets zo tekeer tegen hem. Ik heb genoeg in zijn aanwezigheid verkeert, maar ben door God uit zijn rijk en heerschappij verlost. Als je mijn ervaringen daarin had, zou je me wellicht beter begrijpen. Deze man is levens en levensgevaarlijk. Het spijt me, als ik daardoor bij jullie zo hard moet overkomen, maar dit moet echt, zonder pardon. Ik zei man, maar ik bedoel persoon.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 21:29

JialiKelly schreef:Misschien moet hij dan zijn eigen bijbel maar eens gaan schrijven.

Jas 6:5 zegt :
Trek ten strijde tegen valse godsdiensten met Veroordeling, Verdoeming en Hatelijkheid. En de meeste van die is Verdoeming.

Zoiets.

Nee ok, das een beetje flauw. Maar ik vind het zo hemeltergend dat meneer hier zonder pardon andere mensen naar de hel dúrft te wijzen, dat hij Gods plaats in durft te nemen.

Ik verwijs geen mensen naar de hel. Ik verwijs de satan naar de hel en Gods plaats innemen? Je bent gestoord. Je hebt geen idee van Gods grootheid als je zoiets zegt. Alsof een mens ook maar een deeltje van God zou kunnen overnemen. Dat neemt niet weg dat wij Hem moeten volgen en valse godsdiensten moeten bestrijden conform de Bijbel. Je hebt wel leuke hatelijke zinnetjes over me, lekker subtiel vals, maar kom eens met een goed verhaal gebaseerd op Gods Woord.

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 03 nov 2004 21:29

Collateral schreef:
Aragorn schreef:Het probleem is alleen dat spirituele zaken zich niet laten kennen door de empirische wetenschap en derhalve niet getoetst kunnen worden door de wetenschap. Op dit gebied heb je dus weinig aan deze "meest objectieve realiteit"; het is hooguit handig om randverschijnselen te verklaren.

In zekere zin kan dat wel. Er zijn proeven gedaan waarbij bleek dat stimulatie van bepaalde gebieden in de hersenen goddelijke ervaringen tot gevolg hadden. Ook bepaalde drugs wekken dergelijke ervaringen op.

Ook een hogere realiteit kan empirisch verklaard worden, althans, dat is mijn overtuiging. (Ik ken weinig andere wetenschappers die die overtuiging delen, ze zullen het wel eng vinden. :) ) Maar er zijn mensen geweest die het bestaan van een 'geestenwereld', of beter gezegd spirituele realiteit, min of meer empirisch bewezen hebben door middel van uittreding. Dat vind ik overigens bere-interessant :)

Die proeven zijn idd gedaan. Maar dan nog, weet je niet of op het moment dat mensen bepaalde goddelijke ervaringen hebben of dit komt doordat God in hun werkt en daardoor die hersendelen actief worden of dat die hersendelen zomaar opeens actief worden. Biologische verklaringen van ervaringen, sluiten het werk van God niet uit. Dat je die ervaringen op kan wekken met bijv. stroomstootjes of drugs sluit niet uit dat ook God dit op kan wekken in een persoon.

Dat is misschien wel interessant, maar ook gevaarlijk. Ik heb daar ook wel eens een boek over gelezen, over dat een jongen meedeed aan proeven in een onderzoekscentrum waar ze dat onderzochten. Dan brachten ze iemand in een bepaalde extase (of hoe noem je dat) waarin uittreding plaatsvond. Maar die jongen maakte echt heel enge dingen mee en een andere jongen die met hetzelfde onderzoek meegedaan had, was daardoor helemaal gek geworden en beheerst door stemmen ed. Dus ja... weinig positiefs over te melden. Maar veel weet ik er niet van.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 21:31

Ik heb God van ganser harte lief, en mijn naasten als mijzelf. Maar daaruit vloeit tevens een harde strijd als de Waarheid in het geding is. Geloof me, ik zou veel liever deze correspondentie niet voeren.

Ik waardeer je strijd voor de waarheid, dat doe ik ook. Je begrijpt alleen nog steeds niet dat we niet die strijd veroordelen, maar je grove , harteloze uitspraken over de eeuwige eindbestemming van je naasten die je zo lief hebt.

Collateral schreef:Ik wantrouw die realiteit niet, ik sta alleen heel kritisch tegenover uitspraken erover. Omdat ik weet dat er niks zinnigs over te zeggen is

DE bijbel zegt er iets heel zinnigs over :wink:
maar ik begrijp wat je bedoeld....daar stopt bewijzen en komt het geloof. Mijns inziends.

Mijn ervaring is vaak, dat die mensen wetenschappers zijn op gebieden die bijbelsoevereiniteit niet uitsluiten.

Laat ik het zo zeggen: het serieus nemen van de historisch-kritische exegese of de biologie sluit wat mij betreft bijbelvastheid uit.?

Wat noem je bijbelvastheid? Dat alles in de bijbel letterlijk is? WAnt jij lijkt te zeggen dat je zelfs de bijbel als Gods Woord niet kan rijmen met de wetenschap. Of begrijp ik je dan verkeerd.
Daarbij ben ik benieuwd naar jouw bevindingen van de historisch-kritische exegese. Ik denk namelijk dat mensen selectief lezen. Zo zijn er historische-kritische boeken die aantonen dat bv Jezus wel bestaan heeft en andere treffende zaken rond het ontstaan van de bijbel.
Uiteindelijk hang je persoonlijk aan de ene theorie meer waarde als zijnde aannemelijk. maar ik geloof er niet zo in dat je 100% stellig kan zeggen dat bepaalde wetenschap de vastheid van de bijbel uitsluit.(en mocht ik het mis hebben, op welke wetenschap doel je?) Eveneens kan je niet 100% wetenschappelijk aantonen dat de bijbel vast is. Dat is een zaak van geloof....
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 21:40

jas schreef:Grote leugenaar. Je weet niet eens tegen wie je je gebed moet richten want je gelooft nauwelijks in het bestaan van een god, laat staan in de Enige Waarachtige God. Bovendien stel ik je gebed niet op prijs dus doe het liever maar niet. Ik weet mij geborgen door Jezus, die jij verloochent of ontkent.

Ik blijf bidden, of je het wilt of niet. Een ziek kind stelt het medicijn ook niet op prijs, maar dat is geen reden om het niet te geven. En mocht ik inderdaad de leugenaar ben die jij noemt, dan hoop ik dat God me daarvan overtuigt.

Verder ben je zelf, om met je eigen termen te spreken, een grote leugenaar. Ik ontken het bestaan van Jezus niet. Ik twijfel alleen of hij bestaan heeft.

jas schreef:De waarheid in pacht hebben is, er een exclusief recht op hebben.

Collateral schreef:Nee, dat is praten alsof je de enige bent die de waarheid kent. En dat doe jij. Je zegt dat je de Waarheid in je hart hebt ontvangen, maar gezien de hatelijkheid die je uitbraakt kan dat in mijn ogen alleen maar een satanische waarheid zijn. Hoe denk je zo zeker te weten dat God achter die 'waarheid' zit???

Spreuken 8:13; "De vreze des Heeren is, te haten het kwade, de hovaardigheid, en den hoogmoed, en den kwaden weg; Ik haat ook den mond der verkeerdheden."

Je draait om de hete brij heen. Ik herhaal mijn vraag: hoe denk je zo zeker te weten dat God achter die 'waarheid' zit?

Jas schreef:Wat jou betreft, de reden dat ik je satan noem ligt in het feit, dat je zo bewust de Bijbel verdraait. Want ik weet, dat je heel goed op de hoogte bent van de inhoud. Als je echt integer zou zijn, zou je niet heel subtiel telkens zaken verdraaien.
Collateral schreef:Dan mag jij me aanwijzen waar ik de bijbel verdraaid heb.

Je vergelijking van Genesis 1 en 2, de ontkenning van Paulus autoriteit op gebied van de Schrift, je stelling over Jezus kruiswoord "Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn", je ontkenning van Jezus Godheid, is het niet genoeg?

Ik heb geen enkele tekst verdraaid. Ik ontken slechts de waarheid achter sommige teksten. Ik kom nog in het andere topic op de vergelijking van Genesis 1 en 2 terug, en ik zal je dan nog een hersenkraker geven.
De stelling over Jezus' kruiswoord kon ik niet rijmen met de twaalf artikelen des geloofs ("nedergedaald ter helle en ten derde dage opgestaan"). Maar die heb jij natuurlijk allang voor jezelf herschreven.

En daar moet ik een voorbeeld aan nemen? Ik kan me overigens wel voorstellen dat je dat vindt.

Je kan een voorbeeld aan hun liefde nemen, dunkt me.

En zo is het ook hier op refoweb. De Heere heeft je toegestaan een leugengeest te zijn en niemand merkt op in welke mate je dat bent.

Och, nee. Ze zijn het allemaal zo roerend met me eens... gelukkig merken ze jouw leugens net zo goed op als mijn stellingen die ze niet geloven.

Ik geloof nooit dat God iemand als ik, die op een natuurlijk zeer gebrekkige manier zoekt naar Hem, op een dwaalspoor zet. Maar dat zal jij waarschijnlijk niet begrijpen, want jij gelooft liever in die hatende onmachtige narcistische schijngod van je, die je volstopt met haat.

Er is een blindheid over deze arme reformatorische, veelal jonge mensen gekomen, die zijn weerga niet kent.

Het is een verschrikking. De valsche leer viert hoogtij. Doe iets! Grijp een zwaard en hak erop in. Vermoord een politicus!

Of... ga je eindelijk eens afvragen of je radicale ideën geen zinsbegoocheling zijn. Je bent namelijk de eerste voor mij die ik zulke radicale dingen hoor uitkramen, en het lijkt me vreemd als de rest van alle mensen die ik ken het fout hebben en jij niet. Maar waarschijnlijk is dit tegen dovemansoren gezegd, want als iemand eenmaal het idee heeft dat God hem iets heeft geopenbaard, is het er meestal met geen mogelijkheid uit te krijgen.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 21:49

just_mary schreef:
Collateral schreef:
Aragorn schreef:Het probleem is alleen dat spirituele zaken zich niet laten kennen door de empirische wetenschap en derhalve niet getoetst kunnen worden door de wetenschap. Op dit gebied heb je dus weinig aan deze "meest objectieve realiteit"; het is hooguit handig om randverschijnselen te verklaren.

In zekere zin kan dat wel. Er zijn proeven gedaan waarbij bleek dat stimulatie van bepaalde gebieden in de hersenen goddelijke ervaringen tot gevolg hadden. Ook bepaalde drugs wekken dergelijke ervaringen op.

Ook een hogere realiteit kan empirisch verklaard worden, althans, dat is mijn overtuiging. (Ik ken weinig andere wetenschappers die die overtuiging delen, ze zullen het wel eng vinden. :) ) Maar er zijn mensen geweest die het bestaan van een 'geestenwereld', of beter gezegd spirituele realiteit, min of meer empirisch bewezen hebben door middel van uittreding. Dat vind ik overigens bere-interessant :)

Die proeven zijn idd gedaan. Maar dan nog, weet je niet of op het moment dat mensen bepaalde goddelijke ervaringen hebben of dit komt doordat God in hun werkt en daardoor die hersendelen actief worden of dat die hersendelen zomaar opeens actief worden. Biologische verklaringen van ervaringen, sluiten het werk van God niet uit. Dat je die ervaringen op kan wekken met bijv. stroomstootjes of drugs sluit niet uit dat ook God dit op kan wekken in een persoon.

Maar wat ik belangrijker vind: het sluit ook niet uit dat iemand op basis van vermeende godservaringen onzin uit gaat kramen. En daarmee was ik van een prangende vraag verlost: hoe het kon dat meerdere mensen die God schenen te kennen, meerdere (soms totaal afwijkende) meningen hadden.

Misschien interessant: de indianen die vroeger mescaline (een vrij onschuldige hallucigene drug, afkomstig uit de Peyote-cactus) gebruiken, zeiden: de blanken gaan naar de kerk om over Jezus te horen, maar wij praten met hem in onze tipi's. :)

Dat is misschien wel interessant, maar ook gevaarlijk. Ik heb daar ook wel eens een boek over gelezen, over dat een jongen meedeed aan proeven in een onderzoekscentrum waar ze dat onderzochten. Dan brachten ze iemand in een bepaalde extase (of hoe noem je dat) waarin uittreding plaatsvond. Maar die jongen maakte echt heel enge dingen mee en een andere jongen die met hetzelfde onderzoek meegedaan had, was daardoor helemaal gek geworden en beheerst door stemmen ed. Dus ja... weinig positiefs over te melden. Maar veel weet ik er niet van.

Ik heb er een boek over gelezen. Het is inderdaad niet niks, maar als je een vaste geest hebt, is het ongevaarlijk, denk ik. Je kunt wel schrikken van bepaalde dingen, maar dat komt omdat je een heel andere wereld gewend bent. Ook is het zo dat er bepaalde omgevingen zijn in die realiteit, waar alles bepaald wordt door je gedachten. In die omgevingen kan het beangstigend zijn, als je gedachten niet zuiver zijn.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 21:57

meschianza schreef:
Collateral schreef:Ik wantrouw die realiteit niet, ik sta alleen heel kritisch tegenover uitspraken erover. Omdat ik weet dat er niks zinnigs over te zeggen is

DE bijbel zegt er iets heel zinnigs over :wink:

De bijbel zegt in mijn ogen heel zinnige dingen, maar ik zie het vooral als een door mensen geschreven boek. :)

maar ik begrijp wat je bedoeld....daar stopt bewijzen en komt het geloof. Mijns inziends.

Mijns inziens ook hoor :)

Mijn ervaring is vaak, dat die mensen wetenschappers zijn op gebieden die bijbelsoevereiniteit niet uitsluiten.

Laat ik het zo zeggen: het serieus nemen van de historisch-kritische exegese of de biologie sluit wat mij betreft bijbelvastheid uit.?

Wat noem je bijbelvastheid? Dat alles in de bijbel letterlijk is? WAnt jij lijkt te zeggen dat je zelfs de bijbel als Gods Woord niet kan rijmen met de wetenschap. Of begrijp ik je dan verkeerd.

Als je de bijbel letterlijk neemt kom je in conflict met de biologie, als je de historisch-kritische exegese serieus neemt, kom je in mijn ogen ook met een groot deel van de rest van de bijbel in conflict.

Daarbij ben ik benieuwd naar jouw bevindingen van de historisch-kritische exegese. Ik denk namelijk dat mensen selectief lezen. Zo zijn er historische-kritische boeken die aantonen dat bv Jezus wel bestaan heeft en andere treffende zaken rond het ontstaan van de bijbel.

Dat Jezus wel bestaan heeft, daar twijfel ik aan, maar daar kan ik wel in komen. Maar niet dat hij opgestaan is uit de doden bijvoorbeeld. Maar daar hoop ik in het andere topic op terug te komen.

Uiteindelijk hang je persoonlijk aan de ene theorie meer waarde als zijnde aannemelijk. maar ik geloof er niet zo in dat je 100% stellig kan zeggen dat bepaalde wetenschap de vastheid van de bijbel uitsluit.(en mocht ik het mis hebben, op welke wetenschap doel je?) Eveneens kan je niet 100% wetenschappelijk aantonen dat de bijbel vast is. Dat is een zaak van geloof....

Ik ben ook nergens 100% zeker van, behalve dat ik besta. :) Voor de rest acht ik slechts het ene aannemelijker dan het andere. En ik heb mijn redenen om aan te nemen dat de bijbel mensenwerk is. Een prachtig werk, maar mensenwerk.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 nov 2004 21:59

jas schreef:
JialiKelly schreef:Misschien moet hij dan zijn eigen bijbel maar eens gaan schrijven.

Jas 6:5 zegt :
Trek ten strijde tegen valse godsdiensten met Veroordeling, Verdoeming en Hatelijkheid. En de meeste van die is Verdoeming.

Zoiets.

Nee ok, das een beetje flauw. Maar ik vind het zo hemeltergend dat meneer hier zonder pardon andere mensen naar de hel dúrft te wijzen, dat hij Gods plaats in durft te nemen.

Ik verwijs geen mensen naar de hel. Ik verwijs de satan naar de hel en Gods plaats innemen? Je bent gestoord. Je hebt geen idee van Gods grootheid als je zoiets zegt. Alsof een mens ook maar een deeltje van God zou kunnen overnemen. Dat neemt niet weg dat wij Hem moeten
volgen en valse godsdiensten moeten bestrijden conform de Bijbel. Je hebt wel leuke hatelijke zinnetjes over me, lekker subtiel vals, maar kom eens met een goed verhaal gebaseerd op Gods Woord.

Je blijft een grapjas. Je verwijst geen mensen naar de hel, maar satan. Vervolgens noem je Collateral satan en doe je het dus alsnog. :)

En als ik je naam er niet bij had zien staan en zou ik bijna denken dat dit stukje aan jou gericht was. Probeer je eigen beschuldigingen eens objectief te bekijken en leg ze naast je posts hier. Ik kan je alvast verklappen: het resultaat is verbluffend. 8)

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 03 nov 2004 22:14

Collateral schreef:Ik ben ook nergens 100% zeker van, behalve dat ik besta. :)

Ook al ben ik er dan niet 100% zeker van, ik geloof er wel 100% in. :)
Laatst gewijzigd door just_mary op 03 nov 2004 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 03 nov 2004 22:14

Collateral schreef:Ik ben ook nergens 100% zeker van, behalve dat ik besta. :) Voor de rest acht ik slechts het ene aannemelijker dan het andere. En ik heb mijn redenen om aan te nemen dat de bijbel mensenwerk is. Een prachtig werk, maar mensenwerk.

De Bijbel is zeker weten door mensen geschreven. De Bijbel zou je in die zin kunnen zien als een geschiedenisboek. Het verhaalt de geschiedenis van Israel.
Maar... het is meer dan dat. Veel meer dan dat. Door dit boek, door mensen geschreven, wil God ons zich aan ons openbaren. Wil Hij ons vertellen door de Bijbel vertellen wie Hij is en wie Hij voor ons wil zijn. Wie wij zijn en hoe we verlost kunnen worden, hoe onze schuld vergeven kan worden.
Ik hoop echt zo verschrikkelijk dat je dat ook gaat geloven!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 22:17

just_mary schreef:
Collateral schreef:Ik ben ook nergens 100% zeker van, behalve dat ik besta. :) Voor de rest acht ik slechts het ene aannemelijker dan het andere. En ik heb mijn redenen om aan te nemen dat de bijbel mensenwerk is. Een prachtig werk, maar mensenwerk.

De Bijbel is zeker weten door mensen geschreven. De Bijbel zou je in die zin kunnen zien als een geschiedenisboek. Het verhaalt de geschiedenis van Israel.
Maar... het is meer dan dat. Veel meer dan dat. Door dit boek, door mensen geschreven, wil God ons zich aan ons openbaren. Wil Hij ons vertellen door de Bijbel vertellen wie Hij is en wie Hij voor ons wil zijn. Wie wij zijn en hoe we verlost kunnen worden, hoe onze schuld vergeven kan worden.

Jij bent geen vrouw van je woord hè?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 nov 2004 22:23

jas schreef:
just_mary schreef:

Jij bent geen vrouw van je woord hè?

Nee, gelukkig niet, dan zou ze ook enge dingen gaan zeggen als ze uit zichzelf zou praten. Ze is een vrouw van God Woords, nu spreekt de bijbel:

Ik hoop echt zo verschrikkelijk dat je dat ook gaat geloven

Amen, just-mary :)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”