jas schreef:Want nu gaan jullie in gesprek met Collateral, de duivel zelf.
Grote leugenaar. Je weet niet eens tegen wie je je gebed moet richten want je gelooft nauwelijks in het bestaan van een god, laat staan in de Enige Waarachtige God. Bovendien stel ik je gebed niet op prijs dus doe het liever maar niet. Ik weet mij geborgen door Jezus, die jij verloochent of ontkent.Collateral schreef:Dan zal het je vast verrast hebben dat die 'duivel' voor je gebeden heeft.
jas schreef:De waarheid in pacht hebben is, er een exclusief recht op hebben.
Collateral schreef:Nee, dat is praten alsof je de enige bent die de waarheid kent. En dat doe jij. Je zegt dat je de Waarheid in je hart hebt ontvangen, maar gezien de hatelijkheid die je uitbraakt kan dat in mijn ogen alleen maar een satanische waarheid zijn. Hoe denk je zo zeker te weten dat God achter die 'waarheid' zit???
Spreuken 8:13; "De vreze des Heeren is, te haten het kwade, de hovaardigheid, en den hoogmoed, en den kwaden weg; Ik haat ook den mond der verkeerdheden."
Jas schreef:Wat jou betreft, de reden dat ik je satan noem ligt in het feit, dat je zo bewust de Bijbel verdraait. Want ik weet, dat je heel goed op de hoogte bent van de inhoud. Als je echt integer zou zijn, zou je niet heel subtiel telkens zaken verdraaien.
Collateral schreef:Dan mag jij me aanwijzen waar ik de bijbel verdraaid heb.
Je vergelijking van Genesis 1 en 2, de ontkenning van Paulus autoriteit op gebied van de Schrift, je stelling over Jezus kruiswoord "Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn", je ontkenning van Jezus Godheid, is het niet genoeg?
Jas schreef:Ik ben zo benieuwd naar je motivatie, de reden dat je op refoweb zit, en niet bijv. op satanisten.nl of wat voor andere site dan ook.
De satanisten zijn volgelingen van satan, derhalve komen al hun gevoelens van wat jij liefde noemt, uit een verkeerde bron, nl. satan zelf. En daar moet ik een voorbeeld aan nemen? Ik kan me overigens wel voorstellen dat je dat vindt.Collateral schreef:Ik zit hier om te leren en waar nodig mijn overtuiging te veranderen of juist sterker te laten worden. Met het satanisme heb ik niks; (moderne) satanisten zijn atheïstisch en dat ben ik absoluut niet. Ze hebben wel meer kaas gegeten van liefde dan jij, misschien kan jij wat van ze leren?
Collateral schreef:Later heb ik boeken gelezen over de waarheidsgetrouwheid van de bijbel. In deze boeken werd duidelijk gemaakt dat het zeer onaannemelijk is, dat de bijbel historisch correct is. Het ontstaansproces van de bijbel wordt uitgelegd, waardoor het ook begrijpelijk is waarom de bijbel in ontstaan zoals ze is ontstaan. Het lullige is alleen, dat je dat als leek niet ziet. Daarom zijn en worden er zo veel mensen misleid door het Christendom. Verder heb ik veel geleerd van de diverse 'Bestaat God-topics' op het 'Levenschap & Wetensbeschouwing'-forum van http://gathering.tweakers.net. Ik kwam zodoende tot de overtuiging dat de bijbel mensenwerk is, net als bijvoorbeeld de Koran. Er is wel geschreven over God, maar niet door God.
Jas schreef:Als een mens nog in zijn natuurlijk staat is, dus onbekeerd, dan redeneert hij ook vanuit die staat. Zo ook de wetenschap. De gelovige neemt het zaligmakendgeloof van God uit Diens handen aan. Verder wordt de gelovige onderwezen in de Schrift door de Heilige Geest en gaat hij zien wat een heerlijk Godswerk de Bijbel is van kaft tot kaft. Maar de natuurlijke mens wil bewijs zien vanuit de wetenschap, hetgeen er niet is. Daarom lezen we ook in Hebr. 11:1; "Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet".
Collateral schreef:Natuurlijk. En religie is de opium voor het volk. Waarom heeft God, de almachtige God dan de bijbel niet laten stroken met de wetenschap?
Je motivatie is duidelijk. Wie ben jij dan wel dat je God naar het waarom vraagt? Dus de tekst die ik aanhaal uit Hebr. wijs je ook af?
Je doet me denken aan de profeet Micha in de geschiedenis van Achab, waarvan we lezen in 1 Kon. 22;20-22;"En de HEERE zeide: Wie zal Achab overreden, dat hij optrekke en valle te Ramoth in Gilead? De een nu zeide aldus, en de andere zeide alzo.
Toen ging een geest uit, en stond voor het aangezicht des HEEREN, en zeide: Ik zal hem overreden. En de HEERE zeide tot hem: Waarmede?
En hij zeide: Ik zal uitgaan, en een leugengeest zijn in den mond van al zijn profeten. En Hij zeide: Gij zult overreden, en zult het ook vermogen; ga uit en doe alzo.
Nu dan, zie, de HEERE heeft een leugengeest in den mond van al deze uw profeten gegeven; en de HEERE heeft kwaad over u gesproken. " En zo is het ook hier op refoweb. De Heere heeft je toegestaan een leugengeest te zijn en niemand merkt op in welke mate je dat bent. Er is een blindheid over deze arme reformatorische, veelal jonge mensen gekomen, die zijn weerga niet kent. Ik zou je bijna willen smeken ze met rust te laten maar dat mag ik niet. Ze zullen verhard worden tot het oordeel, sommigen uitgezonderd. Dus doe wat je moet doen.