jas schreef:groenrondballetje schreef:jas schreef:Ja dit is dus een totaal verkeerde invalshoek. Stel dat...............
Er valt helemaal niks te stellen. God heeft in 6 dagen alles geschapen al beweert een leger van geleerden met alle bewijzen overal vandaan het tegendeel. Dat heet geloof in de Almachtige Schepper des hemels en er aarde. En dat stel-geredenaar brengt de mens in de afgrond.
Het probleem met die 6 dagen is dat het Bijbels gezien onmogelijk 6 dagen kunnen zijn geweest zoals wij die vandaag de dag kennen, beginnend met zonsopgang en eindigend met zonsondergang. Immers, Genesis 1 zegt duidelijk dat pas halverwege die 6 dagen (dag 4) de zon e.d. zijn geschapen ....
........... over de verkeerde invalshoek gesproken ...........
Kan me niet schelen of ik het kan begrijpen of niet. Ik geloof het zoals het er staat. Ik hoef het niet te weten hoe het zit, om het te geloven.
Zoals het er staat was er op dag 1 t/m 3 geen zon en maan om over dag en nacht te regeren, en dus konden die dagen geen dagen zijn zoals ik ze ken .... Ik geloof dus ook zoals het er staat