Berichtdoor martinm81 » 18 okt 2004 19:50
Filter dit, filter dat. ik denk als we overal beveiligen en filters plaatsen, is het spannender om stiekem te kijken. ik vraag me af waarom? ik thuis ben streng opgevoed. wel tv, want we willen sport kijken, we willen graag wat ontspanning hebben met wat humor programma;s en ga zo maar door. Ik weet wel, dat sommige uit principele overwegingen niet tv kijken om de rotzooi, of hun kinderen te beschermen tegen rotzooi. maar ik denk alleen aan de grote reclame borden van "secret lingerie" en de voorlichting betreffend sex op vele (ook christelijke) scholen. ik denk dat je met filters niks opschiet. ik moet denken aan een collega waar ik vroeger mee werkte, dat is wel zo 8 jaar geleden. hij is zwaar gereformeerd opgevoed. nu woont ie op zich zelf. en als ik hoor wat ie allemaal kijk op het bekende "canal+" kanaal, omdat zijn ouders vrees had dat hun kinderen die zooi vroeger keek. Ik weet dat niet goed is, maar ik denk dat je niet moet filteren, maar je kinderen duidelijk en geargumenteerd uit moet leggen wat rotzooi is en waarom. geweld he. tja, ik wil niet vervelend klinken, maar op een gereformeerde school wordt ook geknokt, en de mens ontwikkeld hetzelf. is een soort zonde die er al is. alleen hoe volwasser je wordt, hoe beter je er mee om kan gaan. ik denk niet aan filteren, maar met bewijs aankomen waarom dat zo is!
Geen tv is niet erg, als je op een andere manier kan vermaken. internet is niet belangrijk, zolang je op een andere manier kan vermaken. tv kijken is niet erg, als je kan uitleggen wat je wel en niet wil kijken of je kinderen laten zien. Internetten is niet erg, zolang je kinderen verteld waarom, en jezelf de verantwoording kan geven ten opzichte van God, op welke site je wel kan komen en welke niet.
Tv en internet is pas erg, als je er verslaafd aan wordt, vertel dat je kinderen eens!
Martin
.......Door naar MC donalds te gaan, maak jezelf nog niet tot hamburger....