Lieve reacties,
Zowel van mensen prive als hier op het bord.
Dank jullie

.
Op zich ben ik er door Gods tegenwoordigheid zo ongelovelijk uitgekomen.
Hij is mijn rots, wanneer ik wankel.
Hij is mijn voorbeeld en vriend en maker.
Gisteren op de chat vroeg iemand me hoe het dan zat met de pijn?
Maar pijn wordt minder, kan zelfs volledig verdwijnen.
Lidtekens blijven, als symbool van je eigen gebrokenheid en de gebrokenheid van de schepping.
Die lidtekens zijn straks in de nieuwe hemel en aarde niet meer zichtbaar en elke traan wordt van je gezicht afgewist.
God haat de zonde maar houdt van Zijn schepping.
Om terug te gaan on topic.
Scheidingen geven veel verdriet en als het mogelijk is ben ik een grote voorstander van herstel.
Ik weet dat er voor God niets onmogelijk is.
Maar heb ook geleerd dat een scheiding soms de enige oplossing kan of lijkt te zijn.
Ook wij hebben relatietherapie gevolgd, zes jaar lang.
Ik was enorm bang voor, hoe de mensen zouden denken, over mijn scheiding.
Ik kende mijn eigen verantwoordelijkheid in het niet slagen van ons huwelijk en kende de verantwoordelijkheid van mijn exman nog beter (

)
Ik werd al veroordeeld door veel mensen, soms nog steeds. Mijn exman overigens ook.
De kinderen kregen veel verkeerde voorbeelden van ons mee,..zeker in harde woorden die er soms vielen.
Maar uiteindelijk was mijn grootste angst dat ik Gods liefde kwijt zou kunnen raken.
En dat was een leugen,..want Gods liefde ben ik nooit kwijt geraakt!
De kinderen waren in het begin ongelovelijk verdrietig en mijn oudste zei bijvoorbeeld: "Mam, ik begrijp niet hoe mijn eens zo perfecte leventje in één klap verwoest is door jullie." ( 9 jr)
Ik heb samen met hem mijn ogen uit mijn hoofd gehuild en hem verteld dat ik huilde voor hem!
Ik heb hem verteld dat ik hem zo graag een jeugd had gegund zonder gescheiden ouders.
En hem beloofd dat hij nooit zou hoeven kiezen!
Verder heb ik hem gelaten en hem de ruimte gegeven voor zijn gevoel.
Tot zover maar weer even.
God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.