Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Caprice, je trekt het uit zijn verband.
caprice schreef:Optimatus schreef:Ik geloof dat ik die zin niet helemaal snap. Kun je jouw vraag zo formuleren dat ik hem wel snap?
Moet je die opdracht 'Beproeft alle dingen en behoudt het goede' niet toepassen op de prediking in je eigen gemeente? Die moet je toetsen aan Gods Woord. Zie ook de kanttekening bij die tekst.
Dus de prediking beproeven met Gods Woord. Waarom zou je dat in een ander kerkverband moeten doen?
Heeft iemand dit nog gelezen?
Johannes1 schreef:paulus was er tot geroepen net als de apostelen. maar wil dit zeggen dat iedereen daar toe geroepen is? ik denk het niet. ik denk eerder dat ieder mens ergens zijn of haar talent voor heeft. het zij voor evangeliseren, hetzij het luisteren, hetzij er voor te bidden. maar jij spreekt van een actieve rol en ik bedoelde met mijn alternatief dat we ook God Zijn werk kunnen laten doen en er voor kunnen bidden dat er nog mensen tot inkeer gebracht mogen worden.
Marnix schreef:[
Totaal niet mee eens, is dacht ik al wel eerder besproken ook. Ik woon nog thuis, ik eet gemiddeld zo'n 3 dagen in de week niet mee.... Maar er is niks mis met de gezinssituatie.... Je hebt elke zondag samen een kerkdienst.... als je die tweede dienst dan wat anders doet zie ik dat niet als een probleem zoals deze dominee het schetst: Alsof je eigen kerk niet goed genoeg zou zijn, alsof er iets mis zou zijn met de gemeenteband.....
.
joepie schreef: En als je van de twee diensten er maar één bezoekt kan ik niet vinden dat je trouw in je bezoeken bent.
Optimatus schreef:De Ds. Visser van de Pauluskerk in Rotterdam?
waarnemer schreef:Dat is gelukkig. Maar maakt zo'n preek je ook aan het twijfelen over de uitgangspunten van je eigen kerkgenootschap? Of vindt jij dat er in wezen geen verschil is? Ik hoor binnen mijn eigen kerk behoorlijke verschillen en als ik een predikant hoor uit de GG denk ik toch dat er verschillende uitgangspunten zijn. Dan wijs ik alleen maar op het verschil hoe er tegen de gemeente wordt aangekeken en dat heeft gevolgen voor de inhoud van de preek.
Kees Droog schreef:Het uur van Gods oordeel is gekomen!
Gelovigen moeten NU de kerk uitvluchten.
De Bijbel onderwijst dat in deze dagen we zullen vluchten van de kerken. Gods
oordeel is begonnen, en God start het in de uiterlijke kerk.
We zullen, als mogelijk, bijeenkomen met andere gelovige; maar niet in een kerk. (Hebreeën 10:25)
Vreest God, en geeft Hem heerlijkheid, want de ure Zijns oordeels is gekomen; En aanbidt Hem, Die den hemel, en de aarde, en de zee, en fonteinen der wateren gemaakt heeft. (Openbaring 14:7)
Maar wanneer gij zien zult, dat Jeruzalem van heirlegers omsingeld wordt, zo weet alsdan, dat haar verwoesting nabij gekomen is.
Alsdan die in Judea zijn, dat zij vlieden naar de bergen; en die in het midden van dezelve zijn, dat zij daaruit trekken; en die op de velden zijn, dat zij in dezelve niet komen. Want deze zijn dagen der wraak, opdat alles vervuld worde, dat geschreven is. (Lukas 21:20-22)
In deze verzen, "Jeruzalem" en "Judea" verwijzen naar de uiterlijke kerken. De “bergen” naar Christus. De eeuwige Kerk bestaan uit al die God heeft gered en deze zullen leven met Hem eeuwig in de Hemel.
De "legers" zijn satan (de antichrist), als hij komt met zijn valse profeten met kracht, tekenen en wonderen der leugen. Dit is Gods oordeel in de kerk. Zie ook 2 Thessalonicensen 2:1+.
Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn? (1 Petrus 4:17)
kees droog
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten