gebruik van make-up is hoererij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 30 aug 2004 13:28

Jas schreef:Persoonlijk denk ik dat iemand die door de Heilige Geest ontdekt is aan de eigen zondigheid, iemand die doordrongen is van de liefde van God, iemand die de grootheid, de heiligheid van God ondervindt, door het gebruik van make-up zal ervaren dat Gods nabijheid, het gevoel van Zijn Vaderlijke liefde afneemt.

Ik kan je uit ervaring meedelen dat ik daar geen last van heb.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

caprice

Berichtdoor caprice » 30 aug 2004 13:29

Klaas schreef:
Jas schreef:Persoonlijk denk ik dat iemand die door de Heilige Geest ontdekt is aan de eigen zondigheid, iemand die doordrongen is van de liefde van God, iemand die de grootheid, de heiligheid van God ondervindt, door het gebruik van make-up zal ervaren dat Gods nabijheid, het gevoel van Zijn Vaderlijke liefde afneemt.

Klaas

Het kan wel. Dat heb ik tenminste wel met andere dingen.
Het kan hiermee ook. Zo gauw je iets (je uiterlijk in dit geval) boven God stelt. Dan is dat je afgod geworden.
En gij kunt geen twee heren dienen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 30 aug 2004 13:39

Hoewel dit:
jas schreef:Wat mij betreft gaat het gewoon over make-up hoor. iedereen sleept er maar steeds van alles bij, zoals broeken, tv's, films, etc. en als ik probeer mijn standpunten te verduidelijken wordt me meteen verweten dat ik van het onderwerp afwijk.

Mijns inziends totaal niet overeenkomstig is met de door jas gemaakte opmerking op pagina 4:
jas schreef:[En dan kom ik van daar uit weer uit op het diepere level van dit topic: is de reformatorische gezindte dus veranderd mbt haar idee over God en/of is God zelf veranderd? Maar goed, we willen het dus blijkbaar over het make-up gebruik zelf hebben.

Gaan we, op verzoek van de topicstarter, lekker keuvelen over het boeiende onderwerp ''make-up'' goed of slecht.
WAnt ik weet niet precies wat ik misdaan heb, ik probeerde slechts mijn visie op verwereldlijking van deze generaties ten aanzien van alle vorige generaties, duidelijk te maken. Maar blijkbaar heb ik, nietsvermoedend, de indruk gewekt de leer van de 3-eenheid, gegrond op de SV-bijbel ( :?: ) ernstig aan te vallen.

Hoe, dat begrijp ik nog niet precies.
Maar toch mijn excuses daarvoor.

En hierbij ga ik deze topic verlaten. Heb het wel weer gezien, ik snap er niks meer van. Na een heldere analyse van jas, heeft dat waarscijnlijk met mijn haarkleur te maken.

Nog 2 laatste ontopic opmerkingen:
*Hema-make-up roeleert! Goedkoop en goede kwaliteit! 8)

* Caprice, ik ben het voor de verandering is helemaal met je eens! :wink: :arrow: Het kan hiermee ook. Zo gauw je iets (je uiterlijk in dit geval) boven God stelt. Dan is dat je afgod geworden.
Amen! dat geldt voor uiterlijk, materialisme, hobby, sport, ect. Zodra iets belangrijker is dan God, is het je afgod. En daarmee verkeerd.

Hier sluit ik mee af, Succes verder! :)
Laatst gewijzigd door meschianza op 30 aug 2004 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 13:45

Klaas schreef:

Klaas

Ik ook niet.
Ik vind het nog al wat, dat je durft te zeggen, als ik het goed begrijp, dat ik dus niet vervult van de Heilige Geest kan zijn, omdat ik een klein beetje mapeup opdoe en mijn haren verf?
Als je een tand eruit hebt doe je toch ook je plaatje in voor je de deur uitgaat?
Of als je een gebid hebt, of bril, ga je toch ook niet zonder de deur uit?
Of ga jij dan zonder tand omdat je anders van God verwijderd wordt? Omdat je zogenaamd " ijdel" bent?

Zijn Vaderlijke liefde neemt voor mij niet af omdat ik een beetje makeup gebruik, Hij heeft mij juist lief, omdat ik de tempel (lees het lichaam) dat Hij mij gegeven heeft goed verzorg.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 aug 2004 13:49

Mariamagdalena schreef:
Zijn Vaderlijke liefde neemt voor mij niet af omdat ik een beetje makeup gebruik, Hij heeft mij juist lief, omdat ik de tempel (lees het lichaam) dat Hij mij gegeven heeft goed verzorg.

Ik heb niet gezegd dat Zijn Vaderlijke liefde dan afneemt, maar het gevoelen daarvan.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

caprice

Berichtdoor caprice » 30 aug 2004 13:51

Mariamagdalena schreef:Zijn Vaderlijke liefde neemt voor mij niet af omdat ik een beetje makeup gebruik, Hij heeft mij juist lief, omdat ik de tempel (lees het lichaam) dat Hij mij gegeven heeft goed verzorg.

Ik hoop dat je dit niet bedoelt zoals ik het opvat, want op onze werken kan Hij ons niet liefhebben. God heeft lief met een eeuwige liefde, door het verzoenende werk van Christus.
Maar niet door onze werken.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 30 aug 2004 13:53

Jas,

Op pagina 5 ben ik inhoudelijk op je bericht ingegaan. Wellicht kun je beter daarop reageren dan dit soort hapsnap heen en weer gepraat.

Klaas

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 aug 2004 13:58

meschianza schreef:Gaan we, op verzoek van de topicstarter, lekker keuvelen over het boeiende onderwerp ''make-up'' goed of slecht.
WAnt ik weet niet precies wat ik misdaan heb, ik probeerde slechts mijn visie op verwereldlijking van deze generaties ten aanzien van alle vorige generaties, duidelijk te maken. Maar blijkbaar heb ik, nietsvermoedend, de indruk gewekt de leer van de 3-eenheid, gegrond op de SV-bijbel ( :?: ) ernstig aan te vallen.

*sluit zich bij mesch aan*

Ik snap er ook helemaal niks meer van, eerst ging het juist niet alleen over make-up=hoererij, maar over het verval van de refowereld in het algemeen zoals ook zou blijken uit tv-gebruik, gebrek aan gezag etc. Terwijl TS ondertussen zelf wel weer geen moeite met dat soort dingen had, was het toch een probleem voor de maatschappij enz.
En nu zijn wij het dus weer die er van alles bijhalen terwijl het eigenlijk alleen maar over make-up=hoererij ging.. terwijl 2 pagina's terug nog half refoweb voor achterlijk is uitgemaakt dat we niet opeens jouw ondoorgrondelijk wijze bedoeling met het topic doorhadden. :roll:

*gaaap*

*verlaat dit topic ook maar*

joepie

Re: gebruik van make-up is hoererij?

Berichtdoor joepie » 30 aug 2004 13:59

jas schreef:Als we de geschiedenis van Achab en Izebel lezen, zien we dat Izebel als een hoer wordt afgeschilderd. Ook lezen we van haar dat ze zich opmaakte. Ze maakte haar ogen zwart en beschilderde haar gezicht. Kreeg zij het praktikaat hoer opgeplakt vanwege dit make-upgebruik of had het er mee te maken? Bij ons (thuis en in de kerk) werd het in elk geval altijd in één adem genoemd. Ik denk dat 30 jaar geleden het gebruik van make-up bij refomeisjes en -vrouwen niet of nauwelijks voorkwam. Men zou dan inderdaad als hoer bestempeld worden. Hoe kan het dat dit tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld is? Is God toleranter geworden, of heeft ons Godsbeeld nooit geklopt en wordt dit naar ons believen eens in de zoveel jaar bijgesteld?

Kijk als je even rekend weet je het anwoordt.
De jongere van toen die er dus op aangekeken werd dat tie make-up gebruikte in de kerk, zijn de ouders met tieners van nu! Logisch dat zij er niets meer van zeggen ;-) Ze hadden er zelf een enorme hekel aan dat het tegen hun gezegd werd, dus kijken ze der wel voor uit om dat bij hun eigen kinderen nog te gaan doen. Ze hebben er als jeugd van de kerk van toen dus wel degelijk iets van geleerd.
Dat het daar niet om draaide, dat er belangrijker zaken zijn dan make-up.
Tenminste(dat hoop ik) :mrgreen:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 30 aug 2004 14:32

Ik vind dat Meschianza een geweldig duidelijk verhaal gehouden heeft.

Ik heb ook gemerkt, nu ik vaker met mensen over het geloof praat, dat er heel veel leeft onder jongeren, en dat ze zeer zeker wel serieus bezig zijn.

Respect Mes!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 aug 2004 14:37

Aragorn schreef:
meschianza schreef:Gaan we, op verzoek van de topicstarter, lekker keuvelen over het boeiende onderwerp ''make-up'' goed of slecht.

*sluit zich bij mesch aan*

Ik snap er ook helemaal niks meer van, eerst ging het juist niet alleen over make-up=hoererij, maar over het verval van de refowereld in het algemeen zoals ook zou blijken uit tv-gebruik, gebrek aan gezag etc. Terwijl TS ondertussen zelf wel weer geen moeite met dat soort dingen had, was het toch een probleem voor de maatschappij enz.
En nu zijn wij het dus weer die er van alles bijhalen terwijl het eigenlijk alleen maar over make-up=hoererij ging.. terwijl 2 pagina's terug nog half refoweb voor achterlijk is uitgemaakt dat we niet opeens jouw ondoorgrondelijk wijze bedoeling met het topic doorhadden. :roll:

*gaaap*

*verlaat dit topic ook maar*

Jij bent net zo inconsequent blijkbaar. Als ik over het verval in het algemeen schrijf, wordt me verweten dat ik het niet over make-up heb. Schrijf ik dan vervolgens weer over make-up, dan wordt me verweten dat ik het niet meer over het verval in het algemeen heb. Ik bedoel maar.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 aug 2004 14:41

Klaas schreef:Jas,

Op pagina 5 ben ik inhoudelijk op je bericht ingegaan. Wellicht kun je beter daarop reageren dan dit soort hapsnap heen en weer gepraat.

Klaas

Klaas, de groeten. Ik reageer me gek hier, antwoord voor jou zal er heuse wel ergens bij zitten.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 14:56

Jas, gebruikt jou vrouw nooit makeup dan? En je dochters en/of schoondochters ook niet?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 30 aug 2004 15:27

Jas:
Klaas, de groeten.

Dus als 't moeilijk wordt houd je het voor gezien?

Jas:
Ik reageer me gek hier,

Volgens mij is dat vooral te wijten aan de onduidelijkheid t.a.v. wat je nou precies aan de orde wilt stellen.

Jas:
antwoord voor jou zal er heuse wel ergens bij zitten.

Niet dus.

Klaas

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 15:53

Jas houdt niet van makeup, hij ziet ons liever zo:
Afbeelding

Terug naar “Archief”