Zullen de stenen gaan spreken ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 aug 2004 21:05

Dat hoeft jij niet uit te leggen dat heeft God Zelf al gedaan in de Bijbel. :|

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 21:08

Ik spreek Gods Woord omdat God dat bepaald heeft door Zijn Zoon en Zijn Geest. En ik doe dat met Liefde. Voor HEM, voor Zijn Zoon en voor iedereen; ook diegenen die niet willen luisteren.

Prettige avond jullie allemaal!

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 aug 2004 21:18

aan je goede intentie twijfel ik niet. Maar wel dat je het Woord voor een gedeelte aanneemt. Teksten waarin Jezus Godheid worden bewezen veeg je van de tafel.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 22:48

Sorry Yael,
maar als de Bijbel luid en duidelijk zegt -zelfs bij monde van Jezus- dat Jezus de Zoon van GOD is...

vertel jij mij dan maar: wie en wat is Jezus dan precies?!

Als de Bijbel zegt dat Jezus macht en koningschap van GOD -zijn Vader- ontving....

vertel jij dan maar: wie en wat is Jezus dan precies?!

Als de Bijbel zegt dat Jezus het ontvangen koningschap en macht aan GOD zal teruggeven...

vertel jij dan maar: wie en wat is Jezus dan precies?!

Als de Bijbel zegt dat er één GOD is [de Vader van Jezus], maar ook één Heer [Jezus; de Zoon van die ene GOD]....

vertel jij dan maar wie en wat Jezus is!

Hoe noem je de Zoon van GOD
*die zelf zegt door GOD -die hij Vader noemt- gezonden te zijn
*die goddelijke macht ontvangt en koningschap van GOD
*die van GOD de titel 'Heer' krijgt
*die van GOD eeuwig leven krijgt
*waarin wij eeuwig leven vinden omdat GOD dat zo bepaald heeft

Simpelweg onze Heer of de Zoon van de enige GOD misschien???

Toch geeft onze Heer de macht en het koningschap terug aan zijn Vader; de enige GOD; de Almachtige die Jezus geschapen heeft en die tevens door Jezus ons en alles wat er is geschapen heeft.

Weg 3-eenheid-leer. Er is slechts één GOD, maar er is tevens de Zoon van GOD; onze Heer. Hij is de mensenzoon bekleedt met goddelijke macht. Maar deze zoon beweert niet GOD te zijn. Hij beweert ook niet te weten wanneer GOD hem zal terugzenden naar ons. Hij beweert ook niet eeuwig aan de macht te zullen zijn, want hij zal alle macht aan de Vader teruggeven zegt de Bijbel.

En dan zal GOD in allen zijn zegt de Bijbel. Jezus is de eniggeboren Zoon van de ENIGE GOD.

Josh

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 17 aug 2004 22:52

Er klopt weer geen bietje van...... maar ik vecht niet langer tegens windmolens....... Iemand die wel behoefte heeft?

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 23:09

Arjan... heel apart om keer-op-keer te moeten horen dat Gods Woord niet klopt! Maar ja...wat moet jij anders tegen me zeggen als je met je kerk getrouwd bent. Dat begrijp ik wel hoor Arjan!

Toch heeft Jezus het laatste woord. Ook over jouw kerkje, maar ook over jou en mij. Hij zal vragen: 'wat heb jij voor mij gedaan?". En let wel: hij zal niet vragen: 'wat heeft jouw kerk voor mij gedaan'....

Wel zal hij allen die onbijbelse leer hebben verkondigd en hem of GOD hebben geloochend daarvoor ter verantwoording roepen; zeker ook de leiders van die kerken.

Wanneer ga jij dat wat jouw kerk jou leert en wat jou kerk doet eens toetsen aan de Bijbel ipv andersom?!

Josh :?:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 17 aug 2004 23:12

Josh als je nou eens gezellig bij de Jehova's getuigen gaat zitten, die verloochenen ook de drieeenheid.

De drieeenheid is een van de belangrijkste punten in de Bijbel als je denkt dat je dat er zomaar uitgepraat krijgt moet ik je teleurstellen, dat gebeurd niet.

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 17 aug 2004 23:14

Ik ben nie getrouwd..... en zeker nie met mijn kerk :D

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 17 aug 2004 23:19

Verder leert mijn kerk niet zo veel ( das toch maar de goddeloze PKN, volgens sommigen) en wat ik 's zondags hoor klopt meestal met mijn bijbel en wat ik van jou hoor klopt niet met mijn bijbel.... Dus sjaa....

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 17 aug 2004 23:20

Niet meer op reageren dus. Hij geeft toch niet op. Als Josh niet naar ons luisterd dan luisteren wij ook niet meer naar hem.
Laatst gewijzigd door jip_86 op 17 aug 2004 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 23:20

Jippie... Ik loochen inderdaad de 3-ene-kerkleer uit de RK-kerk. Gelukkig maar, want de RK-kerk is gebaseerd op de babylonische zonnegodcultus en niet op Christus of GOD.

En van GOD mag ik geen afgoden erop nahouden. En Jezus -de Zoon van de enige GOD- roept mij tevens op om GOD lief te hebben, dus mag ik zeker geen afgodische leer of kerkleer bezigen.

Ik geloof in GOD, GODS GEEST en Gods Woord. Niet in een 'Jehova' dus. Dat is slechts een samenraapsel van Adonai en JHWH. Een gekunsteld iets dus.

Trouwens: wachttoren mensen zeggen dat ze niet in de 3-eenheid geloven, maar praktijk leert, dat ze JHWH gebruiken voor GOD en Jezus...
Vreemd....... Dat duidt op iets heel anders.....toch?!

Josh :D

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 17 aug 2004 23:22

Haha.... een nieuwe oneliner....

want de RK-kerk is gebaseerd op de babylonische zonnegodcultus en niet op Christus of GOD.

Of heb je dit al vaker gezegd?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 17 aug 2004 23:23

Me toch eigenlijk wel benieuwd naar wat voor iets van kerk Josh gaat.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 23:23

Jippie... ik zal nooit stoppen met te wijzen op wat GOD van ons verlangt, wat GOD van ons vraagt door Zijn Woord en in Zijn Woord.

En dus zal ik blijven confronteren met wat de wereld en kerken doen en hoe haaks dat staat op wat GOD ons vraagt en aangeeft.

Minder kan je van mij niet verwachten.

Josh

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 23:25

Lees maar eens wat meer over het onderwerp babylon en wat het inhoudt; dan praten we wel eens verder:

http://www.sign2God.com/folders/ILL/Babylon/Babylon-bestaat.html

Naar welke kerk ik ga Jippie..? Naar welke kerk gingen de Apostelen?

Josh

Terug naar “Archief”