Ik heb met stijgende verbazing de posts van joepie gelezen. Zomaar wat zinsnedes:
joepie schreef:God is er wel degelijk bij. Misschien dat jij Hem niet zo ervaart.
Maar Hij weet wat maaksel wij zijn, en je hebt het al 27 jaar volgehouden.
Zou je dat zonder God gekund hebben?
Nee, natuurlijk niet, alle ongelovige ouders zitten nu in een gesticht, omdat ze het niet konden volhouden?????????
joepie schreef:Volgens mij is de aarde nog niet overbevolkt, alleen woont iedereen op hetzelfde plekje En ook hierin zal God dan voorzien.
Ja,
volgens jou ja, maar dat slaat alleen helemaal nergens op. Overbevolking heeft niets te maken met grondoppervlak. Als je iedereen één vierkante meter grond geeft, kan je de hele wereld bevolking in de provincie Utrecht kwijt. Waar het om gaat, zijn de middelen die beschikbaar zijn om die mensen te kunnen laten leven. Toevallig staat er vandaag een stukje op nu.nl
http://www.nu.nl/news.jsp?n=383017&c=10 over de schaarste van drinkwater op onze aarde. En hoe wetenschappers verwachten dat er misschien nog wel oorlogen over gaan komen.
Los daarvan, wat vind je van het feit dat nog steeds 1 op de 5 kinderen onder de armoedegrens leeft? Kun je niet beter proberen die kinderen een beter leven te geven, dan hier je eigen kinderen in weelde te laten leven?
joepie schreef:Wij zetten geen kind op aarde! Laat dat duidelijk wezen. En als God de aarde goed genoeg vind voor een kind wie zijn wij om dan te bepalen dat het een aarde is waar geen kinderen meer mogen geboren worden. Je krijgt kinderen van God voor de eeuwigheid. En dat gun je toch ieder kind? Eeuwig bij God mogen leven? En zolang als God deze aarde in stand houd zolang zal Hij ook kinderen geboren doen worden.
Je doet net of God alles bestuurd wat er hier op aarde gebeurt. Waarom heeft ie ons dan hersens gegeven? Ik neem aan om na te denken!!!!!! En niet om met het verstand op nul door te fokken totdat het hier een hel is om te leven...
joepie schreef:trijntjejohanna schreef:je weet toch niet van tevoren of het kind een 'goeie'is
Dat weet je toch wel? Het is dan toch een kind van de Here?
tsss....ik weet eigenlijk niet eens goed waar ik moet beginnen. Ik kan alleen maar hopen dat je kinderen een beter stel hersens hebben gekregen dan hun moeder.....