Kanselruil tussen GG en CGK?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 jul 2004 11:26

Optimatus schreef:Misschien ligt het in de lijn van de verwachting dat behoudende CGK-predikanten en Hersteld-Hervormde predikanten af en toe van kansel ruilen. De minder behoudende CGK-predikanten schijnen al langer naar een eventuele samenwerking met de PKN uit te zien.

Het is inderdaad zoals BJ zegt: Het is GKV, NGK en heel eerg af en toe de GB in de PKN, maar van landelijke samensprekingen met de PKN is geen sprake, en ook is mij niet bekend dat er predikanten zijn die samensprekingen/samenvoeging met de PKN willen.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 jul 2004 11:27

Pieter schreef:Tja, ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Hoewel ik mezelf toch als redelijk behoudend (dus rechts) zou willen typeren, zie ik toch veel ontwikkelingen die me droevig stemmen. Echter, dan gaat het meer om het "randgebeuren" (jongerenwerk, ouderenzorg, evangelistatie, gemeente-zijn) dan om de inhoudelijke prediking. Maar da's weer een andere discussie waard :wink:

Ik heb me voorgenomen om binnenkort ook eens naar de HV'ers te gaan. Kom ik ook nog eens in m'n oude schooltje :mrgreen:

Lichtelijke weemoedigheid maakt zich dus al meester van je...? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 15 jul 2004 21:47

Race406 schreef:
Optimatus schreef:Misschien ligt het in de lijn van de verwachting dat behoudende CGK-predikanten en Hersteld-Hervormde predikanten af en toe van kansel ruilen. De minder behoudende CGK-predikanten schijnen al langer naar een eventuele samenwerking met de PKN uit te zien.

Het is inderdaad zoals BJ zegt: Het is GKV, NGK en heel eerg af en toe de GB in de PKN, maar van landelijke samensprekingen met de PKN is geen sprake, en ook is mij niet bekend dat er predikanten zijn die samensprekingen/samenvoeging met de PKN willen.

Zou wel eens willen weten waar Optimatus deze wijsheid vandaan haalt.
Hij heeft het wel eens eerder gepost.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 15 jul 2004 22:29

pugna schreef:
Race406 schreef:

Inderdaad, want deputaten kerkelijke eenheid van de CGK zijn niet eens in gesprek met de PKN en ook niet geweest met de voormalige NHK. Er zijn alleen gesprekken geweest met de Gereformeerde Bond. Maar daar kwamen ze niet verder mee omdat ze in gesprek waren met een stichting en ondanks geestelijke herkenning kan je geen kanselruil doen met een stichting. Dat er predikanten binnen de cgk zijn die vinden dat je gesprekken met de PKN moet aangaan is bekend, maar prof. Maris heeft afstand genomen van de PKN dus er zullen op de synode ook geen besluiten worden genomen voor gesprekken. Dus ik ben benieuwd waar Optimatus dat vandaan heeft?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 jul 2004 23:24

pugna schreef:
Race406 schreef:

Je bent niet de enige... :lol: Optimatus: VERTEL............ :) De die-hard CGK-ers zijn benieuwd... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (3 mrgreens... :lol: )

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 jul 2004 23:26

Speedy schreef:Inderdaad, want deputaten kerkelijke eenheid van de CGK zijn niet eens in gesprek met de PKN en ook niet geweest met de voormalige NHK. Er zijn alleen gesprekken geweest met de Gereformeerde Bond. Maar daar kwamen ze niet verder mee omdat ze in gesprek waren met een stichting en ondanks geestelijke herkenning kan je geen kanselruil doen met een stichting. Dat er predikanten binnen de cgk zijn die vinden dat je gesprekken met de PKN moet aangaan is bekend, maar prof. Maris heeft afstand genomen van de PKN dus er zullen op de synode ook geen besluiten worden genomen voor gesprekken. Dus ik ben benieuwd waar Optimatus dat vandaan heeft?

Dus.... Als Maris iets afwijst gebeurt het niet....? :shock:

:mrgreen: :mrgreen: :lol:

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 16 jul 2004 07:22

Race406 schreef:
Speedy schreef:Inderdaad, want deputaten kerkelijke eenheid van de CGK zijn niet eens in gesprek met de PKN en ook niet geweest met de voormalige NHK. Er zijn alleen gesprekken geweest met de Gereformeerde Bond. Maar daar kwamen ze niet verder mee omdat ze in gesprek waren met een stichting en ondanks geestelijke herkenning kan je geen kanselruil doen met een stichting. Dat er predikanten binnen de cgk zijn die vinden dat je gesprekken met de PKN moet aangaan is bekend, maar prof. Maris heeft afstand genomen van de PKN dus er zullen op de synode ook geen besluiten worden genomen voor gesprekken. Dus ik ben benieuwd waar Optimatus dat vandaan heeft?

Grijns, dat valt wel mee. Maar aangezien prof. Maris niet tot het behoudende deel van de CGK behoort vond ik het een opvallend stuk wat hij geschreven had. En door het midden gedeelte van de CGK wordt vaak nog naar de professoren geluisterd en ik denk zelf dat ook een groot deel van de linkerkant ook naar deze professor luistert. Maar het gaat pas echt niet door als de synode zich uitgesproken heeft.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jul 2004 10:02

Speedy schreef:
Race406 schreef:

Grijns, dat valt wel mee. Maar aangezien prof. Maris niet tot het behoudende deel van de CGK behoort vond ik het een opvallend stuk wat hij geschreven had. En door het midden gedeelte van de CGK wordt vaak nog naar de professoren geluisterd en ik denk zelf dat ook een groot deel van de linkerkant ook naar deze professor luistert. Maar het gaat pas echt niet door als de synode zich uitgesproken heeft.

Waarom luistert het rechter deel dan niet naar die man? Dat is gezagsondermijning. Ofwel stronteigenwijs zijn in het kader van: Wij rechtsen weten het lekker veel beter da iemand die door God is aangesteld in onze kerken.... :roll:
Tussen 45 haakjes...: Heb je Maris wel eens horen preken? Hij preekt niet alleen hel en verdoemenis, en ook niet alleen dat iedereen een blatend schaapje van de Kudde is. Hij is wat je noemt Christelijk Gereformeerd. Niet te links, niet te rechts. 8)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 10:06

Heee heee heeeee, dit ontaardt in een CGK strijd. Hoe moet dat nou verder met een kanselruil als jullie al lopen te ruziën?

Zucht, lastig....... :shock:
Geen commentaar

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jul 2004 10:08

Motormuis schreef:Heee heee heeeee, dit ontaardt in een CGK strijd. Hoe moet dat nou verder met een kanselruil als jullie al lopen te ruziën?

Nee, hoor, we halen jullie er gewoon bij om mee te knokken :mrgreen: :mrgreen: Dat mogen jullie toch graag doen? Steenblokjes en Koks eruit meppen enzo... :mrgreen: :mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 10:11

Race406 schreef:
Motormuis schreef:Heee heee heeeee, dit ontaardt in een CGK strijd. Hoe moet dat nou verder met een kanselruil als jullie al lopen te ruziën?

Nee, hoor, we halen jullie er gewoon bij om mee te knokken :mrgreen: :mrgreen: Dat mogen jullie toch graag doen? Steenblokjes en Koks eruit meppen enzo... :mrgreen: :mrgreen:

Haha, je bent als linkse crigo wel goed op de hoogte :mrgreen: :mrgreen:

Trouwens, dat linkse valt wel mee volgens mij, je hebt je derde verbond reeds losgelaten. Ik heb namelijk een verandering zien plaatsvinden in jouw "hoeveelheid emoticons keuze". Waren het eerder consequent 3 emoticons, inmiddels zit je ook op twee. Geweldig dit te merken :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jul 2004 10:15

Motormuis schreef:
Race406 schreef:

Haha, je bent als linkse crigo wel goed op de hoogte :mrgreen: :mrgreen:

Trouwens, dat linkse valt wel mee volgens mij, je hebt je derde verbond reeds losgelaten. Ik heb namelijk een verandering zien plaatsvinden in jouw "hoeveelheid emoticons keuze". Waren het eerder consequent 3 emoticons, inmiddels zit je ook op twee. Geweldig dit te merken :mrgreen: :mrgreen:

Heb oneindig veel dank mij geliefde snelle broeder.... :lol:
Ons is altijd geleerd om de minste te zijn, dus dat doen we dan maar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Als we er zin in hebben en als het uitkomt zoals je ziet.. :D )

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 16 jul 2004 10:18

Race406 schreef: Ons is altijd geleerd om de minste te zijn, dus dat doen we dan maar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Als we er zin in hebben en als het uitkomt zoals je ziet.. :D )

Tsja, gelegenheidschristen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (okay, jij ook een keer je zin :wink: )

Sh*t, dit is off-topic. Ehm, ik vind kanselruil tussen GG en CGK (beide kerken worden genoemd in aflopende relevantie) een uitstekend idee.
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 16 jul 2004 10:25

Ehm, ik vind kanselruil tussen GG en CGK (beide kerken worden genoemd in aflopende relevantie) een uitstekend idee.

Nou, dan zijn we eruit. Wie regelt 't verder?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jul 2004 10:34

Motormuis schreef:
Race406 schreef: Ons is altijd geleerd om de minste te zijn, dus dat doen we dan maar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Als we er zin in hebben en als het uitkomt zoals je ziet.. :D )

Tsja, gelegenheidschristen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (okay, jij ook een keer je zin :wink: )

Sh*t, dit is off-topic. Ehm, ik vind kanselruil tussen GG en CGK (beide kerken worden genoemd in aflopende relevantie) een uitstekend idee.

Ach ja, de laatsten zullen de eersten zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar je komt maar langs bij CGK Almelo. Kijken of je dan nog kanselruil wilt... :lol:

Terug naar “Archief”