Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 14 jul 2004 14:43

Marnix schreef:Tja... wel interessant hoe het komt dat we ons na de zondeval ervoor schijnen te schamen... maar waarom doen deze mensen dat dan niet.

neenee dat is niet zo ;)

Wij schijnen er ons niet voor te schamen, wij HOREN ons ervoor te schamen :)

En als je dat dus niet doet... dan ehm, ben je inderdaad de schaamte voorbij. Lijkt me niet goed.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 14:44

Ja, want ik vind het nog wel redelijk eerbaar, een nette korte rok, met een zwarte dikke pantie en een strak truitje, en misschien een vestje erover.

Anders lijk ik zo dik, in van die wijde kleding :?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2004 21:38

JialiKelly schreef:
Marnix schreef:Tja... wel interessant hoe het komt dat we ons na de zondeval ervoor schijnen te schamen... maar waarom doen deze mensen dat dan niet.

neenee dat is niet zo ;)

Wij schijnen er ons niet voor te schamen, wij HOREN ons ervoor te schamen :)

En als je dat dus niet doet... dan ehm, ben je inderdaad de schaamte voorbij. Lijkt me niet goed.

O ja... net als dat een geval van de zondeval is dat mensen elkaar afmaken... dat hoort nou eenmaal zo sinds de zondeval dus daar hoef je ook niks aan de veranderen :D ;) :roll:

Even serieus, nogmaals, ik zeg niet dat we dus allemaal maar in ons adams- en eva'skostuum over straat moeten lopen... ik had alleen moeite met de veroordeling van mensen die zich er niet voor schamen en naar een naaktstrand of naturistencamping of zo gaan...

Volgens mij geeft het feit dat dit een oorzaak is van de zondeval juist aan dat het niet zo zou horen te zijn :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 jul 2004 09:48

Willempie schreef:Eerbaar is voor mij dat je er netjes bijloopt. Bijvoorbeeld niet te korte rokjes of de strakke t-shirts. Voor mannen geld hetzelfde. Niet te strakke kleding.

Op het strand is het anders. Je kunt namelijk niet in al je kleren gaan zwemmen, maar je kunt je wel zo netjes mogelijk kleden, en dat is volgens mij niet in een bikini. Zeg nou zelf, een badpak is toch meer bedekt.
Voor mannen vind ik een korte sportbroek netjes. Niet in zo'n strak broekje waarbij je alles ziet.

Dat mannen zeggen dat ze niet opgewonden raken van een vrouw in bikini vind ik echt onzin. Nergens wordt zoveel geflird tussen mannen en vrouwen als tijden zon en strand vakanties.

Groeten Willempie

Je zegt dat jij niet wil bepalen wat eerbaar is,maar indirect doe je dat wel...
Jouw opvattingen over wat eerbaar is hoeven de mijne niet te zijn. En zeg nu niet: 'maar ik haal het uit de Bijbel'...

Ik raak daar niet opgewonden van nee, wie ben jij om te roepen dat het onzin is? En ga je wel eens stappen? Daar wordt niet geflirt? Ik vind het wel meevallen op het strand... Ben trouwens 1 keer op een refo-jongeren-event geweest: daar werd anders ook behoorlijk geflirt. Ook door meisjes in wijde rokken en shirts en jongens in 'eerbare' ribbroeken...

Mondriaan
Mineur
Mineur

Badklding

Berichtdoor Mondriaan » 15 jul 2004 16:33

Beste allemaal,

Ik vindt het niet horen dat een vrouw een bikini draagt [-X
Het is als ik het zelf bekijk al een aantrekkings kracht :roll:
En dat ik tegen die gevoelens moet vechten! Ik heb een vriendin
maar zwemmen met elkaar gaat al te ver als je elkaar kort ken!
En daarom zijn wij thuis als kind al nooit overdag op het strand geweest!
Wel zaterdags om 4 uur smiddags of in de vakantie om 6 uur tot 10 uur s'morgens :?

Maar het is het belangrijkst dat je geen aanstoot geeft! en er eerbaar bij loopt! :)

maar wat in het laatste bericht stond over refo meetings! Ieder een flirt met iemand van het andere geslacht :mrgreen: maar dan speelt lichaam alsgoed is niet mee! heel licht altijd natuurlijk! maar het gaat om iemands geest! :8> :arrow: :idea: (het raakt zo wel buiten onderwerp) k'moest effe kwijt

Refo met ribbroek

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 jul 2004 16:37

De meeste mensen worden in de eerste instantie niet verliefd op iemands geest.......... :?

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jul 2004 17:13

TheShadow schreef:daarom heb ik altijd een zonnebril op, op het strand... dan zie ik het allemaal niet zo goed.

maaruuuh Mondriaan ?

van 6 tot 10 sochtendsop het strand ?

hoeveel longontstekingen heb jij opgelopen die tijd?

Sorry hoor maar ik vind dat allemaal een beetje overdreven.

ja lekker lopen van wassenaar naar scheveningen en dan nog effe zwemme en uitpufffe :(old

en MM iemand leren kennen is niet gellijk via geest uitstraling is ook belangrijk

:oops: :8>

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jul 2004 17:30

Mariamagdalena schreef:De meeste mensen worden in de eerste instantie niet verliefd op iemands geest.......... :?

helemaal gelijk ik bedoel te zeggen dat lichaam niet het belangrijnkste mag zijn als je iemand wil leren kennen!
en ook dat je wel naar iemand kijkt hoe iemand er uit ziet!

zie bericht wat ik zei lichaam telt ook mee! :8> :yum:

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jul 2004 17:46

Wat ik me nog afvraag is kun je als christen wel op het strand komen zomers overdag !! :?: :?: :roll: Is dat niet wereld gelijk vormig!
En dan een strand vakantie????? :? :? (:)8

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 15 jul 2004 17:54

gaat dat niet een beetje te ver? dat je als christen dan niet meer op een strand zou mogen komen zomers?

sja misschien moeten we dan ook maar weer aparte refo-stranden aanleggen :roll: :mrgreen:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 15 jul 2004 18:43

Flappie schreef:sja misschien moeten we dan ook maar weer aparte refo-stranden aanleggen :roll: :mrgreen:
met bordjes als je het strand op komt.

"Dames, zwemmen in badpakken"
"Heren zwemmen in short en shirt"
The one thing you can give and still keep is your word.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 15 jul 2004 18:47

Mondriaan schreef:Wat ik me nog afvraag is kun je als christen wel op het strand komen zomers overdag !! :?: :?: :roll: Is dat niet wereld gelijk vormig!
En dan een strand vakantie????? :? :? (:)8
persoonlijk voel ik me niet zo prettig op een overvol strand met allerlei exhibitionistische figuren naast me die hun vlees aan het braden zijn. Het argument wereldgelijkvormigheid gaat hier denk ik niet zomaar op. Wellicht zijn er omstandigheden te bedenken dat dit wel zo is. bovendien speelt het ook mee hoe je zelf reageert op allerlei hormonale, psychische en fysieke prikkels.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Badklding

Berichtdoor Hydro » 15 jul 2004 19:21

Mondriaan schreef:Beste allemaal,

Ik vindt het niet horen dat een vrouw een bikini draagt [-X
Het is als ik het zelf bekijk al een aantrekkings kracht :roll:
En dat ik tegen die gevoelens moet vechten! Ik heb een vriendin
maar zwemmen met elkaar gaat al te ver als je elkaar kort ken!

En daarom zijn wij thuis als kind al nooit overdag op het strand geweest!
Wel zaterdags om 4 uur smiddags of in de vakantie om 6 uur tot 10 uur s'morgens :?

Wat mag je dan nog wel samen doen als je net een vriendin hebt? Mag je dan wel 's avonds naar dezelfde kamer om samen te eindigen (en daarna of ervoor wat te knuffelen)? Als je samen gaat zwemmen, doe je dat toch niet omdat je elkaar dan met minder kleren aan ziet dan normaal? Kom op hé...

Wat dat laatste betreft over dat op gezette tijden naar het strand, omdat je anders verkeerde dingen ziet, riekt dat niet naar Farrizeïsme? Allerlei wetten wat wel en niet mag. Als christen ben je niet van de wereld, maar sta je wel in de wereld. Dat is de realiteit van het christen-zijn. Je staat midden in de wereld en die zal aan je trekken. Maar als christen heb je ook de taak om daar het Licht uit te stralen. Er staat nergens in de bijbel dat de christenen zich terugtrokken uit de wereld vanwege (mogelijke) verleidingen. Zelfs onze Heiland wandelde en leefde middenin de wereld met z'n verleidingen.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 15 jul 2004 19:30

Gandalf schreef:Wat dat laatste betreft over dat op gezette tijden naar het strand, omdat je anders verkeerde dingen ziet, riekt dat niet naar Farrizeïsme? Allerlei wetten wat wel en niet mag. Als christen ben je niet van de wereld, maar sta je wel in de wereld. Dat is de realiteit van het christen-zijn. Je staat midden in de wereld en die zal aan je trekken.
dat klopt Gandalf, maar dat betekent niet dat je de plaatsen waarvan je weet dat daar de zonde harder aan je trekt dan maar op moet zoeken. Tja, ik weet dat ik moet vechten tegen de zonde, dus dan ga ik maar een plaats opzoeken waar het extra moeilijk is. Dat lijkt mij geen goede houding.

Maar als christen heb je ook de taak om daar het Licht uit te stralen. Er staat nergens in de bijbel dat de christenen zich terugtrokken uit de wereld vanwege (mogelijke) verleidingen. Zelfs onze Heiland wandelde en leefde middenin de wereld met z'n verleidingen.
Jezus leefde inderdaad middenin de verleidingen, maar ik lees nergens dat Hij plaatsen van verleiding opzocht om Zich daar te vermaken. Verder lijkt het mij dat je op een strand redelijk Licht uitstraalt als je daar in een zwart pak rond gaat hobbelen ;) Maar hoe doe jij dat dan, dat Licht uitstralen op het strand? Even heel concreet? Een tekst op je zwembroek of badpak of bikini? Of met een spandoek, of door actief te gaan evangeliseren? Je maakt met wel nieuwsgierig....

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jul 2004 19:50

Wat mag je dan nog wel samen doen als je net een vriendin hebt? Mag je dan wel 's avonds naar dezelfde kamer om samen te eindigen (en daarna of ervoor wat te knuffelen)? Als je samen gaat zwemmen, doe je dat toch niet omdat je elkaar dan met minder kleren aan ziet dan normaal? Kom op hé...

HA Gandalf Ik heb een vriendin Ik weet wie ik ben en wat mijn gevoelens zijn als ik met mijn vriendin naar het strand ga weet ik dat ik je elkaar anders zie als normaal en dat verleiding nog dichter bij is! En we hebben samen dat we dit niet willen! als je langer verkering hebt zal het anders zijn maar niet na 4 maanden! omdat je dan dichter naar elkaar gegroeid ben! :oops:

Terug naar “Archief”