Moderator: Moderafo's
Snorbaarder schreef:Best wel een goed idee, misschien kunnen bepaalde gehandicapten wel heel goed op kinderen passen. Als ik ooit kinderen heb, zal ik eraan denken en dat meen ik.
Daphne schreef:daarom zou ik dan ook eerder een alternatief voor ze proberen aan te bieden... De kinderen zijn er sowieso de dupe van; ik denk dat ik dat wel kan zeggen...
Snorbaarder schreef:Best wel een goed idee, misschien kunnen bepaalde gehandicapten wel heel goed op kinderen passen. Als ik ooit kinderen heb, zal ik eraan denken en dat meen ik.
zussie schreef:Kan je dat wat nader uitleggen? waarom het een goed idee is? en welk soort gehandicapten wel goed op kinderen zou kunnen passen?
ben benieuwd Zussie
Snorbaarder schreef:Daphne schreef:daarom zou ik dan ook eerder een alternatief voor ze proberen aan te bieden... De kinderen zijn er sowieso de dupe van; ik denk dat ik dat wel kan zeggen...Snorbaarder schreef:Best wel een goed idee, misschien kunnen bepaalde gehandicapten wel heel goed op kinderen passen. Als ik ooit kinderen heb, zal ik eraan denken en dat meen ik.zussie schreef:Kan je dat wat nader uitleggen? waarom het een goed idee is? en welk soort gehandicapten wel goed op kinderen zou kunnen passen?
ben benieuwd Zussie
Ik reageerde op Daphne, maar op het moment dat ik een reply stuurde deed een ander dat ook, vandaar dat mijn antwoord er niet onder stond
Misschien is het nu duidelijker.
Welke gehandicapten in aanmerking komen zou ik zo snel niet weten. Daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van.
joepie schreef:In Amerika hebben ze van die opvoed poppen, die geven ze aan kinderen die al heel jong zelf kinderen willen.
En waar de ouders het nog onverantwoordt vinden, omdat ze het volgens hun nog niet kunnen overzien wat de gevolgen zijn van kinderen krijgen.
Die pop moeten ze dan gedurende een half jaar opvoeden.
Die pop kan bijna alles wat een baby doet.
Dus als je er niet goed voor zorgt gaat tie "dood".
Maar plassen, huilen, zeuren, moet eten hebben etc.
Misschien een idee om dat dan bij mensen met een verstandelijke beperking die graag kinderen willen eerst te doen.
Ik denk dat ook veel van zulke mensen denken dat een baby zoiets als een pop is. Waar je naar eigen inzicht leuke dingen mee doet.
Lief mee kan knuffelen.
Als mensen zonder een verstandelijke beperking het al regelmatig tegenvalt wat er allemaal komt kijken bij het verzorgen van een baby, dan zullen zulke mensen het helemaal niet goed kunnen inschatten.
Snorbaarder schreef:En die cursus is er dus op gericht dat gehandicapten ook kinderen kunnen gaan opvoeden?
zussie schreef:Snorbaarder schreef:En die cursus is er dus op gericht dat gehandicapten ook kinderen kunnen gaan opvoeden?
De cursus is in het beginsel om de gehandicapten bewust te maken wat de consequenties zijn van een baby...ik weet niet in hoever ze vervolg cursussen ofzo gaan doen op gebioed van opvoede....deze cursus is meer een bewust worden
janneke schreef:Ik heb eens een documentaire over dit onderwerp gezien. Een verstandelijk gehandicapt paartje dat wel graag kinderen wilden. Ouders van de vrouw konden het niet over het hart verkrijgen om gelijk nee te zeggen. Dus werd besloten een proef doen. De vrouw kreeg een babypop, die echt aandacht, schone luiers, eten, drinken en slaap nodig had. De eerste tijd ging het goed, maar na 3 dagen vergat ze de baby toen ze hem aan t verschonen was en viel deze van de commode. De pop begon te huilen en de vrouw werd helemaal hysterisch en wist niet wat te doen.
Nu zal de pop een echt kind geweest zijn...wat dan?
De liefde zullen verstandelijke mensen ongetwijfeld voor kinderen hebben, het verlangen ook. Maar of het "verstandig" is?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten