Mogen verstandelijk gehandicapten kinderen krijgen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2004 12:33

daarom zou ik dan ook eerder een alternatief voor ze proberen aan te bieden... De kinderen zijn er sowieso de dupe van; ik denk dat ik dat wel kan zeggen... 8)
Afbeelding

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 10 jun 2004 14:23

Wat ik dus eigenlijk duidelijk probeer te krijgen is dat er ook mensen zijn zonder een verstandelijke beperking maar wél met een handicap (zoals ik) die ook overwegen/besluiten/besloten hebben etc. GEEN kinderen te kunnen opvoeden.
Het is wel zo dat het voor mij nog helemaal niet zo'n issue is omdat ik geeneens verkering heb (ben niet eens verliefd! :P ) maar dat ik, mijzelf zo inschattende, het onzettend moeilijk zal hebben met de opvoeding van kinderen. Omdat daarbij ook eigenschappen worden verwacht waarvan ik er een aantal niet of niet zo sterk heb, wat mij persoonlijk tot erg doet twijfelen of ik er wel goed aan zal doen kinderen te krijgen.

Dus die categorie mensen heb je dus ook nog :wink: Om het maar even ingewikkeld te maken!

EQ.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 10 jun 2004 14:24

Best wel een goed idee, misschien kunnen bepaalde gehandicapten wel heel goed op kinderen passen. Als ik ooit kinderen heb, zal ik eraan denken en dat meen ik.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 11 jun 2004 07:33

Snorbaarder schreef:Best wel een goed idee, misschien kunnen bepaalde gehandicapten wel heel goed op kinderen passen. Als ik ooit kinderen heb, zal ik eraan denken en dat meen ik.

Kan je dat wat nader uitleggen? waarom het een goed idee is? en welk soort gehandicapten wel goed op kinderen zou kunnen passen?

ben benieuwd Zussie
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Gast123

Berichtdoor Gast123 » 11 jun 2004 08:06

Beste EQ,

Jij kunt heel goed voor jezelf bepalen of het al dan niet verstandig zou zijn kinderen te nemen omdat je ondanks je handicap een mentaal volwassen mens bent.
Ik hoor hier van alles over hoog niveau en laag niveau en in heb begrepen dat zelfs mensen met een hoog niveau de mentale leeftijd hebben van een kind van ca 8 jaar. Krijgt een kind van 8 jaar alles omdat hij het zo graag wil? Nee, omdat ik de gevolgen beter kan overzien dan hij. Waarom zouden we een mentaal gehandicapt mens het krijgen van kinderen dan wel toestaan, alleen maar omdat ie het zo graag wil. Ik begrijp echt wel dat ze dat graag willen maar het kan gewoon niet omdat het risico veel te groot is dat het mis loopt en de kinderen zijn het slachtoffer.

Anny

joepie

Berichtdoor joepie » 11 jun 2004 09:08

In Amerika hebben ze van die opvoed poppen, die geven ze aan kinderen die al heel jong zelf kinderen willen.
En waar de ouders het nog onverantwoordt vinden, omdat ze het volgens hun nog niet kunnen overzien wat de gevolgen zijn van kinderen krijgen.
Die pop moeten ze dan gedurende een half jaar opvoeden.
Die pop kan bijna alles wat een baby doet.
Dus als je er niet goed voor zorgt gaat tie "dood".
Maar plassen, huilen, zeuren, moet eten hebben etc.
Misschien een idee om dat dan bij mensen met een verstandelijke beperking die graag kinderen willen eerst te doen.
Ik denk dat ook veel van zulke mensen denken dat een baby zoiets als een pop is. Waar je naar eigen inzicht leuke dingen mee doet.
Lief mee kan knuffelen.
Als mensen zonder een verstandelijke beperking het al regelmatig tegenvalt wat er allemaal komt kijken bij het verzorgen van een baby, dan zullen zulke mensen het helemaal niet goed kunnen inschatten.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 11 jun 2004 10:59

Daphne schreef:daarom zou ik dan ook eerder een alternatief voor ze proberen aan te bieden... De kinderen zijn er sowieso de dupe van; ik denk dat ik dat wel kan zeggen... 8)

Snorbaarder schreef:Best wel een goed idee, misschien kunnen bepaalde gehandicapten wel heel goed op kinderen passen. Als ik ooit kinderen heb, zal ik eraan denken en dat meen ik.

zussie schreef:Kan je dat wat nader uitleggen? waarom het een goed idee is? en welk soort gehandicapten wel goed op kinderen zou kunnen passen?

ben benieuwd Zussie

Ik reageerde op Daphne, maar op het moment dat ik een reply stuurde deed een ander dat ook, vandaar dat mijn antwoord er niet onder stond

Misschien is het nu duidelijker.

Welke gehandicapten in aanmerking komen zou ik zo snel niet weten. Daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 11 jun 2004 21:57

Snorbaarder schreef:
Daphne schreef:daarom zou ik dan ook eerder een alternatief voor ze proberen aan te bieden... De kinderen zijn er sowieso de dupe van; ik denk dat ik dat wel kan zeggen... 8)

zussie schreef:Kan je dat wat nader uitleggen? waarom het een goed idee is? en welk soort gehandicapten wel goed op kinderen zou kunnen passen?

ben benieuwd Zussie

Ik reageerde op Daphne, maar op het moment dat ik een reply stuurde deed een ander dat ook, vandaar dat mijn antwoord er niet onder stond

Misschien is het nu duidelijker.

Welke gehandicapten in aanmerking komen zou ik zo snel niet weten. Daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van.

Dank je voor je uitleg, kon even geen link leggen :) maar nu snap ik je

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 11 jun 2004 21:58

joepie schreef:In Amerika hebben ze van die opvoed poppen, die geven ze aan kinderen die al heel jong zelf kinderen willen.
En waar de ouders het nog onverantwoordt vinden, omdat ze het volgens hun nog niet kunnen overzien wat de gevolgen zijn van kinderen krijgen.
Die pop moeten ze dan gedurende een half jaar opvoeden.
Die pop kan bijna alles wat een baby doet.
Dus als je er niet goed voor zorgt gaat tie "dood".
Maar plassen, huilen, zeuren, moet eten hebben etc.
Misschien een idee om dat dan bij mensen met een verstandelijke beperking die graag kinderen willen eerst te doen.
Ik denk dat ook veel van zulke mensen denken dat een baby zoiets als een pop is. Waar je naar eigen inzicht leuke dingen mee doet.
Lief mee kan knuffelen.
Als mensen zonder een verstandelijke beperking het al regelmatig tegenvalt wat er allemaal komt kijken bij het verzorgen van een baby, dan zullen zulke mensen het helemaal niet goed kunnen inschatten.

Dat klopt, dat willen ze dan in zo'n soort cursus met verstandelijk gehandicapten ook gaan doen.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 12 jun 2004 11:11

En die cursus is er dus op gericht dat gehandicapten ook kinderen kunnen gaan opvoeden?
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 21 jun 2004 12:22

Snorbaarder schreef:En die cursus is er dus op gericht dat gehandicapten ook kinderen kunnen gaan opvoeden?

De cursus is in het beginsel om de gehandicapten bewust te maken wat de consequenties zijn van een baby...ik weet niet in hoever ze vervolg cursussen ofzo gaan doen op gebioed van opvoede....deze cursus is meer een bewust worden

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 21 jun 2004 16:11

zussie schreef:
Snorbaarder schreef:En die cursus is er dus op gericht dat gehandicapten ook kinderen kunnen gaan opvoeden?

De cursus is in het beginsel om de gehandicapten bewust te maken wat de consequenties zijn van een baby...ik weet niet in hoever ze vervolg cursussen ofzo gaan doen op gebioed van opvoede....deze cursus is meer een bewust worden

Die cursus zal dan wel zo verschrikkelijk zijn dan vervolgcursussen helemaal niet meer nodig zijn. :mrgreen: :wink:

EQ.

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 22 jun 2004 00:23

deze cursus moet niet alleen verplicht worden voor verstandelijk gehandicapten, doe liever de hele bevolking onderwerpen aan zo'n test. zat "normaal uitziende" mensen die geen degelijke opvoeding kunnen geven.
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 22 jun 2004 15:31

Ik heb eens een documentaire over dit onderwerp gezien. Een verstandelijk gehandicapt paartje dat wel graag kinderen wilden. Ouders van de vrouw konden het niet over het hart verkrijgen om gelijk nee te zeggen. Dus werd besloten een proef doen. De vrouw kreeg een babypop, die echt aandacht, schone luiers, eten, drinken en slaap nodig had. De eerste tijd ging het goed, maar na 3 dagen vergat ze de baby toen ze hem aan t verschonen was en viel deze van de commode. De pop begon te huilen en de vrouw werd helemaal hysterisch en wist niet wat te doen.

Nu zal de pop een echt kind geweest zijn...wat dan?

De liefde zullen verstandelijke mensen ongetwijfeld voor kinderen hebben, het verlangen ook. Maar of het "verstandig" is?

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 22 jun 2004 15:44

janneke schreef:Ik heb eens een documentaire over dit onderwerp gezien. Een verstandelijk gehandicapt paartje dat wel graag kinderen wilden. Ouders van de vrouw konden het niet over het hart verkrijgen om gelijk nee te zeggen. Dus werd besloten een proef doen. De vrouw kreeg een babypop, die echt aandacht, schone luiers, eten, drinken en slaap nodig had. De eerste tijd ging het goed, maar na 3 dagen vergat ze de baby toen ze hem aan t verschonen was en viel deze van de commode. De pop begon te huilen en de vrouw werd helemaal hysterisch en wist niet wat te doen.

Nu zal de pop een echt kind geweest zijn...wat dan?

De liefde zullen verstandelijke mensen ongetwijfeld voor kinderen hebben, het verlangen ook. Maar of het "verstandig" is?

Mooi voorbeeld.!

Terug naar “Archief”