Homos in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 07:49

thespiritisinsideus schreef:japijo, maak je niet zo vreselijk druk, ik begon helemaal niet met jou veroordelen, maar ik maakte een kritische opmerking over het christelijke wereldje in het algemeen. als je daar dan op ingaat dan ga ik er vanuit dat je het christelijke wereldje verdedigt en niet jezelf, maar goed dat is dus wel gebeurd en daardoor zijn er wat dingen door elkaar gaan lopen

goed, je wil wel terechte kritiek, waarom was mijn kritiek niet terecht dan?

Ik hoor hier prima thuis op het forum. als je het daar niet mee eens ben, hoepel je zelf maar op!!!

als je het daar niet mee eens benT

Sorry, verkeerd begrepen.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

SLECHT NEDERLANDS!!!!! / HOMOSEXUALITEIT

Berichtdoor Motormuis » 01 jun 2004 08:32

Enne, de hele discussie over homosexualiteit: we zitten hier op het refoweb. Refo's zijn christenen, christenen hebben als het goed is de LIEFDE. Maar als ik zie hoe er hier op elkaar wordt ingehakt, dat getuigt van weinig LIEFDE. Ik weet wel dat je het inhoudelijk totaal met elkaar oneens kunt zijn, maar speel het op de inhoud, maar niet op de persoon!!!!

Alle mensen die menen homo's te moeten veroordelen: bid liever en oordeelt niet "opdat gij niet geoordeeld wordt"...........

Gegroed :lol: ...........
Geen commentaar

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jun 2004 08:42

Volgens mij veroordeelt/d (Weg strepen wat niet van toepassing is) niemand de homo's. Alleen wel hun seksuele relatie. Dat is wat anders.

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jun 2004 08:44

HOJO schreef:Er gebeurt een heleboel in de gayscene. Maar er gebeurt ook een heleboel niet in de gayscene!

Het beeld dat mensen over het algemeen van homo's hebben is dat ze met Jan en alleman het bed in duiken, met veren in hun reet op de Amsterdamse grachten varen en langs de snelweg stoppen om even een vluggertje te maken.

Met Jan en alleman: Natuurlijk gebeurt dat. Er zijn inderdaad een heleboel homo's die dat doen. En het is inderdaad zo dat het in dat wereldje allemaal een stuk gemakkelijker gaat. Maar... gelukkig zijn er ook nog een heleboel (en dat worden er steeds meer) mensen die dat juist niet doen. Vooral onder jongeren zie je dat gedrag steeds minder. Gelukkig maar, want ik hoef geen afgelikte boterham. En hoeveel hetero's zijn er niet die ook met verschillende mensen het bed in duiken.

Met veren in hun reet: Ook dit is weer een gedeelte dat dat doet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit naar zo een parade ben geweest; dat doet me nou echt niks. Maar omdat juist dat extreme beeld bij mensen blijft hangen worden alle homo's en lesbo's over één kam geschoren.

Langs de snelweg: Hier komen meer keurig getrouwde heteromannen dan homo's. Tuurlijk... ze komen er wel maar ook dat is maar een klein gedeelte. Lijkt me een vrij smerige bedoeling daar; moet er niet aan denken!

Wat ik hier maar mee wil zeggen is dat de extreme gevallen altijd worden onthouden, terwijl er zoveel homo's en lesbo's zijn die zich heel normaal gedragen net als jij en ik!!!!!!!!

Nu daar ben ik het wel mee eens. :wink:
En zo ook wat Maarten schreef.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 01 jun 2004 08:53

Ben het met je eens dat de zonde wel veroordeeld moet worden, maar de toonzetting is wel belangrijk.
Geen commentaar

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jun 2004 09:08

Klopt maar jij begon daar mee toch? :wink:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 04 jun 2004 21:33

Dit waart gij sommigen...........1 Korinthe 6.
En dan staat dat hele rijtje zondaars daar, praktiserende homofielen worden in hetzelfde rijtje genoemd als: "Dronkaards.....".
Dus wordt dat onze volgende topic zeker?? Ben benieuwd of we daar ook bladzijdes van vol kunnen kanen.
Of vinden we de drank daar net iets te lekker voor.........?
En de rest. :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Bolle Henk

Berichtdoor Bolle Henk » 12 jun 2004 17:41

Homo's zijn naar mijn mening precies dezelfde mensen als hetero's. Ik snap ook niet dat iemand daar tegen kan zijn. Veel mensen proberen daar wat loze argumenten tegenin te brengen, bijvoorbeeld dat het niet normaal is. Het is zo natuurlijk als het maar kan. Veel diersoorten en vooral aapsoorten hebben vormen van homofilie. Het is misschien niet de norm maar om het als een ziekte te zien en die mensen daar voor te veroordelen vind ik te veel van het goede. Sommige mensen horen of kijken minder goed dan normaal maar die worden ook niet als inferieur gezien. Ik heb er weinig problemen mee.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 14 jun 2004 16:25

Even ter informatie:

Leen van Dijke werd aangeklaagd omdat hij op een partijbijeenkomst tijdens een toespraak zei dat we homoseksualiteit niet als een grotere zonde moeten zien dan winkeldiefstal: zonde is zonde (In het kader van debat over homohuwelijk). In strikte zin vergelijkt hij homoseksualiteit met een misdrijf, maar wat hij werkelijk zegt lijkt juist misstanden te bestrijden (zo oordeelde de rechter er ook over, door hem niet te veroordelen).

Wat ds van de Kraan gezegd heeft wil ik wel eens weten, ik kan me een gebed voorstellen waarbij in strikte zin gezegd wordt wat Peter zegt, maar waar dit totaal niet bedoeld is. (Een gebed waarin juist gebeden wordt voor mensen met homofiele gevoelens, waarbij gedankt wordt dat het tot nog toe in de gemeente bij niemand tot uiting is gekomen, in een bijzin zonder hooghartigheid).

Vaya con Dios,

een eenmalig terugkerende parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 16:31

nope, hij dankte god eenvoudig voor het feit dat iets als homosexualiteit bij hun niet voorkwam, moet wel zeggen dat ik er niet zelf bij was, begeef me niet in dat soort kerken

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 18 jun 2004 15:19

<KNIP>Ik voegde hier niks meer mee toe</KNIP>
Laatst gewijzigd door TheEdge op 18 jun 2004 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 18 jun 2004 15:24

thespiritisinsideus schreef:nope, hij dankte god eenvoudig voor het feit dat iets als homosexualiteit bij hun niet voorkwam, moet wel zeggen dat ik er niet zelf bij was, begeef me niet in dat soort kerken
Als die man daar nou dankbaar voor is? Ik ben ook dankbaar dat ik hetro ben, jij niet dan?
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 jun 2004 16:17

thespiritisinsideus schreef:nope, hij dankte god eenvoudig voor het feit dat iets als homosexualiteit bij hun niet voorkwam, moet wel zeggen dat ik er niet zelf bij was, begeef me niet in dat soort kerken

Vreemd, ik ken deze ds. niet als extreem dom. Om zo letterlijk de farizeeer uit de gelijkenis te kopieeren over iets wat je onmogelijk kunt weten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jun 2004 16:55

joepie schreef:Volgens mij veroordeelt/d (Weg strepen wat niet van toepassing is) niemand de homo's. Alleen wel hun seksuele relatie. Dat is wat anders.
er zullen maar weinig homo's dat met je eens zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2004 17:01

Het is natuurlijk een uitspraak die erg gemakkelijk fout geinterpreteerd kan worden, zelfs als je weet wat hij letterlijk zei..

Terug naar “Archief”