johannes1 schreef:maar als het nu wel gegronde redenen zijn? wordt het dan niet anders
Ja, ja, 1 op 17...... Gelukkig geeft God in de bijbel andere richtlijnen!!
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Hijwel,
Kijk alsjeblieft uit wat je zegt over de duivel in de curatoren. Jij komt best wel vaak en best wel gemakkelijk met de duivel. Wil je zulk soort opmerkingen niet maken?
of je wordt geleid door de duivel, of door de Heilige Geest.
Night schreef:
Je begeeft je op gevaarlijk terrein.
Je kan nooit bewijzen of zeker weten of iemand wel of niet geleid wordt door de Heilige Geest.
Je kunt hooguit een vermoeden hebben op grond van dingen die je ziet of hoort. Toch kan de werkelijkheid anders zijn dan jij denkt en beleeft.
Op grond daarvan kan je dus ook nooit zeggen dat iemand dus geleid wordt door de duivel.
Stel dat je er toch eens naast zit? Dat je een voor God duidelijke, maar voor ons totaal onduidelijke weg niet waarneemt? Dan heb jij heel wat te verantwoorden op dit moment!
Op even veel grond kan je een dergelijke redenering die jij toepast op jezelf toepassen, of op ieder ander. Misschien werkt de duivel wel op slinkse wijze in jou een vertekend beeld, een bepaalde woede op waardoor je zaken te eenzijdig beziet....en daarop voortborduurt...
Dit ter illustratie van wat ik bedoel, laat ik voor alle duidelijkheid opmerken dat dit niet mijn mening of visie op jou is
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik denk nog steeds (we hebben hier al vaker een discussie over gehad; ik denk dat mn standpunt bekend is) dat we voorzichtig moeten blijven.
Sommigen gaan te keer.
Dat wil niet zeggen dat ik het niet begrijp.
Goedkeuren daarentegen en met ze meegaan: nee.
Mijn mening ligt anders.
Ik vind het jammer dat anderen zo goed weten uit te drukken wat bepaalde mensen (met naam en toenaam) weten, denken, moeten doen, niet doen en ga zo maar door.
Mijns inziens ben je dan op gedurfde wijze bezig alleen maar duidelijk te maken hoe goed je het zelf weet, en hoe dom een ander is.
(Of misschien jezelf op een domme hooghartige wijze ten toon te stellen; een ieder trekke zijn conclusie maar zelf)
Let wel: ik bedoel in dit geval niet specifiek jou.
Ik zag staan wat je schreef en voelde veel frustratie.
Dat is geen goede leidraad. Dat ervaar je zelf ook wel.
Kritisch zijn wat je schrijft: mee eens!
Maar er zitten zoveel valkuilen aan vast. Ik weet maar weinig mensen die kritisch anderen kunnen bezien met allereerst zichzelf te hebben bezien, die voor de ander dezelfde maatstaven en meetlatten gebruiken als voor zichzelf en ga zo maar door. En slaan door naar een negatief soort kritisch zijn.
Night schreef:Dank voor je eerlijke antwoord.
Ik denk dat anderen alhier (en ikzelf moet mezelf niet vergeten) best wat kunnen leren van het feit dat jij hie openlijk en eerlijk jezelf bijstelt.
Dat kost moeite...weet ik uit ervaring.
Ik ben vanaf dit moment weg. Morgen ook weinig tijd.
Ik hoop eraan te denken om hierna weer te geven wat ik erbij denk en voel. Want dat is niet iets wat ik schuw.
hijwel schreef:Night schreef:Dank voor je eerlijke antwoord.
Ik denk dat anderen alhier (en ikzelf moet mezelf niet vergeten) best wat kunnen leren van het feit dat jij hie openlijk en eerlijk jezelf bijstelt.
Dat kost moeite...weet ik uit ervaring.
Ik ben vanaf dit moment weg. Morgen ook weinig tijd.
Ik hoop eraan te denken om hierna weer te geven wat ik erbij denk en voel. Want dat is niet iets wat ik schuw.
oke daar houden we je aan![]()
desnoods herinderen we jou
japijo schreef:Blijkbaar valt het dus in de achterban van de Gergem tegen dat er zo weinig aangenomen zijn. Ik wist niet dat dat zo speelde. Toch wel leerzaam, zo'n topic!! Kan ik er ook rekening mee houden!
hijwel schreef:Ik denk dat ik te kort door de bocht ben geweest met mijn uitspraak. Ik denk dat wij als volgenlingen van Jezus in gesprek moeten gaan met onze leeraars. Om samen hierover te praten, en samen er uit te komen wat God nou wil. Ik had niet mogen oordelen over de werking van de Heilige Geest in hun. Maar zie wel dat het goed is geweest dat ik mijn gevoel er uit heb gegooit.
Dit verbaast mij weer....
Ik ben nog nooit mensen tegengekomen die niet graag alle vacante gemeenten voorzien wilde hebben met een eigen herder ende leraar.
Dus dat het tegenvalt......er zijn er veel meer nodig!
Nu de vraag of het menselijk gezien er te weinig zijn...of goddelijk gezien....de manier waarop enz enz...
Daarover wordt, zoals je lezen kunt, verschillend gedacht en wordt het verschillend benaderd!
Aragorn schreef:Ik denk inderdaad dat dat ook het beste zou zijn. Gewoon open erover praten en dan kunnen we altijd nog conclusies gaan trekken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten