De dood.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mei 2004 14:03

Het Weermannetje schreef:Nee! :mrgreen:

Want de dood heeft twee kanten, dus daarom kun je niet zingen!

welke twee kanten bedoel je dan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 14:05

Tuurlijk wel man! Want je zingt wel of niet, dat ligt eraan welke kant aan de orde is. En jij kiest altijd voor 1 kant als je nooit zingt. Dan ontken je dus eigenlijk dat er 2 kanten zijn!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 14:05

Voor de bekeerde een doorgang tot het eeuwige leven, maar het blijft de straf op de zonde.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 14:07

Het Weermannetje schreef:Voor de bekeerde een doorgang tot het eeuwige leven, maar het blijft de straf op de zonde.

En wat is nu belangrijker? Die straf op de zonde was het idd. Maar het is nu iets moois geworden! Juist geen straf meer: het zou dan juist een straf zijn als je nooit dood zou gaan!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 14:08

Allebei even belangrijk. Ik denk dat als je bekeerd bent dat je het allebei even belangrijk vind.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 14:08

Ik denk het niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2004 16:37

Waarmannetje, dan is het de eerste straf waar je beter van wordt ipv slechter.... Ik zou met zo'n straf niet zitten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 mei 2004 21:04

moet je andere kerk zoeken Weermannetje, want je maakt mij niet wijs dat ze bij jou in de kerk niet psalm 103:8 (gelijk het gras is ons kortstondig leven enz) zingen als er eentje is heengegaan. :)
beetje standaard geworden in de meeste zwaardere gemeentes (ook bij mij in de kerk)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 22:30

columbus schreef:

moet je andere kerk zoeken Weermannetje, want je maakt mij niet wijs dat ze bij jou in de kerk niet psalm 103:8 (gelijk het gras is ons kortstondig leven enz) zingen als er eentje is heengegaan. :)
beetje standaard geworden in de meeste zwaardere gemeentes (ook bij mij in de kerk)

Ja idd... :)

Ik begin een beetje een hekel aan die psalm te krijgen, zo afgezaagd als die elke keer gezongen wordt als er weer eentje overleden is.
Ik denk vaak ook: hoe kortstondig is mijn leven nou? Ik vind dat ik al best een poosje leef, en als het dan gaat om iemand die 85 geworden is... nou, dat vind ik nu niet bepaald kortstondig!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2004 23:14

Haha.... nou ja... dan heb ik nog een andere psalm voor je. Psalm 90... misschien lijkt het niet zo kort.. want je bent nog jong... maar als je 84 en 364 dagen ebnt en je kijkt terug... lijkt het toch in een sneltreinvaart te zijn verlopen... en dan heb je nog maar 1 dag.

10 Aangaande de dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, of, zo wij zeer sterk zijn, tachtig jaren; en het uitnemendste van die is moeite en verdriet; want het wordt snellijk afgesneden, en wij vliegen daarheen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 17 mei 2004 12:25

Gisteren moesten we het volgende lezen:

De bezoldiging der zonde is de dood, MAAR de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere.

Je mag bij de dood van Gods kind dan best blij zijn. Bij twee dingen stilstaan. De dood is door ONZE schuld gekomen, maar Christus heeft de dood overwonnen en die persoon is in Christus ontslapen!!!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 17 mei 2004 12:27

columbus schreef:

Maar niet tijdens de rouwdienst.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 17 mei 2004 13:17

Het Weermannetje schreef:
columbus schreef:

Maar niet tijdens de rouwdienst.

Volgens mij zou je moeten jubelen. Je taak op aarde is gedaan en nu kan het alleen maar beter worden (voor degene die in Christus gestorven zijn) zie o.a. Coll 3: 1 Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. 2 Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. 3 Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God. 4 Wanneer Christus verschijnt, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid.
Voor de nabestaanden is er een grote leegte, we blijven mensen, maar als we op Hem blijven zien, zal Hij ons ook troosten.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 17 mei 2004 13:32

Je moet streven naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Deze behoren allebei volmaakt te zijn. En zodra deze aarde dat niet is, kun je niet jubelen.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 17 mei 2004 13:41

Het Weermannetje schreef:Je moet streven naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Deze behoren allebei volmaakt te zijn. En zodra deze aarde dat niet is, kun je niet jubelen.

Hoe kom je daar bij???? :?:

Terug naar “Archief”