Inspector Morse schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd echt wel "straffe kost" die heel moeilijk te verteren valt. Eerst en vooral geloof ik al niet in satan als zijnde een persoon, laat staan dat je op zijn loonlijst kunt staan. Andezijds bekijk je het leven ongelofelijk zwart/wit.
Zou het niet eenvoudiger zijn te stellen dat wij mensen vaak fouten maken en verkeerde keuzes maken. Dit is trouwens inherent aan het mens zijn. Gelukkig hebben we een richtsnoer en dat is het leven van Jezus. Zijn leven kan ons in de goede richting duwen. Hij leert ons het leven zoals het bedoeld is. Iedereen kan dit proberen na te volgen, elk met zijn of haar beperktheden. Is het trouwens nog nooit bij jullie nog nooit opgekomen dat het kwade ook gewoon een toevalligheid kan zijn?
sorry ik zou met je mee kunnen praten. maar God is duidelijk hierover!
ik zal even wat teksten aanhalen.
jozua 24 schreef:Doch zo het kwaad is in uw ogen den HEERE te dienen, kiest u heden, wien gij dienen zult; hetzij de goden, welke uw vaders, die aan de andere zijde der rivier waren, gediend hebben, of de goden der Amorieten, in welker land gij woont; maar aangaande mij, en mijn huis, wij zullen den HEERE dienen!
Wil je God dienen? Of wil je op de loonlijst staan van de duivel?
mat 6: 24 schreef:24 Niemand kan twee heren dienen;28) want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen29) en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon.30)
luk 16:13 schreef:13 Geen huisknecht kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten, en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen,20) en den anderen verachten; gij kunt God niet dienen en den Mammon.
1 kon 18 schreef:21 Toen naderde Elia tot het ganse volk, en zeide: Hoe lang hinkt gij op twee gedachten? Zo de HEERE God is, volgt Hem na, en zo het Baal is, volgt hem na! Maar het volk antwoordde hem niet een woord.
God is zwart wit. Of je bent een dienaar van God, of van de duivel. Lees eens wat er met de zondeval met jou en mij is gebeurt? We zijn kinderen (werklieden) van de duivel geworden. De duivel heerst over ons, en heerst in deze hele wereld. Hij vindt het wel best als jij af en toe voor God probeert te leven, zolang hij nog maar baas kan zijn over jou leven.
In Joh. 8:30-59 is Jezus in gesprek met Joden en hij zegt in vers 44: Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoordenaar van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.