De Rooms-Katholieke Kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

Berichtdoor Josh » 11 sep 2004 22:08

Brion...je schreef eerder al:
Jouw slotvraag aan mij is (helaas) een erg domme vraag. Protestant heeft niets met protesteren te maken. Maar met "openlijk getuigen" of "ergens voor staan".

Volgens mij ben jij het die een zeer onverstandig en vijandig antwoord geeft op een gewone vraag.

Aangezien iedereen weet dat de Protestanten hun naam danken aan het protesteren tegen de onbijbelse RK-kerk, RK-leer en RK-rites.... en het feit dat jouw antwoord nogal 'vijandig is' [éen erg domme vraag']...
vertelt dat precies wie jij bent en waar jouw hart ligt!

Ik vind je wel vermakelijk :lol:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 sep 2004 20:38

Ik ben blij dat jij nog kunt lachen ondanks je duistere sub-religieuze sektekwelling.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Josh

Berichtdoor Josh » 12 sep 2004 20:39

Brion...je schreef eerder al:

Jouw slotvraag aan mij is (helaas) een erg domme vraag. Protestant heeft niets met protesteren te maken. Maar met "openlijk getuigen" of "ergens voor staan".

Volgens mij ben jij het die een zeer onverstandig en vijandig antwoord geeft op een gewone vraag.

Aangezien iedereen weet dat de Protestanten hun naam danken aan het protesteren tegen de onbijbelse RK-kerk, RK-leer en RK-rites.... en het feit dat jouw antwoord nogal 'vijandig is' [éen erg domme vraag']...
vertelt dat precies wie jij bent en waar jouw hart ligt!

Ik vind je wel vermakelijk

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 sep 2004 20:40

Het is niet nodig jezelf steeds te herhalen.

Overigens heb ik begrepen dat jij al van www.kerken.com en een katholieke site bent weggestuurd. Je maakt je duidelijk onmogelijk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 sep 2004 20:48

Als je nou echt iemand met enige moed was, zou je mij hier direct op aanspreken.

Triest hoor...

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 13 sep 2004 06:55

Optimatus schreef m.b.t. Josh, het volgende:

@@Overigens heb ik begrepen dat jij al van www.kerken.com en een katholieke site bent weggestuurd. Je maakt je duidelijk onmogelijk.@@

Toen Jezus van Zijn God en Vader getuigde, en van het Hemelse Koninkrijk, werd Hij eveneens verbannen en, indien mogelijk, uitgesloten. Uiteindelijk werd Hij om dat Getuigenis, van Zijn God en vader, gekruisigd, ......dat is een ander verhaal Optimatus! Want zoals Hij heeft geleden zullen ook zij lijden, die de Gave der Profetie en het Getuigenis van Jezus openbaren, dat het doel is van het volk vcan God.

Alles heeft zo z'n twee kanten!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 11:09

Waarde Boudewijn,

Me dunkt dat er een levensgroot verschil is tussen Christus en Josh. Christus is de Zoon van God en als zodanig God Zelf (2 Kor.13:13; Matt.28:19; Joh.14:23,26; Rom.8:9; 1 Joh.5:7) en Josh is een mens, zoekend naar God.

Profetieën heb ik reeds uit vele monden vernomen, maar die van Josh gaan aan het Christendom voorbij en leiden tot een vaag soort Joshisme. Het feit dat jullie sektariërs de H. Drieëenheid verwerpen en naast God ook een "Jezus" en een "Geest" aanbidden, duidt er op dat jullie naast God twee "aartsheiligen" aanbidden - o katholicisme - maar dan wel op een manier waarin de Here God miskent wordt als God.

Dat probeer ik nu al een maand duidelijk te maken, maar de mantra's inzake handoplegging - een mooi symbool, maar niet noodzakelijk voor het doorgeven van de H. Geest, Die kan dat heus Zelf - en onderdompeling - besprenkeling is mijns inziens voldoende, onderdompeling mag uiteraard ook - blijven in lange bewoordingen aanwaaien.

Kun je je misschien voorstellen dat mijn lust om steeds weer dezelfde wartaal te moeten lezen dan langzaam iets verminderd is?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 13 sep 2004 12:17

Hallo Optimatus,

Wartaal! Ik weet het niet, ik blijf bij hetgeen dat ik al ongeveer 23 jaar verkondig, en wordt er ook niet moe van. Hedenmorgen met een Othodoxe Jood gesproken over allerlei zaken, het valt me op dat deze man heel goed wist waar ik het over had en dat hij, vanuit zijn Orthodoxe achtergrond, gebaseerd op (notabene) dat waar het volk Israël van het OT verloren ging (afwijzen van de Messias en het Geestelijke aspect van het Hemels Koninkrijk en wet) heel goed de essentie van de Tegenwoordige Waarheid kon weerleggen, aan de hand van mijn uitleg, aangaande Openbaringen en de situatie in de wereld van vandaag. Hij gebruikte soms andere invalshoeken, maar welbeschouwd kwamen die op het zelfde neer.

Opmerkelijk dat (dus) een Orthodoxe Jood die -notabene- ook probeert te evangeliseren uiteindelijk dezelfde "Openbaringen" ervaart (naar het gevoel) als dat ik dat op Bijbelse gronden doe, in het licht van de Gave der Profetie en het Getuigenis van Jezus. (Nieuwe testament)

Aangezien ik zo af en toe met deze Joodse man spreek over mijn opvattingen en ideeën, valt het me nu dubbel op hoe juist (in Geestelijk opzicht) de Adventgemeente feitelijk is. Gebaseerd op Gods laatste oproepen en openbaringen in de afgelopen 155 jaar, zie ik alleen maar "groei" in mijn geloof dat slechts alleen terug te voeren is op het fundament van de wet (en de geboden) in het licht van de Profetie (Jezus). En steeds meer ben ik de mening toegedaan dat de Almachtige Schepper, de Orthodoxe Joden meer 'licht' wil geven, opdat zijn de Messias aan zullen nemen. Voor mij is het duidelijk dat Gods geboden (dus ook het 4e gebod) de essentiële fundamenten (Sabbat= dus)blijkbaar toch het Zegel van Christus) zijn om de "vrucht" te kunnen zijn van de Heilige Geest, in de wereld met als resultaat de (totale) verheerliking te ervaren als een volmaakt mens; in het hemelse Jeruzalem.

Het is voor mij ook duidelijk, dat hoe meer de Protestantse kerken verder afdwalen tot het ongeestelijke fundament van de Staatskerk van Satan (de politiek-religiueze militaire Staatskerk) zij steeds MINDER licht ontvangen, naar mate zij de geboden (en de Sabbat dus) verder van zich afschuiven en daarvoor de Wereldse Staatskerk meer eer geven.

Zal ik nog geloof vinden leert Jezus, als ik terug kom op aarde; kijk en dat is de essentie van het verval en de blindheid voor en van velen.

Bidden en zonde belijden is (nog) de enige mogelijkheid om wezenlijk gered te kunnen worden, door Hem in Diens Gerechtigheid alleen aan te nemen. God kan niets meer doen voor die Christenen, die zich spiegelen aan een Staatskerk en menen dat heidense fundamenten een Geheiligde Stad (Hemels Jeruzalem) kunnen dragen, laat staan voorleven!

En wie dit, als oprechte Christen, wat hier staat vermeldt, op Bijbelse gronden wil en kan eerbiedigen zal de essentie van Gods reddend plan begrijpen en ook meer licht ontvangen, want het is de Geeste die openbaart, zoals ik recent heb aangegeven:

Handoplegging: één van de Christelijke grondslagen
Hebr. 6:1-2 'Laten we overgaan tot de leer voor volwassenen en niet nog eens de grondslagen leggen, zoals: het zich afkeren van een levenswijze die op de dood uitloopt, het geloof in God, het onderricht over de doop, de handoplegging, de opstanding van de doden en het eeuwige oordeel.'

Priesterschap: God wijst zijn 'priesters' aan en rust ze toe
Uit Hebreeën hoofdstuk 5 en 6 komen we meer te weten over het priesterschap van Jezus, de stam van Levi, maar ook over het priesterschap van Christenen. Ook wordt in hoofdstuk 6 duidelijk, dat een Christen die als priester met de Geestesgaven is toegerust (lees: Hebr. 6:4-6) en afdwaalt van het geloof niet meer tot inkeer kan worden gebracht. Die persoon heeft immers deelgenomen aan Gods heerlijke Gaven en desondanks tegen Hem gekozen.

'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)

Voordat echter de persoon 'deelhebber wordt aan de Geestelijke Gaven' staat in Hebr. 6:1-2 dien je de basisbeginselen van geloof te kennen. 'Een grondslag leggen' staat er. Een aantal basale grondslagen worden genoemd, waaronder: 'de handoplegging'

En onthoudt dan vooral deze alinea Optimatus:

'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)

Zij die dus willens en wetens vast blijven houden aan een andere wet, zullen zelfs in de spaderegen geen tweede kans meer krijgen, maar zal de Heilige Geest "bedroefd zijn" en naar een andere zoekende mens gaan!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 12:42

Ik vind het bewonderenswaardig dat jij je zo inzet voor je geloof, dat wil ik wel even kwijt.

Het feit echter dat je middels allerhande vage websites die iedereen kan bouwen met thesen, antithesen en contrathesen aan komt zetten, kan ik niet plaatsen.

De Schrift is de Bron van mijn geloof, gezien het feit dat de mensen die de Schrift hebben opgesteld en samengebracht geïnspireerd en ondersteund werden door de Heilige Geest, Niemand minder dan de Heer Zelf.

De Heilige Drieeënheid is de hoeksteen van het ongetwijfeld Christelijke geloof (1Kor. 8:4-6, Mat. 3:16, 17, Mat. 28:19, Ef. 3:14, 15, Spr. 8:22-31, Joh. 1:14, Joh. 5:17-26, 1Kor. 1:24, Kol. 1:15-20, Hebr. 1:3, Opb. 19:13, Joh. 15:26, Micha 5:1; Joh. 1:1, 2.). Dat zegt de Schrift.

De kerken die in de loop der eeuwen zijn ontstaan houden vast aan de H. Drieëenheid, daar deze Eenheid een Absolute Waarheid is, namelijk God. Eén God, Eén Wezen met nochthans Drie Personen. Dit is zo wezenlijk voor het Christelijk geloof dat verwerping hiervan tekenend is voor niet-Christenen.

De Kerk leeft, hoewel niet altijd in de institutionele kerken. Het feit dat er joshachtigen zijn die de kerken dood vinden, is een teken van geestelijk verval. Het gevlucht in allerhande huiskamerkringen is helaas ook een teken van het feit dat de kerken niet in staat blijken ons, verwende Nederlanders en westerlingen, te interesseren voor God en Zijn liefde. Huiskamerclubjes maken dit alleen nog maar erger.

Een kudde heeft een Herder nodig. Deze Herder bedient zich - middels de apostolische successie middels - jawel - handoplegging - van herders (bisschoppen, ouderlingen, dominees en patriarchen) die de kudde weiden. Dit sluit niet het zelf nadenken uit, nee, dit versterkt het zelf nadenken van de kuddeleden. En zo moet het zijn.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 13 sep 2004 13:32

Hierom Optimatus:

Lukas 10
21 Op dat moment bracht de Heilige Geest in Jezus een geweldige blijdschap teweeg. Hij sprak: "Vader! Heer van hemel en aarde! Wat geweldig dat U deze dingen hebt verborgen voor intellectuelen en geleerden. Maar U hebt ze bekend gemaakt aan kleine kinderen.
22 Dank U, Vader. Zo hebt U het gewild. Mijn Vader heeft Mij alles toevertrouwd. Niemand weet wie Ik ben, behalve de Vader. En niemand weet wie de Vader is, behalve Ik en de mensen aan wie Ik het wil bekendmaken."
23 Daarna keek Hij Zijn discipelen aan en zei: "Het is een enorm voorrecht dat jullie dit allemaal mogen zien.

en

Lukas 2
48 Zijn ouders wisten niet wat zij moesten denken toen zij Hem daar zo zagen zitten. "Jongen toch", zei Zijn moeder. "Waarom heb je ons dit aangedaan? Vader en ik hebben je overal gezocht. Wij wisten ons gewoon geen raad."
49 "Dat hoefde toch niet?" antwoordde Hij. "Wist u niet dat Ik bezig moet zijn met de dingen van mijn Vader?"50 Maar zij begrepen niet wat Hij bedoelde.

en

Johannes 5
41-42 Eer van mensen vind Ik niet belangrijk, omdat Ik weet hoe u bent: u hebt de liefde van God niet in u.
43 Ik ben gekomen om mijn Vader te vertegenwoordigen en u ontvangt Mij niet. Maar wie uit zichzelf komt, zult u wel ontvangen.44 U vindt het zo belangrijk wat de mensen van u zeggen, dat u vergeet dat het erom gaat wat God van u denkt. Daarom kunt u niet in Mij geloven.

en (heel belangrijk)

Johannes 6
57 Ik leef door de kracht van de Vader, Die Mij gestuurd heeft. Als iemand Mij eet, zal hij leven door mijn kracht.

Geboden en Sabbat:

Voor het volk Israël van het Oude Testament:

Richtere 2:16
Zelfs toen wilden de Israëlieten nog niet naar de richters luisteren, maar werden zij de HERE ontrouw door afgoden te aanbidden en zich daarvoor neer te buigen. Zij keerden zich erg snel af van de weg van hun voorouders door te weigeren de geboden van de HERE te gehoorzamen.

en

Deuteronomium 13
4 Volg alleen de HERE, uw God, en heb ontzag voor Hem; gehoorzaam alleen Zijn geboden. Dien alleen Hem en houdt u aan Hem vast.

wel nu Jezus was daarin OOK het voorbeeld:

Johannes 14
14 Als u Mij iets vraagt in mijn naam, zal Ik het doen.
15 Wie van Mij houdt, zal altijd volgens mijn geboden leven.
16 Ik zal de Vader bidden of Hij een Plaatsvervanger wil sturen, Die altijd bij u zal blijven.

en daarom:

Openbaring 14
11 De rook van dit folterende vuur stijgt voor altijd en eeuwig op. De mensen die het beest en zijn beeld aanbidden en die het nummer van zijn naam dragen, zullen geen moment rust meer hebben.
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Het feit, Optimatus, dat Jezus zonder zonden kon leven was (en is nog steeeds) het feit dat Hij deed en doet wat Zijn Vader Hem mededeelde, ook de Geboden en wet dus. En daarom is OOK Jezus DAARIN het (zelfde-) voorbeeld voor ons en wij dienen dus datzelfde elan, namelijk de Almachtige Schepper daarin na te volgen, dus de geboden en wet (ook dus de Sabbat) zijn de fundamentele waarheden van Gods Koninkrijk.
Omdat Jezus volkomen was en bleef, kon Hij volmaakt blijven, omdat Satan Hem niet kon overhalen zijn wetten na te leven.

Hij moest uiteindelijk door Zijn Vader een andere Trooster zenden, omdat hij -als Mens- niet iedereen kan bereiken! net zo mins als wij dat kunnen. Vandaar dat de Heilige Geest ALTIJD in harmonie met dat voorbeeld van de Bijbel (die jij als richtlijn wilt toepassen) en de wetten van de Almachtige Vader openbaart een leert. Jezus is dus ons voorbeeld en onze God maar gezamelijk (Jezus + wij) leven dus de Hemelse wetten na die door de Almachtige Schepper (god) en Vader -van Jezus en ons- aan ons voorhoudt!

Vandaar dat de 10 geboden niet beperkt zijn tot alelen het "Joodse" volk maar feitelijk voor ALLE mensen gelden! Ware het nmiet dat de Slang de zaak verpestte in het Paradijs. Vandaar Jezus, en vadaar de lalatste oproepen in Openbaringen aan de Christengemeenten om die wetten in ere te herstellen, zodat de Heilige Geest in harmonie met ALLES aangaande het verlossingsplan aan on s oprecht kan werken.

Zolang wij dat fwzijen, doen wij ons zelf te kort en stellen wij ons buiten de lichtschijn van onze Hemelse Koning!

Jezus deed dus gewoon wat Zijn God én Vader aan Hem voorhield. welnu zo dienen ook wij te leven. En als wj struikelen dan kunnen wij de hulp inroepen en onze zonden beleijden en na laten.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 13 sep 2004 13:32

Hierom Optimatus:

Lukas 10
21 Op dat moment bracht de Heilige Geest in Jezus een geweldige blijdschap teweeg. Hij sprak: "Vader! Heer van hemel en aarde! Wat geweldig dat U deze dingen hebt verborgen voor intellectuelen en geleerden. Maar U hebt ze bekend gemaakt aan kleine kinderen.
22 Dank U, Vader. Zo hebt U het gewild. Mijn Vader heeft Mij alles toevertrouwd. Niemand weet wie Ik ben, behalve de Vader. En niemand weet wie de Vader is, behalve Ik en de mensen aan wie Ik het wil bekendmaken."
23 Daarna keek Hij Zijn discipelen aan en zei: "Het is een enorm voorrecht dat jullie dit allemaal mogen zien.

en

Lukas 2
48 Zijn ouders wisten niet wat zij moesten denken toen zij Hem daar zo zagen zitten. "Jongen toch", zei Zijn moeder. "Waarom heb je ons dit aangedaan? Vader en ik hebben je overal gezocht. Wij wisten ons gewoon geen raad."
49 "Dat hoefde toch niet?" antwoordde Hij. "Wist u niet dat Ik bezig moet zijn met de dingen van mijn Vader?"50 Maar zij begrepen niet wat Hij bedoelde.

en

Johannes 5
41-42 Eer van mensen vind Ik niet belangrijk, omdat Ik weet hoe u bent: u hebt de liefde van God niet in u.
43 Ik ben gekomen om mijn Vader te vertegenwoordigen en u ontvangt Mij niet. Maar wie uit zichzelf komt, zult u wel ontvangen.44 U vindt het zo belangrijk wat de mensen van u zeggen, dat u vergeet dat het erom gaat wat God van u denkt. Daarom kunt u niet in Mij geloven.

en (heel belangrijk)

Johannes 6
57 Ik leef door de kracht van de Vader, Die Mij gestuurd heeft. Als iemand Mij eet, zal hij leven door mijn kracht.

Geboden en Sabbat:

Zelfs toen wilden de Israëlieten nog niet naar de richters luisteren, maar werden zij de HERE ontrouw door afgoden te aanbidden en zich daarvoor neer te buigen. Zij keerden zich erg snel af van de weg van hun voorouders door te weigeren de geboden van de HERE te gehoorzamen.

en

Deuteronomium 13
4 Volg alleen de HERE, uw God, en heb ontzag voor Hem; gehoorzaam alleen Zijn geboden. Dien alleen Hem en houdt u aan Hem vast.

Johannes 14
16 Ik zal de Vader bidden of Hij een Plaatsvervanger wil sturen, Die altijd bij u zal blijven.

en daarom:

Openbaring 14
11 De rook van dit folterende vuur stijgt voor altijd en eeuwig op. De mensen die het beest en zijn beeld aanbidden en die het nummer van zijn naam dragen, zullen geen moment rust meer hebben.
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Het feit, Optimatus, dat Jezus zonder zonden kon leven was (en is nog steeeds) het feit dat Hij deed en doet wat Zijn Vader Hem mededeelde, ook de Geboden en wet dus. En daarom is OOK Jezus DAARIN het (zelfde-) voorbeeld voor ons en wij dienen dus datzelfde elan, namelijk de Almachtige Schepper daarin na te volgen, dus de geboden en wet (ook dus de Sabbat) zijn de fundamentele waarheden van Gods Koninkrijk.
Omdat Jezus volkomen was en bleef, kon Hij volmaakt blijven, omdat Satan Hem niet kon overhalen zijn wetten na te leven.

Hij moest uiteindelijk door Zijn Vader een andere Trooster zenden, omdat hij -als Mens- niet iedereen kan bereiken! net zo mins als wij dat kunnen. Vandaar dat de Heilige Geest ALTIJD in harmonie met dat voorbeeld van de Bijbel (die jij als richtlijn wilt toepassen) en de wetten van de Almachtige Vader openbaart een leert. Jezus is dus ons voorbeeld en onze God maar gezamelijk (Jezus + wij) leven dus de Hemelse wetten na die door de Almachtige Schepper (god) en Vader -van Jezus en ons- aan ons voorhoudt!

Vandaar dat de 10 geboden niet beperkt zijn tot alleen het "Joodse" volk maar feitelijk voor ALLE mensen gelden! Ware het nmiet dat de Slang de zaak verpestte in het Paradijs. Vandaar Jezus, en vadaar de laatste oproepen in Openbaringen aan de Christengemeenten om die wetten in ere te herstellen, zodat de Heilige Geest in harmonie met ALLES aangaande het verlossingsplan aan ons oprecht kan werken.

Zolang wij dat fwzijen, doen wij ons zelf te kort en stellen wij ons buiten de lichtschijn van onze Hemelse Koning!

Jezus deed dus gewoon wat Zijn God én Vader aan Hem voorhield. welnu zo dienen ook wij te leven. En als wj struikelen dan kunnen wij de hulp inroepen en onze zonden beleijden en na laten.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 13 sep 2004 13:33

Hierom Optimatus:

Lukas 10

en

Lukas 2

en

Johannes 5

en (heel belangrijk)

Johannes 6

Geboden en Sabbat:

en

Deuteronomium 13

Johannes 14

en daarom:

Openbaring 14

Vandaar dat de 10 geboden niet beperkt zijn tot alleen het "Joodse" volk maar feitelijk voor ALLE mensen gelden! Ware het nmiet dat de Slang de zaak verpestte in het Paradijs. Vandaar Jezus, en vadaar de laatste oproepen in Openbaringen aan de Christengemeenten om die wetten in ere te herstellen, zodat de Heilige Geest in harmonie met ALLES aangaande het verlossingsplan aan ons oprecht kan werken.

Zolang wij dat afwijzen, doen wij ons zelf te kort en stellen wij ons buiten de lichtschijn van onze Hemelse Koning en kunnen dan uiteindelijk niet meer verlost worden, omdat we verhard zijn op verkeerde fundamenten (wetten)!

Jezus deed dus gewoon wat Zijn God én Vader aan Hem voorhield. welnu zo dienen ook wij te leven. En als wij struikelen dan kunnen wij de hulp inroepen en onze zonden beleijden en na laten. De Genade (tijd) kracht geven, die wij zonder te betalen, ontvangen!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 sep 2004 13:37

Boudewijn schreef:Het feit, Optimatus, dat Jezus zonder zonden kon leven was (en is nog steeeds) het feit dat Hij deed en doet wat Zijn Vader Hem mededeelde, ook de Geboden en wet dus. En daarom is OOK Jezus DAARIN het (zelfde-) voorbeeld voor ons en wij dienen dus datzelfde elan, namelijk de Almachtige Schepper daarin na te volgen, dus de geboden en wet (ook dus de Sabbat) zijn de fundamentele waarheden van Gods Koninkrijk.

Dit klinkt hartstikke boeddhistisch en heeft weinig meer met Christendom van doen. Het "redt uzelf evangelie" is geen evangelie, maar zelfbedrog.
Jezus is niet alleen een voorbeeld, maar in eerste plaats de Zaligmaker.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 13:48

Waarde Boudewijn,

even voor de goede orde: welke Bijbelvertaling hanteer jij? Mijn vertalingen (NBG, OKV en SV) schrijven toch wezenlijk anders.

Het feit dat Jezus spreekt over Zijn Vader is geen ontkenning van de H. Drievuldigheidsleer. Als Jezus spreekt over Zijn Vader, dan heeft Hij het over Eén der andere Personen van de Heilige Drievuldigheid, namelijk Zijn Vader.

Heilige Drievuldigheid, Eén van Wezen, Drie in Personen: Vader, Zoon en Heilige Geest.

Dat is essentieel voor het Christendom. Een schepsel kan de zonden niet wegdragen, dat kan alleen de Schepper: God. En Hij heeft dat gedaan in de Persoon van Jezus Christus, ook jouw Zaligmaker.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 13 sep 2004 13:56

Dag Elbert,

Je citeerde mij:

@@Het feit, Optimatus, dat Jezus zonder zonden kon leven was (en is nog steeeds) het feit dat Hij deed en doet wat Zijn Vader Hem mededeelde, ook de Geboden en wet dus. En daarom is OOK Jezus DAARIN het (zelfde-) voorbeeld voor ons en wij dienen dus datzelfde elan, namelijk de Almachtige Schepper daarin na te volgen, dus de geboden en wet (ook dus de Sabbat) zijn de fundamentele waarheden van Gods Koninkrijk.
Omdat Jezus volkomen was en bleef, kon Hij volmaakt blijven, omdat Satan Hem niet kon overhalen zijn wetten na te leven. @@

Je antwoordde:

Dit klinkt hartstikke boeddhistisch en heeft weinig meer met Christendom van doen. Het "redt uzelf evangelie" is geen evangelie, maar zelfbedrog.
Jezus is niet alleen een voorbeeld, maar in eerste plaats de Zaligmaker
.

Zelden heb ik zo'n gebrek aan Bijbelkennis alsook ERVARINGEN met Jezus weerspiegelt gezien als hier. Een dommere reactie heb je niet kunnen geven Elbert. Je valt steeds opnieuw hartstikke door de mand.
Over spotten gesproken...je doet niet anders!

Terug naar “Archief”