Berichtdoor Boudewijn » 13 sep 2004 12:17
Hallo Optimatus,
Wartaal! Ik weet het niet, ik blijf bij hetgeen dat ik al ongeveer 23 jaar verkondig, en wordt er ook niet moe van. Hedenmorgen met een Othodoxe Jood gesproken over allerlei zaken, het valt me op dat deze man heel goed wist waar ik het over had en dat hij, vanuit zijn Orthodoxe achtergrond, gebaseerd op (notabene) dat waar het volk Israël van het OT verloren ging (afwijzen van de Messias en het Geestelijke aspect van het Hemels Koninkrijk en wet) heel goed de essentie van de Tegenwoordige Waarheid kon weerleggen, aan de hand van mijn uitleg, aangaande Openbaringen en de situatie in de wereld van vandaag. Hij gebruikte soms andere invalshoeken, maar welbeschouwd kwamen die op het zelfde neer.
Opmerkelijk dat (dus) een Orthodoxe Jood die -notabene- ook probeert te evangeliseren uiteindelijk dezelfde "Openbaringen" ervaart (naar het gevoel) als dat ik dat op Bijbelse gronden doe, in het licht van de Gave der Profetie en het Getuigenis van Jezus. (Nieuwe testament)
Aangezien ik zo af en toe met deze Joodse man spreek over mijn opvattingen en ideeën, valt het me nu dubbel op hoe juist (in Geestelijk opzicht) de Adventgemeente feitelijk is. Gebaseerd op Gods laatste oproepen en openbaringen in de afgelopen 155 jaar, zie ik alleen maar "groei" in mijn geloof dat slechts alleen terug te voeren is op het fundament van de wet (en de geboden) in het licht van de Profetie (Jezus). En steeds meer ben ik de mening toegedaan dat de Almachtige Schepper, de Orthodoxe Joden meer 'licht' wil geven, opdat zijn de Messias aan zullen nemen. Voor mij is het duidelijk dat Gods geboden (dus ook het 4e gebod) de essentiële fundamenten (Sabbat= dus)blijkbaar toch het Zegel van Christus) zijn om de "vrucht" te kunnen zijn van de Heilige Geest, in de wereld met als resultaat de (totale) verheerliking te ervaren als een volmaakt mens; in het hemelse Jeruzalem.
Het is voor mij ook duidelijk, dat hoe meer de Protestantse kerken verder afdwalen tot het ongeestelijke fundament van de Staatskerk van Satan (de politiek-religiueze militaire Staatskerk) zij steeds MINDER licht ontvangen, naar mate zij de geboden (en de Sabbat dus) verder van zich afschuiven en daarvoor de Wereldse Staatskerk meer eer geven.
Zal ik nog geloof vinden leert Jezus, als ik terug kom op aarde; kijk en dat is de essentie van het verval en de blindheid voor en van velen.
Bidden en zonde belijden is (nog) de enige mogelijkheid om wezenlijk gered te kunnen worden, door Hem in Diens Gerechtigheid alleen aan te nemen. God kan niets meer doen voor die Christenen, die zich spiegelen aan een Staatskerk en menen dat heidense fundamenten een Geheiligde Stad (Hemels Jeruzalem) kunnen dragen, laat staan voorleven!
En wie dit, als oprechte Christen, wat hier staat vermeldt, op Bijbelse gronden wil en kan eerbiedigen zal de essentie van Gods reddend plan begrijpen en ook meer licht ontvangen, want het is de Geeste die openbaart, zoals ik recent heb aangegeven:
Handoplegging: één van de Christelijke grondslagen
Hebr. 6:1-2 'Laten we overgaan tot de leer voor volwassenen en niet nog eens de grondslagen leggen, zoals: het zich afkeren van een levenswijze die op de dood uitloopt, het geloof in God, het onderricht over de doop, de handoplegging, de opstanding van de doden en het eeuwige oordeel.'
Priesterschap: God wijst zijn 'priesters' aan en rust ze toe
Uit Hebreeën hoofdstuk 5 en 6 komen we meer te weten over het priesterschap van Jezus, de stam van Levi, maar ook over het priesterschap van Christenen. Ook wordt in hoofdstuk 6 duidelijk, dat een Christen die als priester met de Geestesgaven is toegerust (lees: Hebr. 6:4-6) en afdwaalt van het geloof niet meer tot inkeer kan worden gebracht. Die persoon heeft immers deelgenomen aan Gods heerlijke Gaven en desondanks tegen Hem gekozen.
'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)
Voordat echter de persoon 'deelhebber wordt aan de Geestelijke Gaven' staat in Hebr. 6:1-2 dien je de basisbeginselen van geloof te kennen. 'Een grondslag leggen' staat er. Een aantal basale grondslagen worden genoemd, waaronder: 'de handoplegging'
En onthoudt dan vooral deze alinea Optimatus:
'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)
Zij die dus willens en wetens vast blijven houden aan een andere wet, zullen zelfs in de spaderegen geen tweede kans meer krijgen, maar zal de Heilige Geest "bedroefd zijn" en naar een andere zoekende mens gaan!