joepie schreef:Ik denk dat er el een verschil zit tussen je lichaam aan de wetenschap stellen of donor zijn. Bij het laatste sta je voor de ander belangrijke organen af de ander een beter leven te geven , of zelfs een leven te redden. Bij het eerste is dat dus duidelijk niet zo.
Ik denk dat ze tegenwordig wel zover zijn dat ze de studenten ook kunnen laten oefenen op ander matriaal dan van doden mensen.
En ik vind dus dat er niet zorgvuldig en met eerbied met de doden wordt omgegaan in een snijzaal.
Tuurlijk wel. Als je je leven beschikbaar stelt aan de wetenschap help je daarmee de geneeskunde en dus ook mensen die met deze nieuwe kennis geholpen kunnen worden. Alleen is het nu wat meer indirect, maar principieel verandert er niets.
En wat betreft het eerbiedig ermee omgaan: dat gebeurt bijna nergens waar mensen dagelijks met doden werken. Ik hoorde ook eens van een chauffeur bij een begrafenisondernemer dat ze zo hard mogelijk over de begraafplaats probeerden te scheuren enzo..
Lalage schreef:Aragorn, met dat uitwisselen weet ik niet precies hoe dat zit. Maar het ging geloof ik tussen verschillende landen.
Oke, ja dan is de kans wel iets kleiner ja, snappem.