gerrit de 2e schreef:Aragorn schreef:Beste Gerrit,
Welke reden heb je om aan te nemen dat:
1. Deze keuze niet persoonlijk door eenieder van het volk gemaakt zou moeten worden?
2. Er een principieel verschil is tussen afgodendienst en ongeloof; tempeldienst en geloof?
3. Jezus niet in God vertegenwoordigd was en het kiezen voor Jezus hetzelfde is als het kiezen voor God?
1 Ik beweer niet dat het persoonlijk niet gedaan moet worden, maar om deze bijbeltekst te gebruiken om jouw keuze bepalend te maken vind ik wat ver gaan.
2 net hoe je het opvat, zoals jij het bedoeld niet nee. Er wordt vaak gesproken over kiezen voor Jezus en meer niet, oftewel we beginnen met kiezen en de rest komt vanzelf. Zie je niet de verkeerde opvattingen die eruit kunnen volgen, zeker naar een vreemde? Als onze keus centraal staat doe we God alles tekort. Jij mag zeggen wat het gemm. forumgeluid is hier.
3Wederom was de vraag niet of we voor God kiezen, maar of we voor Jezus kiezen. Maar zoals je zelf al opmerkt is Christus vertegenwoordigd in God 3-enig. En dat is iets wat soms vergeten wordt. Christus doet de wil van Zijn Vader. Waarom wordt er op het forum zoveel over voor Jezus kiezen gesproken en niet over voor God kiezen? Tegen wie hebben we gezondigd?
Ik zou dan zeggen: Ik kies God om te dienen door Jezus aan te nemen als mijn Zaligmaker.
In God is leven door Christus Jezus.
gr.
1. Je beweert niet dat de keuze niet gemaakt moet worden, maar vind niet dat deze bijbeltekst daarvoor gebruikt mag worden. Nouja, wat maakt het ook uit welke tekst je ervoor gebruikt, als je het toch met me eens bent dat je moet kiezen?
2. Als God en Jezus 1 zijn, maakt het toch nix uit of je het over Jezus of over God hebt? Jij bent degene die hier onderscheid in maakt... En we hebben het over Jezus, omdat Hij geleden heeft en je Zijn offer aan moet nemen.
3. Fijn, dat je het er uiteindelijk toch mee eens bent dat het erom gaat dat je voor God (en dus voor Jezus) kiest. Ik snap niet waarom je dat via zo'n omweg met onderscheid en toch weer geen onderscheid tussen God en Jezus moet formuleren, maar oke...