wat vind jij ervan als je vriend/vriendin tegen je liegt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 08 okt 2004 17:19

Mariamagdalena schreef:Maar als het een leugen is over een klein iets.
Bijvoorbeeld: Jou vriend of man wil niet dat jij op straat patat eet.
En op een dag heb je zo'n vreselijke trek in patat, en bovendien heb je net ruzie gehad of oneenigheid, dat je toch een zak patat koopt, en je eet het op.
Zou je dat dan vertellen?
Of zou je het verzwijgen?

Of dat hij niet wil dat je op zondag tv kijkt.
En je hebt het toch een keer gedaan toen hij weg was.
Zou je dat dan verzwijgen?

Stel dat ik zo'n man zou hebben en ik zou een ruzie (klappen!) riskeren, dan zou ik het niet vertellen. Dat is ook soms zo met mn ouders, dan vertel ik het gewoon niet, omdat ik weet dat ze het toch niet goed vinden dat ik het doe (maar ik het zelf wel vind kunnen) en ik dan op dat moment gewoon geen zin heb in ruzie. Later vertel ik het wel dat ik 'dit of dat wel eens gedaan heb'. Maar op de dag zelf niet ofzo. In jouw geval zou ik echt niet alles vertellen, dat is vragen om klappen (vind ik zo erg voor je!) als ik dat zo gelezen heb. En ja, wie gaat dat nu doen? Het is heel erg dat het zo moet gaan, maar ja, je man dwingt je er min of meer toe om tegen hem te liegen of af en toe iets te verzwijgen. Dus het ligt dan niet aan jouw!
Laatst gewijzigd door just_mary op 08 okt 2004 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 okt 2004 17:54

Ja, soms lijkt het wel zo als vrouw: eerst mag je niks van je ouders, en vervolgens ben je getrouwd en heb je hetzelfde met je man. Net of je nog een kind bent.
Eigenlijk zou je zelf moeten kunnen weten wat je doet, toch?
Als het niet netjes staat om patat op straat te eten, dan is het toch je eigen verantwoordelijkheid?
Dus in sommige gevallen, wordt je gedwongen om dingetjes niet te zeggen.
Maar dat zijn eigenlijk maar onnozele dingetjes, die niet echt van betekenis zijn, toch?
Wat is nou een zak patat? :roll:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 okt 2004 18:21

tsja, dat is uiteraard persoons gebonden hoe een ander dat vindt. Maar wat mij belangrijker lijkt is dat je gewoon jezelf moet kunnen zijn bij je partner! En dat hij je ook respecteerd!!!

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 08 okt 2004 18:56

Mariamagdalena schreef:Ja, soms lijkt het wel zo als vrouw: eerst mag je niks van je ouders, en vervolgens ben je getrouwd en heb je hetzelfde met je man. Net of je nog een kind bent.
Eigenlijk zou je zelf moeten kunnen weten wat je doet, toch?
Als het niet netjes staat om patat op straat te eten, dan is het toch je eigen verantwoordelijkheid?
Dus in sommige gevallen, wordt je gedwongen om dingetjes niet te zeggen.
Maar dat zijn eigenlijk maar onnozele dingetjes, die niet echt van betekenis zijn, toch?
Wat is nou een zak patat? :roll:

Ja, voor jouw zal dit zeker zo lijken, dat je eerst niks mag en later ook niet en dus altijd als kind behandeld wordt. Toch is dit niet de normale gang van zaken (in Nederland in ieder geval). Misschien vroeger wel, maar er zijn nu niet meer veel mannen die hun vrouw voorschrijven wat ze moeten doen. Dat pikken vrouwen gewoon niet meer. En terecht!!! Mijn vriend zegt nooit tegen mij wat ik wel en niet moet doen. Maar als ik iets zou doen waar hij het niet mee eens is, dan zou hij dat zeggen. Als ik dan aangeef dat ik het wel wil (blijven) doen, dan legt hij zich daarbij neer. Andersom is dat ook zo. Natuurlijk geldt dit niet voor heel basale dingen zoals vreemdgaan :)
Je ouders kunnen je regels opleggen, dat hoort ook bij de opvoeding, maar zodra je volwassen bent draag je je eigen verantwoording. En leef je je leven zoals jij dat kunt verantwoorden voor jezelf tegenover God.
Maar je moet als vrouw zeker zelf weten wat je doet, zeker als het om zulke dingen gaat als iets eten of tv kijken. Het is je eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk mag je als man wel aangeven wat je leuk zou vinden als je vrouw zou doen en wat je erg zou vinden (EN ANDERSOM!!!). Maar het moet geen 'moeten' zijn, je mag als man denk ik niet je vrouw gebieden of verbieden iets te doen. Alleen het idee al! Dat je in zo'n situatie zit, dat je man je kan gebieden en verbieden! Dat klinkt zo anders, zo alsof het niet Nederlands is. Ook slaan is niet iets wat 'normaal' is (het komt helaas wel TE vaak voor) maar normaal in de zin van 'hoort erbij' is het zeker niet!!! Denk dat asjeblieft niet, want dat is niet waar.
Laatst gewijzigd door just_mary op 08 okt 2004 22:07, 4 keer totaal gewijzigd.

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 08 okt 2004 18:57

essieee schreef:tsja, dat is uiteraard persoons gebonden hoe een ander dat vindt. Maar wat mij belangrijker lijkt is dat je gewoon jezelf moet kunnen zijn bij je partner! En dat hij je ook respecteerd!!!

Het zou moeten kunnen... Maar helaas is niet alles zoals het zou moeten zijn.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 okt 2004 19:00

just_mary schreef:
essieee schreef:tsja, dat is uiteraard persoons gebonden hoe een ander dat vindt. Maar wat mij belangrijker lijkt is dat je gewoon jezelf moet kunnen zijn bij je partner! En dat hij je ook respecteerd!!!

inderdaad maar moet je dat dan ook maar begrijpen???:????(niet bedoeld om te stoken hoor!)

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 08 okt 2004 19:04

essieee schreef:
just_mary schreef:

inderdaad maar moet je dat dan ook maar begrijpen???:????(niet bedoeld om te stoken hoor!)

Nee... dat kan ik niet in iedergeval!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 okt 2004 19:14

just_mary schreef:
essieee schreef:
just_mary schreef:

Nee... dat kan ik niet in iedergeval!

gelukkig, je bent zelf ook een uniek mens!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 okt 2004 12:00

wat een verdriet kan er achter zo'n topic zetten. Voor degene die begrijpt wat ik bedoel , veel sterkte!

Terug naar “Archief”