Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 18:47

Precies hetzelfde zeg ik dus ook!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 feb 2004 19:01

joepie schreef:Precies hetzelfde zeg ik dus ook!

zijn we het iig eens met elkaar eens :wink:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 23 feb 2004 19:51

Dus klopt zondag 10 niet, die zegt dat ziekten "van zijn vaderlijke hand ons toekomen"
Weest blij in de Heer !

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 19:53

Die klopt wel. Je zegt het zelf. God laat het toe.
Als Hij niet wil dat je het hebt, heb je het niet.
Als die niet zou kloppen dan zou Hij niet alles in Zijn hand hebben ,aar de duivel dus ook een stuk. En dat is niet zo.
Denk maar weer aan job.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2004 13:41

Maar ik blijf erbij, waarom zou God die medicijnen zegenen, al Hij wil dat je ziek bent ?

Omdat Hij wil dat je door die medicijnen weer geneest?
Waarom zou je gaan zwemmen als je in de zee ligt.... Als God wil dat je verdrinkt zorgt Hij daar wel voor en als Hij dat niet wil ook wel? Waarom zou je uit een gebouw rennen als die in brand staat? God heeft benen gegeven om te rennen, armen en benen om te zwemmen, en medicijnen om te genezen.

Doet me denken aan die mop die ik al eerder een keer hier vertelde... Over een pastoor die in Limburg staat tijdens de overstromingen die er toen waren.... Het water stijgt.... 3 keer komt er een boot met reddingswerkers langs, 3 keer weigert de pastoor mee te gaan, hij zegt: Nee, als God wil dat ik gered wordt zal Hij mij wel komen redden. De pastoor komt bji de hemelpoort en Petrus zegt: Heej Pastoor, jij hebt het ook niet lang volgehouden daar beneden... Nee zegt de pastoor, ik ben verdronken... Ik dacht dat God me wel zou komen redden. Nou zegt Petrus, dat wilde Hij ook... Hij heeft niet voor niks 3x een bootje gestuurd.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 24 feb 2004 16:58

Omdat Hij wil dat je door die medicijnen weer geneest?
Waarom zou je gaan zwemmen als je in de zee ligt.... Als God wil dat je verdrinkt zorgt Hij daar wel voor en als Hij dat niet wil ook wel? Waarom zou je uit een gebouw rennen als die in brand staat? God heeft benen gegeven om te rennen, armen en benen om te zwemmen, en medicijnen om te genezen.

-----------------------------------------------------

Marnix ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Joepie wil beweren dat ziekte van God komt, en dan zeg ik : dan moet je ook geen medicijnen nemen, want dan ga je tegen God in.

Als jij weet dat God wil dat jij verdrinkt, dan ga je toch tegen zijn wil in om te gaan zwemmen.

Ik wil hiermee duidelijk maken dat het Gods wil niet is dat je ziek bent.
Weest blij in de Heer !

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 feb 2004 17:22

Nee, je mag niet naar zo'n dienst, dat is verboden... :roll:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 feb 2004 18:06

Aragorn schreef:Nee, je mag niet naar zo'n dienst, dat is verboden... :roll:

:roll: mischien kan de vraag anders gesteld worden.
Als jij ziek bent zou je dan naar deze dienst gaan.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2004 18:59

Waardoor kwam de ziekte er? Door de zonde! Wilde God de zonde? Nee, hij gaf mensen een vrije wil. We worden niet ziek omdat God dat wil, maar omdat wij voor de zonde kozen. We zijn verlost van de zonde.... maar we doen nog steeds zonde, omdat we de fout in gingen. Niet omdat God dat wil... daarom zal ziekte blijven bestaan zolang de zonde bestaat. God wil niet dat we zonde doen, Hij wil niet dat we ziek worden. Daarom heeft Hij er voor gezorgd dat er een moment komt dat zonde en ziekte voorgoed voorbij zullen zijn.

joris

Berichtdoor joris » 24 feb 2004 23:23

Marnix schreef:Waardoor kwam de ziekte er? Door de zonde! Wilde God de zonde? Nee, hij gaf mensen een vrije wil. We worden niet ziek omdat God dat wil, maar omdat wij voor de zonde kozen. We zijn verlost van de zonde.... maar we doen nog steeds zonde, omdat we de fout in gingen. Niet omdat God dat wil... daarom zal ziekte blijven bestaan zolang de zonde bestaat. God wil niet dat we zonde doen, Hij wil niet dat we ziek worden. Daarom heeft Hij er voor gezorgd dat er een moment komt dat zonde en ziekte voorgoed voorbij zullen zijn.
waarom geeft hij de discipelen dan de macht om te genezen? En hoe zit het met onze macht, kijk eens in efeze 1?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2004 23:53

Zonde komt van de satan, en is nu ook in ons aanwezig. Maar door het geloof kunnen we bergen verzetten, en kan God, die sterker is dan satan en de zonde, al grote dingen laten zien! Jezus zegt tegen de discipelen in Johannes tekenen Hen zullen vergezellen bij het vertellen van het evangelie... God heeft daar zeker een doel eme... hij kan er iemand mee sterken in het geloof, een ongelovige aan het denken zetten etc.

Werkt genezen altijd? Nee... soms wel... en soms niet. Ook christenen sterven... ook de discipelen die mensen genazen gingen dood. Op een gegeven moment roept God je bij zich, en dan ben je pas echt helemaal genezen!

joepie

Berichtdoor joepie » 25 feb 2004 07:54

Er staat in zondag 10 dat beide: gezondheid EN ziekte je toekomen. Rijkdom EN armoede, Vruchtbare jaren EN droogte.
Dus als je ziek bent mag je God om genezing vragen want beide worden je door God geschonken.
En ze zijn inderdaad door de zonde de wereld in gekomen, maar God kan ze gebruiken. En toelaten denk nog steeds maar aan Job.
De satan mocht Job alles afnemen maar niet zijn leven, want die macht heeft de satan niet. En Job maakte God groot. De satan dacht dat Job God diende omdat hij het zo goed had. Maar ook in de ellende bleef Job op God vertrouwen. En wat zegt Job:Maar hij zeide tot haar: Zoals een zottin spreekt, spreekt ook gij; zouden wij het goede van God aannemen en het kwade niet? In dit alles zondigde Job met zijn lippen niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2004 11:52

Hm, God maakte Job niet ziek.... hij gaf satan de macht. Waar kwam de ziekte dan vandaan? Van satan of van God? Van de satan.... als die zijn pleidooi in de hemel niet had gehouden was Job niet ziek geworden, dat gebeurde op zijn pleidooi. Maar ik ben het er wel mee eens dat satan zonder de macht van God jou niks kan doen.

joepie

Berichtdoor joepie » 25 feb 2004 12:08

Als ik iets aan een ander geef. Komt dat dan bij mij vandaan, uit de winkel waar het gekocht is, uit de fabriek waar het gemaakt is enz. Dan zeg je toch ook dat je het hebt gekregen van degene die je het heeft gegeven?
Ik blijf dus net als Job zeggen: zou ik het goede van God aannemen maar het kwade niet?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2004 13:41

Precies. En van wie kreeg Job de ziekte? Zonde kwam er door satan, ziekte kwam er door zonde. Zonde regeert over de mensen.... zonde komt van satan.... God regeert over de satan, maar geeft hem soms ruimte.

Terug naar “Archief”