Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mar 2004 10:50

@mic schreef:
1234567890 schreef:Nee, maar denk maar niet dat een mens het wil doen hoor. Een mens zal zolang mogelijk tegen werken. Die wil echt vanuit zichzelf niet bekeerd worden.
yup

(wel ff de nadruk blijven leggen vanuit zichzelf, persoonlijk zou ik liever zeggen van nature; anders krijg je van die mensen die willen en vervolgens de conclusie trekken dat ze niet kunenn willen en dus zichzelf voor de gek denken te houden)

Iemand die door God wordt getrokken wil ook echt nog steeds niet hoor, die zal constant blijven tegenwerken.

joris

Berichtdoor joris » 25 mar 2004 10:54

weerman zei
Iemand die door God wordt getrokken wil ook echt nog steeds niet hoor, die zal constant blijven tegenwerken
.

heb je het nu over jezelf? hoe ga jij daar mee om?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 25 mar 2004 10:57

Het Weermannetje schreef:
@mic schreef:
1234567890 schreef:Nee, maar denk maar niet dat een mens het wil doen hoor. Een mens zal zolang mogelijk tegen werken. Die wil echt vanuit zichzelf niet bekeerd worden.
yup

(wel ff de nadruk blijven leggen vanuit zichzelf, persoonlijk zou ik liever zeggen van nature; anders krijg je van die mensen die willen en vervolgens de conclusie trekken dat ze niet kunenn willen en dus zichzelf voor de gek denken te houden)

Iemand die door God wordt getrokken wil ook echt nog steeds niet hoor, die zal constant blijven tegenwerken.
"bekeer mij opdat ik bekeerd worde" "verberg uw aangezicht niet langer voor mij" KLinkt niet echt als tegenwerking hoor.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mar 2004 11:08

Dat wil je op een gegeven moment, maar eerst ga je heel erg tegenwerken.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 25 mar 2004 11:13

Het Weermannetje schreef:Dat wil je op een gegeven moment, maar eerst ga je heel erg tegenwerken.

2 posts terug zei je nog:

zit nogal behoorlijk verschil tussen die twee :wink:
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mar 2004 11:17

Altijd ook, omdat hij toch zondig is, maar een mens z'n wil is op dat moment zwak :!:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 25 mar 2004 11:31

Het Weermannetje schreef:Altijd ook, omdat hij toch zondig is, maar een mens z'n wil is op dat moment zwak :!:
Je zegt van hij wil nooit dus het is verzet, vervolgens zeg je dat hij wel wil, maar omdat hij nog steeds zondig is is het nog steeds verzet?!
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mar 2004 11:33

Een mens wil van nature eigenlijk nooit, maar omdat God zijn wil ombuigt wil hij wel, maar omdat hij nog in z'n zondige lichaam leeft, zal hij toch vaak niet willen, omdat de rest van ziel en lichaam zich ertegen verzet!!!!!!!!!!!!

joris

Berichtdoor joris » 25 mar 2004 11:35

Het Weermannetje schreef:Een mens wil van nature eigenlijk nooit, maar omdat God zijn wil ombuigt wil hij wel, maar omdat hij nog in z'n zondige lichaam leeft, zal hij toch vaak niet willen, omdat de rest van ziel en lichaam zich ertegen verzet!!!!!!!!!!!!

klinkt alsof je dit uit een boekje hebt geleerd.
wat merk je er zelf van?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mar 2004 11:41

Helaas nog niet veel, maar ik heb het echt niet alleen uit een boekje hoor.

joris

Berichtdoor joris » 25 mar 2004 11:43

Het Weermannetje schreef:Helaas nog niet veel, maar ik heb het echt niet alleen uit een boekje hoor.
je hebt het steeds over een 'hij' dus ik ben benieuwd of jij die 'hij' bent of dat je alleen praat vanuit 'horen zeggen'.

JE zegt dat je nog niet veel van God merkt? wat merk je wel?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 25 mar 2004 12:22

Het Weermannetje schreef:Een mens wil van nature eigenlijk nooit, maar omdat God zijn wil ombuigt wil hij wel, maar omdat hij nog in z'n zondige lichaam leeft, zal hij toch vaak niet willen, omdat de rest van ziel en lichaam zich ertegen verzet!!!!!!!!!!!!
De vraag is of ie wil of niet, waar die wil vandaan komt doet er niet toe, want dat is voor ons toch in de eerste instantie niet zichtbaar
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2004 13:03

Het Weermannetje schreef:Altijd ook, omdat hij toch zondig is, maar een mens z'n wil is op dat moment zwak :!:

Jaja. Dus een mens werkt altijd keihard tegen, en als zijn wil op een bepaald moment wat verzwakt grijpt God z'n kans en is hij de pineut?

Volgens mij staan er ook genoeg voorbeelden in de bijbel van mensen die niet constant tegenwerkten. Zoals petrus en andreus (of waren het 2 anderen?) die door Jezus geroepen werden en gelijk alles achterlieten en Hem volgden...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2004 13:06

Een mens wil van nature eigenlijk nooit, maar omdat God zijn wil ombuigt wil hij wel, maar omdat hij nog in z'n zondige lichaam leeft, zal hij toch vaak niet willen, omdat de rest van ziel en lichaam zich ertegen verzet!!!!!!!!!!!!

Je hebt gelijk.... maar als het goed is is dit niet relevant... Er staat in de bijbel dat we onze oude mens hebben afgelegd.... Dat is verleden tijd.... Daarmee hebben ook van onze oude natuur, waarin we geneigd zijn God en de naaste te haten, waarin we tot niets goeds in staat zijn, afgelegd... en kunnen we door de Geest die nu in ons woont tot goede dingen in staat zijn. We zijn geen slaaf meer van de zonde. Dat wil niet zeggen dat we geen zonde meer doen.... Maar wel dat we ervan verlost zijn... We moeten er dus niet op hameren dat we zondig zijn maar dat we verlost zijn van de zonden, niet dat we slecht zijn uit onszelf, maar dat we goed zijn door Jezus, en vanuit die instelling leven en ons voor God inzetten.

Stel, iemand denkt erover om te gaan evangeliseren. Met welke opmerking zou je zo iemand daarin meer motiveren: Met de opmerking: Van nature ben je zondig en tot niks goeds in staat? Of met de opmerking: Dankzij Jezus kun je goede dingen doen? Je kunt het ook beiden zeggen... maar geef dan dat tweede de nadruk, want dat is reeel... dat andere is verleden tijd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 25 mar 2004 13:20

Met hij, bedoel ik dus gewoon de mens en Aragorn jij draait het om. Ik zeg dat God de wil ombuigt, maar dat de mens door zijn verdorven aard, last houdt om het met Gods wil eens te zijn.

Terug naar “Archief”