Joepie schreef:
Want de etikette schrijft het namelijk wel voor, dat als de vrouwen een hoed op hebben en in rok gaan de mannen een jacket aan moeten.
Dus je praat ergens over wat helemaal niet klopt
Dit klopt dus helemaal niet!!! Kijk maar eens op de site
www.beatrijs.comDaar staan de kledingcode's helemaal uitgelegd. EEn hoed en jacket (= trouwens jacquet) horen niet perse bij elkaar! Wat betreft de hoedenetiquette:
www.dameshoed.nlRutgernation schreef:Beste Merel, grappig dat je zegt dat jacket weer wat overdreven is. Daar blijkt duidelijk uit dat je echt volledig volgens je eigen norm redeneert
Grappig dat jij dit zegt, want jij praat ook maar net Joepie na!
Maar ik vind wel dat jij vanuit je eigen norm redeneert, je hanteert alleen het gevoelsargument: 'ik vind dat het hoort', en dat is niet erg overtuigend voor een ander. Dat je het voor jezelf doet waardeer ik zeer. Mensen die hun best doen er netjes uit te zien is prachtig, hoor je mij niet over. Maar vinden dat je eigen norm ook voor anderen zou moeten gelden is toch niet terecht?
Dit klopt dus ook niet! Merel bedoelt volgens mij dat de dresscode van de meeste kerken een hoed voorschrijft. Dus waarom zou je je niet aanpassen. Wat zij zegt over het koninklijk huis is gewoon waar. Als je daar uitgenodigd word, staat er ook een dresscode op de invitatie. Daar houd je je ook aan. Dus naderen wij voor Gods aangezicht, de hoogste instantie!!!, in Gods Huis, zouden wij dan tegen de dresscode van de kerk ingaan??? Kun jij me antwoord geven op de vraag waarom de kerkenraad altijd een zwart pak aan heeft? Dat is in feite precies hetzelfde. Volgens mij is dat ook geen gebod. Je weet gewoon als je in de kerkenraad gaat, dat je dat ook moet doen. Dus of een hoed nu een gebod is of niet, als de kerk dit voorschrijft doe je het gewoon, en anders zoek je een kerk waar het niet hoeft.
Joepie schreef:De farizeers waren ook zo druk met die uiterlijk heden en je kunt zelf lezen wat Christus daarover heeft gezegt bij zijn rondwandeling op aarde.
Die komt wel laag over zeg! Als jij er zo over denkt, snap ik niet wat je op deze topic doet!
Rutgernation schreef:Wie maakt jou zo af? En hoe?
Denk dat Merel dat bedoelt???