Moderator: Moderafo's
hmm, leer mij de refowebbers kennen. pff.
Ik bedoel: wat denk je zelf? weet je niet.
tuurlijk weet je het wel. Je kan ook een mening vormen door NIET naar anderen te luisteren en hun visie bewust te verwerpen
. Een heel gebruikelijke manier voor christenen is bijvoorbeeld om eens niet zelf te praten in het gebed, maar God uit te nodigen tot je te spreken via de bijbel of gewoon via gedachten: laat mij uw gedachten denken. En daar komen vaak heldere gedachten uit is mijn ervaring.
LEes bijvoorbeeld vanavond of nu eens de hele brief 1 johannes door.
joris schreef:hahaha, pas op hoor! Je doet wat ik vraag! hahais goed
Ikg eef mijn mening en soms zeg ik :weet ik niet. Ik praat meestal aardig stevig ja, maar ik dring niets op toch? Is niet de bedoeling in ieder geval. Het leuke van een mening is dat je re een andere tegenover kan zetten.
bedankt voor die feedback, die hoorde ik gister van mijn zusje ookJialiKelly schreef:joris schreef:hahaha, pas op hoor! Je doet wat ik vraag! hahais goed
Ikg eef mijn mening en soms zeg ik :weet ik niet. Ik praat meestal aardig stevig ja, maar ik dring niets op toch? Is niet de bedoeling in ieder geval. Het leuke van een mening is dat je re een andere tegenover kan zetten.
hehe... ik heb de Johannesbrief nog doorgelezen ook!![]()
net in de kerk...
Hm, nee, ik dacht er vandaag nog over na en toen dacht ik dat ik wel erg op een ruziemaaktoon had zitten praten tegen je... sorryheurrr![]()
Je dringt ook niks op, maar je weet altijd zo erg duidelijk je mening en daar kon ik even niet tegen denk ik omdat ik meningvormen zo moeilijk vind. Jaaaa dat was het wel weer ff.
JialiKelly schreef:Hijwel en @mic : jullie zeggen : niet naar je opvoeding maar in de eerste plaats naar de bijbel luisteren.
Goed, maar hierbij vergeten jullie dat het he-le-maal niet makkelijk is om iets dat je 20 jaar lang bijgebracht is, te vergeten, of anders te gaan zien.
Ja en daar ben ik het nog steeds mee eens.
Kijk eens naar wat God je te zeggen heeft in de Bijbel, en laat iedereen nou eens naast je liggen. Het is iets tussen jou en God! Misschien heeft de opvoeding daar invloed op, (bij mij niet)
essieee schreef:Is dat nodig dan dat hetgeen je in je opvoeding is geleerd te vergeten????
weet ik, dat het iets tussen mij en God is. Maar +- de eerste 10 jaar van je leven wordt het geloof toch echt overgedragen door je ouders en docenten enzo, omdat je zelf nog niet zo onderzoekend bent dan.
Snap je niet dat dat veel kan bepalen voor de rest van je denken?
Nu ga ik natuurlijk veel meer zelf nadenken, maar je denkt toch alvast vanuit een bepaalde positie. En het is moeilijk om helemaal neutraal weer overnieuw te beginnen met mening vormen t.a.v wat er in de bijbel staat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten