Islam=Antichrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Islam=Antichrist

Berichtdoor Carl » 13 sep 2004 21:04

Solus schreef:De islam rukt op, van 10% naar 17% van de wereldbevolking. Ook in Nederland zien we sporen van een islamisering.
Protestantse theologen en reformatorische oudvaders hebben altijd de Rooms-Katholieke kerk aangewezen als de Antichrist.
Persoonlijk denk ik dat de islam de Antichrist is. Ten eerste staat er van de antichrist in de Bijbel dat hij de Godheid van Christus ontkent. Dat doet Rome niet. De islam wel. Ten tweede stelt de Islam daar ook zware straffen op: op het erkennen van Christus als Messias (staat in de Koran).

Is iedereen het met me eens dat de Islam een levensgroot gevaar is, ja de Antichrist zelve?

Ik ben het niet met je eens, Solus. De beschrijving van de antichrist moeten we veel meer zoeken aan de hand van bijbelse criteria.
Christus is het symbool van:
*vergeving.........ook de islam wijst op het belang van vergeving van zonden
*Liefde..............ook de islam stelt het liefhebben van de naaste op een belangrijke plaats
*vrijmaking.......ook de islam stelt dat Allah de gelovige vrijmaakt van zonde.

M.i. zullen we de antichrist meer moeten zoeken in zaken waar we een blinde vlek voor hebben. Maar da's weer een ander verhaal.

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Kees Droog

Re: De antichrist is: SATAN zelf.

Berichtdoor Kees Droog » 14 sep 2004 00:17

Kees Droog schreef:Wie is de “man van zonde”? Ik heb gehoord dat hij een heel voorname politieke heerser zal zijn.

Elke keer als er een bijzondere kwade leider komt denken mensen onmiddellijk dat hij de man van zonde of antichrist is; maar de man van zonde waarvan de Bijbel spreekt is helemaal geen man, maar liever hij is Satan zelf. Satan alleen is hiervoor geschikt aangezien hij de enige geweest kon zijn, die bijna 2000 jaren geleden aanwezig was en alsnog, tegen het einde van de wereld tegen Gods mensen strijd:

En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.
(1 Johannes 4:3)

Zegt u dat Satan tegen de kerk zal strijden als de man van zonde?

Ja, de Bijbel zegt dat tegen het einde der tijden als de tijd van de kerk eenmaal beëindigd is zal Satan losgemaakt worden en de kerk gemeenten met valse evangelies bestormen:

En wanneer de duizend jaren zullen geeindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. (Openbaring 20:7)

En als zij hun getuigenis zullen geeindigd hebben, zal het beest, dat uit den afgrond opkomt, hun krijg aandoen, en het zal hen overwinnen, en zal hen doden. (Openbaring 11:7)

En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk. (Openbaring 13:7)

DE ANTICHRIST

Weet u niet, dat voor wie u zich als slaven stelt om te gehoorzamen, u slaven bent van hem die u gehoorzaamt, of van de zonde tot de dood, of van de gehoorzaamheid tot gerechtigheid? Romeinen 6:16

Kinderen, het is het laatste uur; en zoals u hebt gehoord dat de antichrist komt, zijn er ook nu vele antichristen gekomen, waaraan wij weten dat het het laatste uur is. Zij zijn van ons uitgegaan, maar zij waren niet van ons; want als zij van ons geweest waren, zouden zij bij ons gebleven zijn; maar zij moesten openbaar worden dat zij geen van allen van ons zijn. En u hebt de zalving vanwege de Heilige en u weet alles. Ik heb u niet geschreven omdat u de waarheid niet weet, maar omdat u die weet en omdat geen leugen uit de waarheid is. Wie is de leugenaar dan hij die loochent dat Jezus de Christus is? Deze is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. Ieder die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet; wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.
1 Johannes 2:18-23

U bent uit uw vader, de duivel (uit vergankelijk zaad).

De goddelozen zijn vervreemd van de baarmoeder aan; de leugensprekers dolen van moeders buik aan. Zij hebben vurig venijn, naar gelijkheid van vurig slangenvenijn; zij zijn als een dove adder, die haar oren toestopt. Psalm 58:3-4

Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen. Psalm 51:5

Waarom kent u mijn spraak niet? Omdat u mijn woord (de Bijbel) niet kunt horen. U bent uit uw vader, de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoordenaar van het begin af (Genesis 3:1) en staat niet in de waarheid, omdat geen waarheid in hem is. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij uit het zijne, omdat hij een leugenaar is en de vader ervan. Maar omdat Ik de waarheid (God Woord, de Bijbel) zeg, gelooft u Mij niet. Johannes 8:43-45

Wie de zonde doet, is uit de duivel, want de duivel zondigt van het begin af.
1 Johannes 3:8a
Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld, en de wereld hoort hen.
1 Johannes 4:5

De kinderen uit God geboren (uit onvergankelijk zaad).

U die wedergeboren bent, niet uit vergankelijk maar uit onvergankelijk zaad, door Gods levend en blijvend woord. 1 Petrus 1:23

Ieder die uit God geboren is, doet de zonde niet, omdat Diens zaad in hem blijft; en hij kan niet zondigen, omdat hij uit God geboren is. Hierin zijn de kinderen van God en de kinderen van de duivel openbaar: ieder die de gerechtigheid niet doet, is niet uit God, en wie zijn broeder niet liefheeft. Want dit is de boodschap die u van het begin af hebt gehoord, dat wij elkaar zouden liefhebben; niet zoals Kain uit de boze was en zijn broer doodsloeg. En waarom sloeg hij hem dood? Omdat zijn werken boos waren en die van zijn broer rechtvaardig. En verwondert u niet, broeders, als de wereld u haat. Wij weten dat wij uit de dood zijn overgegaan in het leven, omdat wij de broeders liefhebben. Wie zijn broeder niet liefheeft. blijft in de dood. Ieder die zijn broeder haat, is een mensenmoordenaar, en u weet dat geen mensenmoordenaar eeuwig leven in zich heeft wonen.
1 Johannes 3:9-15

Doet de Heere Jezus Christus aan, en wijdt geen zorg aan het vlees om aan begeerten te voldoen.
Romeinen 13:14
Want het vlees begeert tegen de Geest, en de Geest tegen het vlees; want deze staan tegenover elkaar, opdat u niet doet wat u wilt… Nu is het duidelijk wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgodendienst, toverij, vijandschappen, twist, jaloersheid, toorn, partijzucht, tweedracht, sekten, afgunst, moorden, dronkenschappen, zwelgpartijen en dergelijke; waarvan ik u tevoren zeg, zoals ik ook tevoren heb gezegd, dat wie zulke dingen bedrijven, Gods koninkrijk niet zullen beerven. Galaten 5:17, 19-21

En u zult door allen gehaat worden ter wille van mijn naam; wie echter volhardt tot het einde, die zal behouden worden. Matthéüs 10:22

Ambassadeur voor Christus

Kees Droog
Laatst gewijzigd door Kees Droog op 14 sep 2004 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 00:19

Ambassadeur voor Christus? Gaarne vernam ik hoe ge aan die titel gekomen zijt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Kees Droog

Berichtdoor Kees Droog » 14 sep 2004 00:53

Optimatus schreef:Ambassadeur voor Christus? Gaarne vernam ik hoe ge aan die titel gekomen zijt.

And for me, that utterance may be given unto me, that I may open my mouth boldly, to make known the mystery of the gospel, For which I am an ambassador in bonds: that therein I may speak boldly, as I ought to speak. Ephesians 6:19-20

To wit, that God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them; and hath committed unto us the word of reconciliation. Now then we are ambassadors for Christ, as though God did beseech you by us: we pray you in Christ’s stead, be ye reconciled to God. 2 Corinthians 5:19-20

FAMILY RADIO MISSION TO PUERTO RICO

January 15 – 26, 2004

LETTER #1

“Blessed is the man whom thou choosest, and causest to approach unto thee, that he may dwell in thy courts:
we shall be satisfied with the goodness of thy house, even of thy holy temple.” (Psalms 65:4)

Friday, January 16, 2004. Our group of “Ambassadors for Christ” arrived in San Juan, Puerto Rico yesterday on several different flights from Holland, South Korea, and various places in the US. Some flights from the Northeast US were delayed due to severe winter weather conditions. Two of our people from Pennsylvania had to reschedule a flight and arrived today. By God’s grace, we are now up to full strength with 15 men and 7 women willing and eager to proclaim the True Gospel of Grace to the people of Puerto Rico.

FAMILY RADIO MISSION TO GHANA & TOGO

April 22 - May 3, 2004

LETTER #1

"But unto every one of us is given grace according to the measure of the gift of Christ." (Ephesians 4:7)

Sunday, April 25, 2004. Our group of Ambassadors for Christ arrived on Friday from the US, South Korea, and Holland; and we began the tract-distribution effort in earnest on Saturday in several busy markets in this capital city of Accra, Ghana. Ghana is an English-speaking country on the west coast of Africa, just north of the equator. The weather has been hot and humid, but it has not rained since we arrived. The market areas were more than busy – they were teeming with throngs of people, and the reception to the “Does God Love You?” tracts was nothing short of phenomenal. People crowded around us to get tracts, and many would come back for a few more to give to family and friends.
Our group comprises seven men and nine women, ranges in age from mid-20s to 80-plus years, and represents nine countries by birth. Some have been on many Family Radio trips and others are first-timers; and we are all praising our Lord for the great and effectual door he has opened for the True Gospel of grace in this city and the people He has raised up to help us.
There is a history of Christianity in this country that has shaped many of the traditions of the culture. For example, most of the churches conduct their funerals and burial ceremonies on Fridays and Saturdays, and one team distributed many tracts at a large cemetery yesterday to crowds of well-dressed people. Also, we gave tracts to many well-dressed churchgoers today who were carrying Bibles to and from the large number of churches in this city.
Three men from our group are planning to travel by van to Lomé [lo-MAY], Togo tomorrow with 30,000 tracts and Family Radio materials in the French language. They hope to return on Wednesday evening as the Lord allows.

FAMILY RADIO MISSION TO PARIS, FRANCE

July 16 - 27, 2004

LETTER #1

"Blessed is the man whom thou choosest, and causest to approach unto thee, that he may dwell in thy courts: we shall be satisfied with the goodness of thy house, even of thy holy temple." (Psalms 65:4)

Saturday, July 17, 2004. We thank our gracious Lord for raising up nineteen Family Radio ambassadors for this Mission Trip and for granting us traveling mercies. One member of our team missed her flight but was able to get on the next flight out and is scheduled to arrive tomorrow morning. All of us came from the USA except a dear brother who joined us from Amsterdam. Paris is the capital of France. It is also the administrative social cultural and political center of the country and sits on the River Seine. It is part of the Ile de France region that is home to ten million people. This is roughly one-fifth of the French population. It also has one of the most extensive and efficient Metro systems in the world. This will greatly assist in our distribution efforts.

Go ye into all the world, and preach the gospel to every creature.
And this gospel of the kingdom shall be preached in all the world for a witness unto all nations; and then shall the end come.
Mark 16:15, Matthew 24:14

Ambassador for Christ,

Kees Droog

Whosoever shall do the will of my Father which is in heaven, the same is my brother, and sister, and mother.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 00:54

Hovaardij zonder einde...

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 sep 2004 14:04

Afgezien van het feit dat Dhr Kees Droog zich ambassadeur noemt van Christus, geeft hij hiermee juist aan wat de essentie van ons dienstwerk, in de wereld moet zijn. Alhoewel we het niet eens hoeven te zijn met de weergave, die hij op grond van zijn engelse tekst aan ons toont, geeft hij wel degelijk blijk van de wil om de Heiland na te volgen.

Ambassadeur is wat mij betreft een voortreffelijke, en ook duidelijke verwoording, als een Gezant die een discipel van Christus evengoed kan zijn!

Maar nog even iets anders. Zoals ik uit mijn studies over de laatste 23 jaar heb ontdekt, en we gelukkig op diverse sites (alhoewel menselijk onvolmaakt) aan kunnen treffen dat de Rooms Katholieke Kerk stellig ook de animator cq de oprichter is geweest van de Islam, kwam ik op een Islamitische site iets wonderlijks tegen, dat mijn mening bevestigt.

Namelijk dit:

7. De Koran verwijt de christenen dat zij drie goden aanbidden, namelijk [b]God, Jezus en Maria. Vermoedelijk heeft Mohammed in zijn tijd met de leer der Drie-eenheid kennis gemaakt.[/b]

Dat is natuurlijk een verkeerd beeld van de Drie-éénheid.
Maria moet zijn: de heilige Geest!

Alleen de Rooms Katholieke Kerk benoemt Maria als zijnde de vertegenwoordiging van de Geest, m.b.t. de gesteldheid van aanname, als zou zij de Koningin van de Hemel zijn. Hiermee stelt de RK Staat Jezus als verlosser buiten spel en geeft hem niet de Plaats en Eer die Hem toekomt.

Islam: De technische uitvoerder van de oorlog tegen Gods kinderen enj de mensheid, waarvan de RKK Staat zo vaak beweert, geen middelen voor te hebben.

Haar Geestelijke aspecten van een vals Evangelie, kan zij niet zelf "technisch" toevoegen aan de burgerwetten van de Wateren, waaraan zij zit. (Openbaringen). Dus misleid ze anderen er toe om sich op te offeren. Het domino-effect dat door Generaal der Mariniers van Kappen werd geplaatst in het licht van het "terrorisme" dat zich als een olievlek over de wereld verspreid.
In feite is het een Amerikaanse oorlogstactiek, die o.a in Vietnam werd toegepast. Soms demk ik dat ik in een Amerikaanse Staat woon, als ik de Belgische maatschappelijke verworvenheden ervaar. Maar ze is niet Amerikaans, evengoed als Amerika niet Amerikaans is.
Ze is Rooms Katholiek, een wolf in Schapenvacht, zoals Jezus, Onze Heiland, in Openbaringen 13 zo duidelijk aantoont! Twee Beesten werken samen om de wereld in de naam van Satan, tot één Babylonisch Rijk te maken!

Maria= de Heilige Geest en Islam! Te mooi om waar te wezen.

En dan is het juist dat Abouker, de Islamitsiche Generaal die (volgens OIpenbaring 9:11) de Arabische wereld onderwerp, en daarmee het eerste wee werd vervuld. Eén van zijn oppdrachten die hij zijn mannen gaf was: breng de Leraars uit de scholen van Satan, die hun haren hebben gesneden als lijkend op kronen, ter dood )Rooms Katholieke en groieks Orthocoxr kloosters) en spaar de mensen die zich aan de geboden van de Almachtige God houden!
Tja, ik ben de Alpha en de Omega, zegt Jezus! Alle profetie zal dus uitkomen! Ook een einde aan de kerk van Satan van zijn Grote Babylonische Stad!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 14 sep 2004 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 14 sep 2004 14:10

Boudewijn schreef:7. De Koran verwijt de christenen dat zij drie goden aanbidden, namelijk God, Jezus en Maria. Vermoedelijk heeft Mohammed in zijn tijd met de leer der Drie-eenheid kennis gemaakt.

Probeer dat een Moslim maar eens wijs te maken :mrgreen: Daar gelooft hij dus nix van. In de Koran staat dat Christenen Maria aanbidden, dus is dat gewoon zo :mrgreen:
Ze geloven ook dat Orthodoxe Joden in de zoon van G.d geloven, nl: Ezra :shock: :mrgreen:

Het staat nu eenmaal in de Koran :P
..

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 sep 2004 14:19

Wat de Koran verklaart:

7. De Koran verwijt de christenen dat zij drie goden aanbidden, namelijk God, Jezus en Maria. Vermoedelijk heeft Mohammed in zijn tijd met de leer der Drie-eenheid kennis gemaakt.

Wat het Christendom verklaart. Alleen de RKK meent dat Maria (ook) dezelfde plaats in kan nemen als Jezus! (koningin van de Hemel en richtsnoer voor de RKK gelovige)

7. De Drie-eenheid bestaat uit Vader, Zoon en Heilige Geest. Maria was een mens en heeft geen deel aan de drie-eenheid (Mattheus 28:19).

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 sep 2004 14:23

Redenen waarom wij moeten concluderen dat de Almachtige Schepper NIET dezelfde God is (Allah= maangod) die door Jezus aan ons wordt voorgehouden:

Het Huis van de Islam:

http://www.fairweb.nl/index.php?item=is ... om&lang=nl

Kan iedereen zelf lezen hoe de Isalam met typische Rooms-katholieke ideeën en aspecten is doorspekt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 sep 2004 14:34

Wel aardig om te zien dat die site de H. Drieëenheid onzes Heren predikt.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 14 sep 2004 14:42

Boudewijn schreef:7. De Koran verwijt de christenen dat zij drie goden aanbidden, namelijk [b]God, Jezus en Maria. Vermoedelijk heeft Mohammed in zijn tijd met de leer der Drie-eenheid kennis gemaakt.[/b]

Alleen de Rooms Katholieke Kerk benoemt Maria als zijnde de vertegenwoordiging van de Geest, m.b.t. de gesteldheid van aanname, als zou zij de Koningin van de Hemel zijn. Hiermee stelt de RK Staat Jezus als verlosser buiten spel en geeft hem niet de Plaats en Eer die Hem toekomt.

De verwarring komt ws doordat het woord 'Ruach' vrouwelijk is.
Boudewijn: Wie wordt volgens jou bedoeld in Jer 44:17-19? Want daar wordt wèl over een Hemelkoningin gesproken.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 sep 2004 14:54

Hallo Cathy,

Ja inderdaad:

Jeremia 44
1 Hier volgt de boodschap die God Jeremia gaf voor de Joden die in het zuiden en het noorden van Egypte woonden in de steden Migdol, Tachpanhes en Memfis:
2-3 De HERE van de hemelse legers, de God van Israël, zegt: U hebt gezien wat Ik deed met Jeruzalem en de steden van Juda. Om hun goddeloosheid zijn zij in de as gelegd; puinhopen, zonder één levende ziel. Mijn toorn keerde zich tegen hen, omdat zij andere goden aanbaden; 'goden' die u noch uw voorouders voorheen kenden.
4 Ik stuurde mijn dienaren, de profeten, om steeds weer te protesteren en hen te smeken dit afschuwelijke, dat Ik zo haat, niet te doen.
5 Maar zij weigerden te luisteren en wilden niet van hun slechte wegen terugkeren; zij bleven reukwerk verbranden voor deze zogenaamde goden.
6 Daardoor kwam mijn toorn over hen en werd als vuur uitgestort over de steden van Juda en de straten van Jeruzalem, die sindsdien een verlaten woestenij zijn.
7 En nu vraagt de HERE, de God van de hemelse legers, de God van Israël, u: Waarom zoekt u toch uw eigen ondergang? Want niemand van u zal blijven leven: Geen man, vrouw of kind; niemand zal er zo in Juda overblijven.
8 Want u wekt mijn toorn op met de afgodsbeelden die u hebt gemaakt en die u hier in Egypte aanbidt. U brandt reukwerk voor hen en dwingt Mij op die manier u volledig te vernietigen. U tot een vloek te maken, tot een mikpunt van spot onder alle volken op aarde.
9 Bent u de goddeloze daden van uw voorouders, de zonden van de koningen en koninginnen van Juda, uw eigen zonden en die van uw vrouwen in Juda en Jeruzalem vergeten?
10 Tot op dit moment heeft niemand berouw getoond; niemand heeft naar Mij willen terugkeren of de wetten en voorschriften willen naleven, die Ik u en uw voorouders gaf.
11 Daarom zegt de HERE van de hemelse legers, de God van Israël: Ik kan u niet meer verdragen en laat het kwaad over u komen. Ik zal ieder van u vernietigen!
12 Ik zal dit overblijfsel van Juda, dat erop stond naar Egypte te gaan, voorgoed opruimen. Het zal hier in Egypte omkomen door het zwaard of de honger; allen zullen sterven, van klein tot groot. Zij zullen worden verwenst en verafschuwd, vervloekt en gehaat.
13 Ik zal hen in Egypte net zo straffen als in Jeruzalem, met het zwaard, honger en ziekten.
14 Geen van hen zal aan mijn toorn ontsnappen, met uitzondering van enkele vluchtelingen die van harte terugverlangen naar Juda.
15 Toen gaven alle aanwezige vrouwen en alle mannen, die wisten dat hun vrouwen voor afgoden reukwerk hadden verbrand (het was een grote groep in Zuid-Egypte woonachtige Joden) Jeremia als antwoord:
[color=darkred]16 "Wij luisteren niet naar uw boodschappen, die u namens de HERE aan ons geeft! 17 Wij doen wat wij zelf willen. Wij branden reukwerk voor de 'koningin van de hemel' en offeren haar net zoveel als wij zelf willen; net als onze voorouders, koningen en functionarissen altijd hebben gedaan in de steden van Juda en de straten van Jeruzalem. Want in die tijd hadden wij genoeg te eten en ontbrak het ons aan niets. Dat was een gelukkige tijd!

18 Maar sinds wij ophielden met branden van reukwerk voor de 'koningin van de hemel' en wij haar niet meer aanbaden, hebben wij in moeilijkheden gezeten en werden we vernietigd door het zwaard en de honger."

19 "En", voegden de vrouwen daar nog aan toe, "dacht u dat wij de 'koningin van de hemel' aanbaden, drankoffers voor haar uitgoten en koeken met haar beeltenis erop bakten, zonder dat onze mannen ervan wisten en ons hielpen? Natuurlijk niet!"
20 Toen zei Jeremia tegen alle mannen en vrouwen die hem dit antwoord hadden gegeven:

21 "Denkt u dat de HERE niet wist dat u en uw vaders, uw koningen en bestuurders en het hele volk reukwerk brandden voor afgoden in de steden van Juda en de straten van Jeruzalem?

22 Omdat Hij deze afschuwelijke dingen niet langer kon aanzien, maakte Hij uw land tot een woestenij, een ongelooflijke puinhoop. Vervloekt, zonder één inwoner, zoals het er nu bij ligt.
23 De reden voor al die rampen die u hebben getroffen, was het feit dat u reukwerk verbrandde, tegen de HERE zondigde en weigerde Hem te gehoorzamen."
24 Jeremia zei verder tegen hen, ook tegen de vrouwen: "Luister naar het woord van de HERE, alle inwoners van Juda die hier in Egypte zijn!

maar lees nu eens dit:

25 De HERE van de hemelse legers, de God van Israël, zegt: Zowel u als uw echtgenotes hebt gezegd dat u uw verering van de 'koningin van de hemel' niet zou opgeven, iets wat u met uw daden al hebt bewezen. Ga uw gang dan maar en doe wat u hebt beloofd en gezworen!
26 Maar luister naar het woord van de HERE, Joden die in Egypte wonen: Ik zweer bij mijn grote naam, zegt de HERE, dat het geen effekt meer zal hebben als u een eed zweert met de woorden: 'Zo zeker als de Oppermachtige HERE leeft!

27 Want Ik zal de wacht over u houden, maar niet met het oog op uw welzijn! Ik zal erop toezien dat het onheil over u komt en u zult worden vernietigd door oorlog en honger, tot ieder van u dood is.

28 Alleen zij die naar Juda terugkeren (en dat zullen er maar weinig zijn) zullen aan de oorlog ontsnappen. Maar allen die weigeren terug te gaan (die vastbesloten zijn in Egypte te blijven) zullen merken wie de waarheid spreekt, Ik of zij!
29 Dit is het teken dat Ik mijn dreigementen tegen u zal waarmaken en u hier zal straffen:
30 Ik zal Farao Hofra (B) overgeven in de macht van zijn vijanden die het op zijn leven hebben voorzien (C), net zoals Ik koning Zedekia van Juda in de macht heb gegeven van koning Nebukadnezar van Babel."

Die aanbidding wordt dus door de Almachtige Schepper AFGEWEZEN en VEROORDEELD.

We kunnen dus nu wel raden, op welk een fundament het RKK geloof is gebaseerd, als de Almachtige God, diezelfde essentie, vanuit het Heidendom (waar de RKK Staat op gebaseerd is) hier UITVOERIG VEROORDEELD en wat de GEVOLGEN waren (en zullen zijn voor de mens die daar aan vast blijft houden) GAAT UIT VAN HAAR OPDAT GIJ GEEN DEEL HEBT AAN HAAR PLAGEN!

Satan zal door een wereldse kerk zijn Rijk oprichten (Openbaring 13)

Dus altijd eerst goed lezen wat er staat en in welk licht van de Profetie en Getuigenis van Jezus zo iets is opgetekend.. Er staat zoveel in de Bijbel, maar een verkeerd accent op louter alleen menselijk inzicht kan leiden tot rampzalige gevolgen!

Het si gemakkelijk om te menen dat de Maria zoals zij door de RKK voorgesteld wordt (ook) de moeder van Jezus is. Feitelijk is zij dat NIET.
De moeder-en-kind verhouding vinden we ook haastwel in ALLE occulte religieuze stromingen. Aangezien het RK geloof mede-voortgekomen is uit de heidense occulte en gebruiken, moetn we helaas eerder denken aan een figuur als Venus.

Om echter zeker te kunnen zijn van een redelijk antwoord, zal ik komend weekende de juiste feiten voor je opzoeken! Ik bezit zeer gedetailleerde beschrijvingen en (video-)beeldmateriaal aangaande de "Moeder-en Kind" relatie die we in zo vele occulte religies tegen komen. Ik wil ook graag zelf nog eens die studie doornemen om je ook eventuele verbanden aan te kunnen reiken m.b.t. de RKK Kerk en de juistheden die we over deze occulte figuur in Jeremia 44, te weerleggen.

Merk ook op Cathy, dat de Almachtige Vader hier al net zo wijst op de essentie van Jezus' oproepen in Openbaringen: Ga uit van haar opdat gij geen deel hebt aan haar plagen

we KUNNEN dus WETEN waar de Wereldse Kerkstaat (Rome) ons heen leidt, aangezien we steeds dezelfde argumenten van de Almachtige Vader daarvan ook op andere plaatsen in de Bijbel kunnen vinden, in andere Tegenwoordige Waarheden (door die tijdspanne). The Vatyican- Islam! Hoe dicht staan deze beide Anti-Christelijke Godsdiensten, genoeg dicht bij elkaar, dat ze elkaar steunen en in een zeker Geestelijk aspect er toe dwingen, de One World Order tot de realiteit te laten komen:

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

Wat betekent het dan dan het 2e Beest (de USA en zijn bondgenoten van alle soort slag) precies zal DOEN wat het eerste Beest hem opdraagt (Rome) en een LEVEND BEELD van de Bisschop zal maken, opdat een ieder deze Wereldleider uiteindelijk zal navolgen, op het Merkteken van zijn Autoriteit en dag van aanbidding (ZON dag)

Zo kunnen we van Jeremia ervaren wat het betekent om "Maria" meer eer te geven, dan de Heiland en dat het zeer dubieus en gevaarlijk is, om gehoor te geven aan de zaken, die de Almachtige Schepper juist veroordeeld omdat het de MENSEN naar de AFGROND en de BISSCHOP (mensen boven God stellen) leidt, in plaats van naar Jezus . Wat je vraag en mijn antwoord dus betreft; tot maandag in een verder uitgewerkte posting! (ik woon buiten Nederland maar werk hier nog wel)
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 14 sep 2004 15:31, 4 keer totaal gewijzigd.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 14 sep 2004 15:22

Mee eens dat we haar niet mogen aanbidden, dat lijkt me idd wel duidelijk.
Heb ondertussen even zitten googelen
In de SV staat 'Melechet' = de maan.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 sep 2004 15:29

Cathy schreef:Mee eens dat we haar niet mogen aanbidden, dat lijkt me idd wel duidelijk.

He, maan, halve maan, islam. Zijn we toch weer on-topic. :D
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 14 sep 2004 15:36

elbert schreef:
Cathy schreef:Mee eens dat we haar niet mogen aanbidden, dat lijkt me idd wel duidelijk.

He, maan, halve maan, islam. Zijn we toch weer on-topic. :D

:D :D :D :D

Terug naar “Archief”