ongesteld -> geen seks

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 nov 2003 18:28

Om eerlijk te zijn bedoelde ik het serieus. Voor een meisje heeft zoiets toch veel impact? Of hebben mensen andere ervaringen? En voor een jongen zal 't ook niet nix zijn. God heeft sex niet voor niets gemaakt voor twee mensen apart!!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 13 nov 2003 18:47

als het goed is heeft het veel impact, ja. Maar niet zozeer op die manier, denk ik. En het hoeft toch ook niet zo plastisch beschreven te worden?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 nov 2003 19:00

surfer schreef:En het hoeft toch ook niet zo plastisch beschreven te worden?

Precies, daar zijn heel goede eufemistische termen voor waarmee je geen beelden oproept. Het is helemaal niet prettig jezelf in te denken hoe twee willekeurige mensen waarvan je er niet zelf een bent, met elkaar omgaan in de huwelijkse staat :mrgreen:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 nov 2003 19:31

ik vond 'ding' nogal eufemistisch beschreven... ;p

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 nov 2003 19:34

Hm... :? in de context niet, vond ik. Het was erg duidelijk :mrgreen:

Goodbye.

joepie

Berichtdoor joepie » 13 nov 2003 19:40

surfer schreef: Voor sommige mensen zijn dat serieuze vragen waar ze oprecht mee worstelen. Ik vindt het kinderachtig dat mensen daar denigrerend over doen. En zeker niet christelijk.

Ik doe daar zeker niet denigrerend over. Vind het gewoon erg dat je in deze tijd nog met zulke vragen kunt zitten.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 nov 2003 19:54

Joepie, waar gaat ware liefde over in pure lust? Heb je daar wel eens over nagedacht? ik wel, en ik kom daar niet zo makkelijk uit. Ik denk zeker dat je plezier van seks mag hebben, maar gaat het nog om de ander of gaat het om jezelf? (met jezelf bedoel ik dus niet Joepie-zelf, maar men-zelf)

Goodbye.

joepie

Berichtdoor joepie » 13 nov 2003 20:02

Volgens mij is dat weer een ander onderwerp. Maar ik denk dat als je beide gericht bent op de ander, de seksualiteit dat ook is. Dus hoe maak ik het de ander zo plezierig mogelijk. En hoe heeft de ander het het liefst.
En volgens mij mag seksualiteit ook best met lust te maken hebben. Als dat maar wel gericht is binnen het huwelijk.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 13 nov 2003 20:17

joepie schreef:
Ik doe daar zeker niet denigrerend over. Vind het gewoon erg dat je in deze tijd nog met zulke vragen kunt zitten.

Wat is dan volgens jou dan wel denigrerend doen over zulke vragen?
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Solus
Mineur
Mineur

Berichtdoor Solus » 13 nov 2003 20:49

Ik vind dat deze topic opgeheven moet worden, want mensen hebben het al lang niet meer over de oorspronkelijke vraag, maar gebruiken dit als een verkapte manier om over seks te praten.
HOU HIER MEE OP!
Ga zinnige topics lezen en probeer er een zinnige bijdrage te leveren, die wel over Religie gaat, want daar valt ook deze topic onder!!!

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 13 nov 2003 20:52

Nounounou, dat is toch wel het meest erge waarover je kunt praten. Lees het dan gewoon niet als je er niet tegen kunt! :x :x

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2003 20:58

Solus schreef:Ik vind dat deze topic opgeheven moet worden, want mensen hebben het al lang niet meer over de oorspronkelijke vraag, maar gebruiken dit als een verkapte manier om over seks te praten.
HOU HIER MEE OP!
Ga zinnige topics lezen en probeer er een zinnige bijdrage te leveren, die wel over Religie gaat, want daar valt ook deze topic onder!!!

mag je niet over seks praten??
ik vind van wel.. nou ja tot op zekere hoogte dan.. er wordt misschien wel wat overdreven hier en daar.. maar om nou deze topic op te heffen.. nee maan dan liever mensen om weer ON-TOPIC te gaan.. het was echt een serieuze vraag die hier speelde... en ja dat gaat nu eenmaal over seks.. maar daar is toch niks mis mee.,....

joepie

Berichtdoor joepie » 14 nov 2003 09:21

Night schreef:[quot

Dat er mensen zijn die sexualiteit zien als van God gegeven? En deze gave niet verkeerd willen gebruiken en daarom voorzichtig ermee om gaan? Oftewel het lust gedeelte wat alleen op zichzelf gericht is willen vermijden?
Kan je je dan voor geen centimeter voorstellen dat iemand hierover nadenkt? Leg je zelf geen grenzen? Ik neem aan dat bij jou in bed ook niet alles geoorloofd is...

Dus omdat ik het woord Clitorus (zo goed) gebruikte en zei dat je daar gestreeld wordt tijdens het liefdes spel, ben ik gericht op mijzelf? Zie ik de gemeenschap niet als van God gegeven? Zie ik het als lust?
Nou sorry hoor napoleon, dan moet je toch nog eens wat antwoorden van mij gaan terug lezen op vragen die daarover gaan.
Dan zou je weten hoe ik over de gave van de liefde tussen man en vrouw denk.
Als er al zo gereageerd wordt op een simpele opmerking over een klein gedeelte van het liefdes spel, als zijnde onsmakelijk. Dan vind ik juist dat jullie het niet zien als iets van God gegeven.
En aanraken van de clitorus van de vrouw en het strelen van de borsten heeft niets te maken met iets wat niet geoorloofd zou zijn. Want dat suggereer je met je opmerking, dat bij mij in bed niet alles geoorloofd is.
Ik denk zelfs als de man het niet doet hij zeer gericht is op zijn eigen lust, en zeker niet op die van zijn vrouw.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 14 nov 2003 09:48

pff worden jullie hier nou niet moe van?! :x

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 14 nov 2003 11:40

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ga naar sexwoordenboek.nl en ga daar aan het mekkeren. Sommigen hebben er volgens mij plezier in om iedere keer weer onderwerp van discussie te zijn.

Ik vind dit nog sneuer dan sneu. Misschien is het goed om op bepaalde postings niet meer in te gaan. Of misschien wil de moderator bepaalde postings/ c.q. personen blokken op dit onderwerp.

Als er dan toch niet op topic gereageerd kan worden....................

Dit gaat nergens meer over.

Ik heb er echt geen behoefte om ieders slaapkamer verhalen of voorstellingen daarvan te lezen.

Dat heeft niets te maken met het feit dat ik uit de oertijd kom oid. Maar meer dat ik vind dat ieder dat lekker voor zich moet hebben en zijn eigen grenzen daarin stellen.

Vind het nu idd een giga vervuiling van RELIGIE. Daarbij wordt mevr Hoek onderin de goot geschapt wat ze niet verdiend heeft denk ik. Ik ben het ook lang niet altijd met haar eens maar kan me wel voorstelllen dat ze voor veel mensen en met name de refojeugd tot een vraagbaak en adviseur kan zijn.

Ik hou er niet zo van als mensen de wijsheid in pacht denken te hebben.

niemand is volmaakt dus aan iedere mening mankeert wel wat. Heb dan respect voor een ander zijn mening en opvattingen.

Terug naar “Archief”