Jezus-acteur door bliksem geraakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jan 2004 21:14

Mariamagdalena schreef:
hijwel schreef:En de negers in afrika hebben ook gewoon een peniskoker. Daar is opzich niks mis mee

:? :? :? :roll: :roll: :roll: :? :? :?

Ik zie je denken.... zeg het maar wat je denkt. :mrgreen:
Ik kan dr wel tegen hoor :wink:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 jan 2004 21:19

:oops: nou, k vind het een beetje een eng idee, van die negers, sorry, ik heb nix tegen negers, maar met peniskoker..... brrrrrrrr :oops:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jan 2004 21:19

1. Laten wij ons dan gewoon volledig kleden, zodat wij niet de aanleiding kunnen zijn tot zonde en aanstoot.
2. Ik lees nog altijd liever een boek dan dat ik sport. :wink: :oops:[/quote]
1. ik denk niet dat dat de oplossing is, dat denken de moslims ook, maar dat lost het niet op. Overtuig jij de mensen maar dat ze verkeert gekleed zijn, dit heeft geen enkele zin. Ik denk dat je jezelf gewoon niet moet laten verleiden, daar heb je God wel bij nodig.

2. mag hoor :mrgreen: maar ik met mijn computer baan heb mijn weekelijkste uurtje zaalvoetbal wel nodig.
:wink:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jan 2004 21:24

Mariamagdalena schreef::oops: nou, k vind het een beetje een eng idee, van die negers, sorry, ik heb nix tegen negers, maar met peniskoker..... brrrrrrrr :oops:

:mrgreen: ach ja zo heet zo'n ding nou eenmaal..
weet je ik vindt het juist heel mooi dat in afrika iedereen gewoon rondhuppelt met een doekje voor z'n kruis of iets anders. Daar is iedereen volgens mij niet zo overbesext als in nederland.
Daarmee wou ik dus aangeven dat het niet aan de kleding licht maar aan de overbesexte maatschapij.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 17 jan 2004 23:35

hijwel schreef:Daar is iedereen volgens mij niet zo overbesext als in nederland.
Daarmee wou ik dus aangeven dat het niet aan de kleding licht maar aan de overbesexte maatschapij.

Mwa ik weet niet of het alleen nederland overbesexst is. natuurlijk zal je het nieuws van verkrachting in afrika niet bij ons in de krant staan. maar ik vraag me wel af waarom aids daar zo snel versprijd en een probleem is.

Ik weet niet of een film over Jezus verkeert is. Ik persoonlijk zou het niet gaan kijken. En zeker niet gaan zien als een vervanger van de bijbel :!:
Je kan de bijbel nooit vervangen door een film...
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 jan 2004 12:04

en een film kan nooit de volledigheid van de Bijbel laten zien!

Vin

Berichtdoor Vin » 18 jan 2004 12:13

essieee schreef:en een film kan nooit de volledigheid van de Bijbel laten zien!
Soms, als mensen bijvoorbeeld erg verhongerd zijn, dan is het niet goed om ze meteen een 3 gangen menu voor te zetten. Dat kan hun maag niet aan. Je begint dan met melk en andere licht verteerbare dingen, om zo langszaam het lichaam te herstellen. Zo ook met onze ziel. Soms dan is het heilzamer om te beginnen met kleine slokjes, of bijvoorbeeld een film.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 jan 2004 12:13

hijwel schreef: Daar is iedereen volgens mij niet zo overbesext als in nederland.

Nou, ik ken toevallig een aantal negers rechtstreeks uit Afrika en daar zijn ze dus nog oversexter als hier, bijna iedereen heeft HIV (70%), en de normen en waarden liggen bij Afrikanen heel anders als bij ons, ik denk dat wij juist minder oversext zijn.

Maar, zelfs met een rok tot op de grond heb ik nog een hoop mannen achter mij aan........ :P

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 jan 2004 12:22

Vin schreef:
essieee schreef:en een film kan nooit de volledigheid van de Bijbel laten zien!
Soms, als mensen bijvoorbeeld erg verhongerd zijn, dan is het niet goed om ze meteen een 3 gangen menu voor te zetten. Dat kan hun maag niet aan. Je begint dan met melk en andere licht verteerbare dingen, om zo langszaam het lichaam te herstellen. Zo ook met onze ziel. Soms dan is het heilzamer om te beginnen met kleine slokjes, of bijvoorbeeld een film.

waarom pak je dan geen kinderbijbel?
wij kunnen en mogen God niet afbeelden ik vind dat je Hem dan te kort doet!

Vin

Berichtdoor Vin » 18 jan 2004 12:25

Ik heb geen kinderbijbel :mrgreen:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 jan 2004 12:26

ja hallo!!!!!

Ik vind dat een betere uitleg dan een film!

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 18 jan 2004 23:47

Ik vind dat je de bijbel niet 100% moet vervangen door een film en dat je Jezus niet mag afbeelden in een film. Waarom zouden we de stukken ook filmen waar Jezus in voorkomt met de grote kans dat je Hem te kort doet en (mischien) ook nog tegen het 2de gebod in gaat.

Ik ben wel met Vin eens dat als je iemand kennis laat maken met het geloof dat je hem dan niet meteen in het diepe moet gooien. Mischien kan je dan beter de andere bijbel verhalen verfilmen om iemand tot het geloof te trekken en dan langzaam aan de bijbel en al er bij gaan halen??? Dan beeld je Jezus in iedergeval niet af en doe je hem geen tekort. :roll:

Trouwens die verfilmingen die ik wel eens gezien heb die komen ook nooit 100% overeen met de bijbel. Er zijn dingen veranderd of toegevoegd of weggelaten. Zo kan iedereen de bijbel nog meer naar zich zelf toe draaien. :? :? :(
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 26 jan 2004 12:55

Iedereen de trailer al gezien?
Ik kan niet w88 tot de film hier komt in de bios :lol:
http://www.passion-movie.com/english/trailer.html

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jan 2004 14:45

De film gaat over de laatste twaalf uur van het leven van Jezus. De film heeft al veel kritiek mogen ontvangen, onder andere van joodse groeperingen die de film antisemitisch noemen.

Ja, dat zullen ze altijd proberen. In die zin zou je het Nieuwe Testament ook antisemitisch kunnen noemen.
Wat ik heel bizar vond, was dat Rooms-Katholieke groeperingen begonnen te klagen dat de film te bijbelgetrouw was. Volgens hen had Mel Gibson eerst aan hen moeten vragen hoe het 'in het echt gebeurd was' aan de hand van de laatste wetenschappelijke en historische inzichten, want de bijbel was niet zo'n waarheidsgetrouw verslag van de Passie... :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2004 11:00

Ik hoop dat door deze film veel mensen tot geloof komen. Vooral voor de mensen die niet geloven is het zo belangrijk dat ze de film zien.

En waarom mag je Jezus niet afbeelden? Je mag God niet afbeelden. Waarom niet? Omdat niemand Hem heeft gezien, niemand kan weten hoe Hij er uit ziet en elke afbeelding van Hem die door mensen gemaakt wordt geen glimp kan izjn van hoe Hij er werkelijk uit ziet.

Maar Jezus was ook mens. Hij zag er uit als een mens, mensen hebben Hem gezien.... Hij zag er gewoon uit... niet als een groot koning bijvoorbeeld, maar als een doodgewoon persoon. Van een mens kun je wel een afbeelding maken zonder dat je iemand daarmee tekort doet. Verder vraag ik me af wat ik anders met mijn kinderbijbel moet, daarin staat Hij ook afgebeeld.

Terug naar “Archief”