everlastingman schreef:Night schreef:Zo zie je maar weer dat alles relatief is.
Iemand anders zou Evangelisch weer erg (te) jonge kaas noemen....
Zo blijven we aan de gang natuurlijk........
Heb jij weleens twee mensen gezien bij de kaasboer die elkaar in de haren vliegen om welke kaas de juiste is, nee toch. Zo zijn er christenen die op elkaar neerkijken om dat ze niet van het juiste kerkgenootschap zijn, ontzettend he. Nietwaar? Laat iedereen zijn eigen kaas (kerk) uit kiezen.
Ja hoor, ga maar eens vragen aan kaasboeren of hun buurman kaasboer inderdaad wel de echte graskaas heeft. De een zal roepn: nee, die soort, dat is niet de echte, de ander zal zeggen...ja hoor.
Wat ik ook wel heb gezien is verschillende kaasboeren die allemaal roepen dat ze de beste kaas hebben, of de kaas van een bepaalde soort. Anderen uit hetzelfde vak zullen dat bestrijden.
Wat ik eigenlijk met mijn opmerking wilde zeggen: jij bepaalt op dat moment vanuit jouw context dat jij de goede kaas hebt. Wat niet impliceren kan dat anderen dus maar de verkeerde, zo je wilt, oude kaas te pakken heeft. Vanuit zijn optiek heeft hij de juiste kaas te pakken, en zal jouw kaas hebben geplaatst in zijn rijtje te jong of te oud.
En hier sluit jouw opmerking weer op: laat ieder zn juiste kaas kiezen.
Dan je tweede opmerking: neerkijken op anderen omdat ze niet tot het juiste kerkgenootschap behoren. Ik denk dat we het eens zijn. Dat is vreselijk. Maar helaas wel praktijk. Er zit een verschil in tussen het niet met elkaar eens kunnen zijn of elkaar minder achten doordat de ander een andere mening heeft.