in je eerdere posting en deze posting heb je het over een andere cultuur dan die wij kennen.
ik wil wel eens weten welke afrikaanse stam dat is en hoe jij dat weet?
Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:Ik wil wel eens weten welke afrikaanse stam dat is en hoe jij dat weet?
wilo schreef:Ik geef maar een voorbeeld, ik zou niet weten of er een Afrikaanse stam is waar vrouwen met zulke hoeden lopen. Om maar een beter voorbeeld te noemen: Orthodoxe Joden dragen lang krullend haar.
Zijn Orthodoxe Joden allemaal travestieten? Nee toch. Zij zijn niet anders gewend dan deze haardracht.
dat is een geloofsovertuiging. maar in de christelijke cultuur komt het niet voor een man in rok.
jo schreef:toch staat er in de Bijbel dat het een man tot oneer is, als ze lang haar hebben. Persoonlijk vind ik het ook absoluut niet mannelijk
John B schreef:In onze tijd past het niet dat mannen een rok dragen. Waarom niet? Het begon met het dragen van broeken door vrouwen. De gedachte hier achter was dat vrouwen hetzelfde wilden zijn als de man. Dat was niet goed want de Heere heeft man en vrouw zijn/haar taken gegeven tot Zijn eer.
En omdat een christen niet achter dit streven staat benadrukt hij/zij dit door mannen de broek en vrouwen de rok te laten dragen. En zo te laten zien dat hij/zij wel in de wereld is maar niet van de wereld.
Mariamagdalena schreef:Nou, spijkerbroeken zijn voor iedereen...........
Het Weermannetje schreef:Het gaat er alleen maar om dat mannen en vrouwen van elkaar te onderscheiden zijn.
Sabra schreef: Ze heeft immers ook nog borsten en de haardracht is meestal ook net iets anders.
Aragorn schreef:Het Weermannetje schreef:Het gaat er alleen maar om dat mannen en vrouwen van elkaar te onderscheiden zijn.
Je bent wel redelijk blind als je vrouwen met een broek niet van mannen kunt onderscheiden... of denk jij soms dat er de laatste decennia veel meer mannen dan vrouwen rondlopen op straat...?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten